2023-03-31, 15:22
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det låg kartor slängda här och där på bostadens golv, så behandlar man väl knappast legalt förskrivna mediciner om man har värk. Opiater funkar bra mot smärta, men tar man dem för att bli hög så måste dosen ökas markant varje dag och snart sitter man där med sitt rökheroin.Måste pappan vetat om.

Hur han ”behandlade” sina mediciner skrev jag inget om?
Utan jag påpekade att mängden (ca 800st) inte är så väldigt stor som tidigare skrivits här i tråden.

Alla behöver inte någon dosökning heller.
Citera
2023-03-31, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tack!

Vilken misär, man får hoppas han kommer ur sitt missbruk och kommer på rätt köl igen...
Ja absolut, men inte som läkare igen!
Citera
2023-03-31, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Utan jag påpekade att mängden (ca 800st) inte är så väldigt stor som tidigare skrivits här i tråden.

Varför måste du dra in din egen förskrivning i tråden. Det är klart att I HANS fall var 800 tabletter för mycket, han hade ju inga krämpor! På 800 tabletter hinner man utveckla ett beroende om man knarkar på dem. Jag själv har tagit tabletter i russyfte och är säker på att några 800 tabletter (starka opiater mm)kom jag aldrig upp i under ett halvår, det är extremt i missbrukssammanhang, särskilt när han dessutom gått på Heroin, Amfetamin och Hasch. Han måste varit nedknarkad 24/7 och jag anser att pappan hade del i det.
Senast redigerad av Florman 2023-03-31 kl. 16:48.
Citera
2023-03-31, 17:50
Medlem
Citat:
Haha. När GM skulle operera en tå för nageltrång, då höll det på att gå så illa, att de höll på att tvingas amputera tån. Inte patientfarlig?
Vart fick du den infon ifrån?
Citera
2023-03-31, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murare
Vart fick du den infon ifrån?

Förundersökningsprotokollet. Intervju med fd.kollega.
Citera
2023-03-31, 18:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Det handlar säkert om Xanor och/eller Tramadol och det är mycket, 4-5 tabletter om dagen. Vi pratar om en "frisk" person, med ett yrke som kräver vakenhet, inte om en svår ångestpatient i fosterställning...
Citera
2023-03-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Varför skulle man ge bedövning för att bara ta några stygn?

Det står i Fup, har inte lagt någon värdering i det. Det läkte säkert himla bra efter det vilda sexet alternativt chips-skålen…
Citera
2023-03-31, 19:32
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Det handlar säkert om Xanor och/eller Tramadol och det är mycket, 4-5 tabletter om dagen. Vi pratar om en "frisk" person, med ett yrke som kräver vakenhet, inte om en svår ångestpatient i fosterställning...

Tramadol 50mg är maxdos 400mg/dag dvs det blir en del piller, det är ingen jättedos heller.
Och kör han heroin har han inte nytta av något så ”svagt” som Tramadol, det lär han inte känna något alls av.
Det kränger dessutom valfri afghan i var och varannan hörna så att sälja det lär han inte tjäna något på heller.

Är som du skriver troligare något lugnande/muskelavslappnande som han har kombinerat.
Xanor/Stess eller dylikt.

Har ff inte hunnit läsa FUP:en än.
Citera
2023-03-31, 19:40
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Varför måste du dra in din egen förskrivning i tråden. Det är klart att I HANS fall var 800 tabletter för mycket, han hade ju inga krämpor! På 800 tabletter hinner man utveckla ett beroende om man knarkar på dem. Jag själv har tagit tabletter i russyfte och är säker på att några 800 tabletter (starka opiater mm)kom jag aldrig upp i under ett halvår, det är extremt i missbrukssammanhang, särskilt när han dessutom gått på Heroin, Amfetamin och Hasch. Han måste varit nedknarkad 24/7 och jag anser att pappan hade del i det.

För att försöka förklara att det inte är en jättemängd som vissa tycks tro.
Det är drygt 6 månaders förbrukning för mig, då har jag ingen högre dos heller direkt.

Om det är dom tabletterna som startade hans missbruk har jag ingen aning om, som jag förstod det hade detta pågått under lång tid?
Tror knappast man sparar flera år gamla tablettkartor hemma?
Missbrukar man så käkar man liksom inte 2ggr/dag som man gör medicinskt.
Hade inte läst det här tidigare att det var hans far som ”hjälpte” honom kicka igång sitt missbruk.

Det är ju skillnad på om det är 5mg eller 80mg OxyContin.
Finns dom som är uppe i 1-2G om dagen om det vill sig riktigt illa.

Är han dessutom heroinist behöver han en skaplig dos av dom bara för att hålla sig frisk när han har slut på varor.
Samt att man blir abstinent redan efter några timmar om man är rejält beroende.
Dvs det behövs ”fyllas på” ofta.
Senast redigerad av MissDecibella 2023-03-31 kl. 19:43.
Citera
2023-03-31, 19:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Tramadol 50mg är maxdos 400mg/dag dvs det blir en del piller, det är ingen jättedos heller.
Och kör han heroin har han inte nytta av något så ”svagt” som Tramadol, det lär han inte känna något alls av.
Det kränger dessutom valfri afghan i var och varannan hörna så att sälja det lär han inte tjäna något på heller.

Är som du skriver troligare något lugnande/muskelavslappnande som han har kombinerat.
Xanor/Stess eller dylikt.

Har ff inte hunnit läsa FUP:en än.
Vi vet ju inte, kanske har vi en pappa som skriver ut 200mg:s Tramadol och stavar, 2mg:s Xanor, till någon som röker heroin och kokain. Det är mycket, oavsett vad du tycker ...

Edit: ser att du själv käkar dessa doser, det förklarar din ståndpunkt
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2023-03-31 kl. 19:49.
Citera
2023-03-31, 19:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Vi vet ju inte, kanske har vi en pappa som skriver ut 200mg:s Tramadol och stavar, 2mg:s Xanor, till någon som röker heroin och kokain. Det är mycket, oavsett vad du tycker ...

Edit: ser att du själv käkar dessa doser, det förklarar din ståndpunkt

Jag har skrivit det bla i mitt förra inlägg, dvs att det är mycket/lite beroende på vilka mg det gäller. Samt preparat.

Edit; nej, jag käkar inte speciellt hög dos vilket jag skrev, men äter man lägre mg blir det en del tabletter åt gången.
Citera
2023-03-31, 21:56
Medlem
Backabuses avatar
Enligt Fup har han handlat stora mängder av ett par på Ryttaregatan i Malmö. Någon som vet något om dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in