2017-01-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
(men nu vet du i alla fall för all framtid att "romance" ofta är lika med "tantsnusk").

Var på omslaget står det "romance"?
Citera
2017-01-04, 20:26
Medlem
Furiennas avatar
Nu vet jag inte om ordet "romance" står på omslaget, men det är vad Simona själv kallar genren.
Citera
2017-01-17, 21:28
Medlem
BertFoxs avatar
Köpte för en tid sedan "Akta dig för dvärgen, Klitty" av pseudonymen Anastasia Wahl, utgiven på Vertigo. Tyckte titeln var läcker, men den gick ju inte att läsa. Alldeles för tramsig humor för min smak.
Citera
2017-01-18, 01:43
Avslutad
Jag tycker verkligen om att läsa deckare när jag är inne i en bokperiod men Mons Kallentoft och hans böcker om midvinterblod och sommardöd fick mig att vilja gråta en skvätt.
Citera
2017-01-18, 15:52
Medlem
SvartChilis avatar
Kafka på stranden av Murakami (Har läst böcker som jag verkligen gillar av honom). Men denna hype föll mig verkligen inte på läppen. Irriterande protagonist och en icke-tilltalande story.
Satt mot att den ska vara så bra ser jag den som usel.
Citera
2020-12-30, 21:25
Medlem
Dåliga böcker vi läst

Godkväll,
av alla de böcker som man någon gång läser, upplever man att alla inte är så bra. Det kan handla om: förvirring, tråkig handling - ja, tråkig i största allmänhet och ”dåligt skriven”.

Skulle vart kul om var och en ger ett bidrag (eller fler) med motivering!

Jag kan börja: Jag anser att ”Knutby” av Jonas Bonnier (författaren till den väldigt bra boken ”Helikopterrånet”) var något jag först inte förväntade mig. Upplevde boken mer som en otrohetsaffär och psykiskt sjuka huvudpersoner - än själva samhället och kulten.
Citera
2020-12-30, 21:37
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag brukar inte läsa klart de dåliga böckerna och med tiden glöms dom bort.

Men två dåliga minns jag.

Komedier av Shakespear, eller nån liknande titeln. En kort samling av Shakespears komedier. Jag insåg ganska snabbt att om något är skrivet för teater så bör det också upplevas på teatern.

Bram Stokers Dracula, Finns en anledning att dagboksperspektivet dog ut. Den var riktigt seg att läsa. Men såklart, bokens inflytande går inte att undvika.
Citera
2020-12-30, 21:46
Medlem
herrcarlssons avatar
Jag vet inte om jag läst några dåliga böcker eftersom jag inte börjar läsa om jag inte är tämligen säker på att jag kommer gilla det.

American gods av Niel Gaiman var inte dålig men jag hade högre förväntningar.

Efter att ha läst Neuromancer av William Gibson så blev jag väldigt besviken på de efterföljande två böckerna i Sprawl-trilogin: Count Zero, och Mona Lisa overdrive.
Senast redigerad av herrcarlsson 2020-12-30 kl. 21:51.
Citera
2020-12-30, 21:50
Medlem
Camilla Läckbergs skräp. Hon är inte så bra som media framställer henne för att vara utan hon är rejält överskattad, men så blir det när man inte har talang utan bara känner rätt folk.

Deckardrottning in my ass
Citera
2020-12-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag brukar inte läsa klart de dåliga böckerna och med tiden glöms dom bort.

Men två dåliga minns jag.

Komedier av Shakespear, eller nån liknande titeln. En kort samling av Shakespears komedier. Jag insåg ganska snabbt att om något är skrivet för teater så bör det också upplevas på teatern.

Bram Stokers Dracula, Finns en anledning att dagboksperspektivet dog ut. Den var riktigt seg att läsa. Men såklart, bokens inflytande går inte att undvika.

Brukar inte heller läsa ut de dåliga böckerna - tvångsläsning förstör själva läsandet. Har haft ögonen på Dracula, överväger nog det nu. Så extremt drygt när böckerna inte har något tempus.

En annan seg bok är: Brott Och Straff, av Fjodor Dostojevskij. Inledning startar bra men sedan blir det verkligen något segt att läsa! Det händer absolut ingenting tills avslutningen. Bara bekymmer...
Senast redigerad av Stormakten 2020-12-30 kl. 21:56.
Citera
2020-12-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel
Camilla Läckbergs skräp. Hon är inte så bra som media framställer henne för att vara utan hon är rejält överskattad, men så blir det när man inte har talang utan bara känner rätt folk.

Deckardrottning in my ass

Jag har hört att hennes Fjällbacka- serie inte ska vara något extraordinärt. Måste dock medge att hennes nya serie ”Fayes hämnd” är väldigt bra.
Citera
2020-12-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Jag vet inte om jag läst några dåliga böcker eftersom jag inte börjar läsa om jag inte är tämligen säker på att jag kommer gilla det.

American gods av Niel Gaiman var inte dålig men jag hade högre förväntningar.

Efter att ha läst Neuromancer av William Gibson så blev jag väldigt besviken på de efterföljande två böckerna i Sprawl-trilogin: Count Zero, och Mona Lisa overdrive.

Serier har en tendens att uppfattas som att bli sämre när uppföljarna utges. Är första boken bra- förväntar man sig såklart en ännu bättre bok/ samma ribba
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in