Citat:
Ursprungligen postat av
smartjavel
Camilla Läckbergs skräp. Hon är inte så bra som media framställer henne för att vara utan hon är rejält överskattad, men så blir det när man inte har talang utan bara känner rätt folk.
Deckardrottning in my ass

Citat:
Ursprungligen postat av
Stormakten
Jag har hört att hennes Fjällbacka- serie inte ska vara något extraordinärt. Måste dock medge att hennes nya serie ”Fayes hämnd” är väldigt bra.
Hahaha.
Bara för att jag kände mig tvingad att prova på vad hajpen handlade om så läste jag hennes första bok "Isprinsessan".
Herremingud vad usel den var!
Fullständigt ologisk handling mellan varven och dessutom hela stycken rakt av kopierade från Bridget Jones Dagbok som kommit ut några år innan.
Men, som man säger till ungarna: ni måste prova maten innan ni kan säga att ni inte tycker om den.
En annan usel bok(serie) som också var väldigt populär en gång i tiden är John Grays böcker om kvinnor från Venus och Män från Mars som finns i ett antal olika varianter.
Överhuvudtaget är den typen av "populärvetenskapliga" böcker ofta otroligt seg-lästa oavsett om de handlar om relationer, ledarskap, GI-kost eller hjärnans funtionalitet.
Edit: självhjälpsböcker tror jag att kategorin kallas.