2023-03-30, 23:29
Medlem
Tycker att pappans förskrivning borde synas i sömmarna, att driva ut narkotikaklassade medicin i de mängderna till sitt barn, är inte Ok. Undrar om det ens förts journal korrekt. Vad har han angett att sonen haft för värk- och ångestproblematik?
Citera
2023-03-31, 01:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
https://www.linkedin.com/in/allan-dagstan-66811a151/?originalSubdomain=se

Sjukt.
Han ser ut som "en helt vanlig kille". Otippat om jag ska vara ärlig.

Såklart han ser ut som en vanlig kille. Det är bara i filmens värld som de ser farliga och spännande ut.

Jag vet inte vad den där märkliga "läkaren" ville uppnå med sitt utsvävande liv med tunga droger och misär men han kommer nog att förlora sin legitimation och rätt att verka som läkare.
Citera
2023-03-31, 01:24
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Såklart han ser ut som en vanlig kille. Det är bara i filmens värld som de ser farliga och spännande ut.

Jag vet inte vad den där märkliga "läkaren" ville uppnå med sitt utsvävande liv med tunga droger och misär men han kommer nog att förlora sin legitimation och rätt att verka som läkare.

Måste man försöka uppnå något med att vara presterande och samtidigt missbrukare?

Att folk fortfarande inte förstår hur vanligt knarkande är förblir ett mysterium för mig.

Ja, han kommer garanterat förlora sin legitimation. Med tanke på hans intag kan man tänka sig att han räknat med det och ändå ansett att det varit värt det.
Citera
2023-03-31, 01:52
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Det här är något av de sjukaste jag hört. Snubben är alltså kirurg och röker heroin mellan operationerna.

Samtidigt hävdar sjukhuset att det inte skett några fel i det kliniska arbetet. Jo, tjena..

Vilken fullständig misär dom levt i när man kikar i FUP:en. Tragiskt..
Citera
2023-03-31, 02:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Samtidigt hävdar sjukhuset att det inte skett några fel i det kliniska arbetet. Jo, tjena..

Ja herregud. Väntar på att ngn släpper en podcast.
Citera
2023-03-31, 02:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Han bör ju ha relevant utbildning för att själv kunna ta intelligenta beslut angående sin medicinering. Om det inte handlar om opiater. Sånt kan väl aldrig föra något gott med sig. Om man inte har jätteont förstås men gissar att det inte handlar om detta.

Ja, men det framstår inte så intelligent att göra sig fysiskt beroende av heroin och bli så hög att man slår på sin flickvän.
Citera
2023-03-31, 02:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tycker att pappans förskrivning borde synas i sömmarna, att driva ut narkotikaklassade medicin i de mängderna till sitt barn, är inte Ok. Undrar om det ens förts journal korrekt. Vad har han angett att sonen haft för värk- och ångestproblematik?

Va fan, är farsan också läkare och det var farsan som kanske startade hela missbruket?
Citera
2023-03-31, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Va fan, är farsan också läkare och det var farsan som kanske startade hela missbruket?

Ja, han heter Khaled och är "hjärtläkare". Bor utanför Göteborg, så troligtvis har han bara öst ut tabletter till sonen efter telefonsamtal. Troligen har sonen börjat pressa honom på recept för att få tillgång till billigt knark, men att ösa ut sådana där mängder är ju som att be om sonens död. Han var helt desperat efter sina receptbelagda tabletter på häktet. Man undrar hur vårdslöst pappan skriver ut recept till andra också.
Citera
2023-03-31, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder

Haha. När GM skulle operera en tå för nageltrång, då höll det på att gå så illa, att de höll på att tvingas amputera tån. Inte patientfarlig?
Citera
2023-03-31, 09:10
Avslutad
Citat:
Ja, han heter Khaled och är "hjärtläkare". Bor utanför Göteborg, så troligtvis har han bara öst ut tabletter till sonen efter telefonsamtal. Troligen har sonen börjat pressa honom på recept för att få tillgång till billigt knark, men att ösa ut sådana där mängder är ju som att be om sonens död. Han var helt desperat efter sina receptbelagda tabletter på häktet. Man undrar hur vårdslöst pappan skriver ut recept till andra också.

Farsans arbetsgivare borde starta en utredning mot honom
Citera
2023-03-31, 09:50
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Att han var helt ”desperat” är väl inte så konstigt?
Att sluta så tvärt innebär ju både svår abstinens och avtändning, det är heller inte bra för kroppen.

Beroende på vilket preparat det gäller (har inte hunnit läsa FUP som jag skrev i mitt tidigare inlägg en bit upp) kan det även vara potentiellt dödligt.

Edit; om det handlade om ca 800 tabletter som någon skrev så är det ingen stor mängd heller (se mitt tidigare inlägg).
Citera
2023-03-31, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Att han var helt ”desperat” är väl inte så konstigt?
Att sluta så tvärt innebär ju både svår abstinens och avtändning, det är heller inte bra för kroppen.

Beroende på vilket preparat det gäller (har inte hunnit läsa FUP som jag skrev i mitt tidigare inlägg en bit upp) kan det även vara potentiellt dödligt.

Edit; om det handlade om ca 800 tabletter som någon skrev så är det ingen stor mängd heller (se mitt tidigare inlägg).

Det låg kartor slängda här och där på bostadens golv, så behandlar man väl knappast legalt förskrivna mediciner om man har värk. Opiater funkar bra mot smärta, men tar man dem för att bli hög så måste dosen ökas markant varje dag och snart sitter man där med sitt rökheroin.Måste pappan vetat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in