2023-03-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
”Behovet är enormt men vi fick inte in affärsdelen i behovet. Vi trodde att det skulle vara enklare än det var. Det var väldigt komplicerat.”
Vad var det som skulle vara "enkelt"?
Citera
2023-03-31, 18:07
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vad var det som skulle vara "enkelt"?
Det är just den frågan journalisten aldrig frågade och som jag försökt pussla ihop. Som det är nu verkar det ha varit ett mögprojekt. De ville ha knytkalas och kalla det "kontaktskapande".
Citera
2023-03-31, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så ännu en gång bekräftar du att du inte förstår hur värde skapas.

Jag tyckte väl det verkade som att du hade en tampong på tvären.
Ditt starkaste argument är ”tillbaka-kaka” precis som ett blöjbarn? Inte ett dugg oväntat. Om du vill försöka förolämpa mig vore en bra början att leverera något unikt, något som jag inte precis gnuggade i ditt utslitna ansikte.

När jag läser vad ni puckofeminister skriver förstår jag exakt varför kvinnliga initiativ som HON totalfloppar, svaret är enkelt: kvinnor förstår inte hur världen fungerar. Kvinnor tror att det bara är att kopiera männen och sedan vinner man. Nja… Det krävs lite mer än så.
Citera
2023-03-31, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Ditt starkaste argument är ”tillbaka-kaka” precis som ett blöjbarn? Inte ett dugg oväntat. Om du vill försöka förolämpa mig vore en bra början att leverera något unikt, något som jag inte precis gnuggade i ditt utslitna ansikte.

När jag läser vad ni puckofeminister skriver förstår jag exakt varför kvinnliga initiativ som HON totalfloppar, svaret är enkelt: kvinnor förstår inte hur världen fungerar. Kvinnor tror att det bara är att kopiera männen och sedan vinner man. Nja… Det krävs lite mer än så.
Japp, jag kan vara precis lika töntig och intetsägande tillbaka.

Du har fortfarande inte svarat på vem som givit män allt av värde som de i sin tur kan ge till kvinnor. Hur känner du till exempel inför den som var så jättesnäll och gav dig rätt att rösta? Står du med mössan i hand och bockar och tackar?
Citera
2023-03-31, 18:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Behöver väl inte vara sexism?
Det hade varit sexism, eller rättare sagt negativ särbehandling om tex. förskolepersonal bildade "Nätverk endast för kvinnliga förskolelärare" och uteslöt de fåtal manliga förskolelärare som finns...

Men att en minoritet vill nätverka med andra ur sin minoritet är väl naturligt? Och kvinnor inom teknologiska fältet är i minoritet.

Här på FB finns det en tråd där sexarbetare diskuterar kunder etc. Ett slags nätverkande för sexarbetare. Visst får alla vi andra som inte är sexarbetare ställa frågor osv. i tråden, men tråden är främst till för dem, det är tydligt. Och det måste de ju få ha, inte sant?

Likadant kan tex. kvinnliga teknologer (som är i minoritet) behöva sina nätverk och tex. diskutera sitt perspektiv i en mansdominerad bransch. Folk i olika branscher kan behöva diskutera/nätverka med varandra och dela erfarenheter. Har inte med sexism att göra.

Skulle minoritetsgruppen "manlig dagispersonal" behöva ett sådant nätverk, skulle jag knappast se det som sexism. Skulle fan rentav förstå det...

Du argumenterar emot dig själv. Tråden för sexarbetare är till för sexarbetare. De branschorganisationer jag länkade till tidigare i tråden är för techarbetare av ett visst kön. Det är som om tråden för sexarbetare i ditt exempel skulle vara bara för mörkhyade för att de är i minoritet.

Du verkar inte fatta att det inte är någon skillnad på yrkesbeskrivningen för en kvinnlig programmerare och en manlig. Kön har inte ett skit med yrket att göra.

Det går alldeles utmärkt att nätverka och dela sina perspektiv utan att utesluta någon av sina kolleger. De flesta män skulle inte gå på dessa tillställningar ändå även om de var öppna för alla.

Du verkar heller inte känna till att dessa organisationer primära uppgift inte är att jobba mot sina fiktiva diskrimineringsfiende. Eventen är till för att nätverka och knyta kontakter, dela uppdrag och anställa varandra. Precis samma saker som vilket branschevent som helst som är öppet för båda könen.
Citera
2023-03-31, 18:39
Avslutad
Citat:
Japp, jag kan vara precis lika töntig och intetsägande tillbaka.

Du har fortfarande inte svarat på vem som givit män allt av värde som de i sin tur kan ge till kvinnor. Hur känner du till exempel inför den som var så jättesnäll och gav dig rätt att rösta? Står du med mössan i hand och bockar och tackar?
Ingen har givit männen dessa värden, männen har skapat dessa värden för att de såg ett behov. Hur kan du vara så här korkad och fortfarande gå upprätt? Tror du att välstånd faller från himlen?

Jag är naturligtvis tacksam för att adelpatrasket gav mig rätten att rösta. Varför skulle jag inte vara det?

Du begriper fortfarande inte att män konkurrerar med andra män, inte med er kvinnor. Ni är bara bihang, objekt, produkter som existerar för att sköta struntsysslorna medan männen utforskar världshaven och yttre rymden.

Och uppfinner tampongen.

Jag läste även i din tidigare orddiarré att ”män minsann aldrig misslyckas buhu” men det har jag aldrig påstått. Män misslyckas konstant, precis som ni kvinnor. Skillnaden är att män inte ger upp, utan hoppar genast upp i sadeln och gör nya försök tills de lyckas. Ni kvinnor bär på en quitter-gen som gör att ni istället för att ändra taktik börjar söka efter någon ursäkt till att ni floppar. Det är alltid ”någon annans fel” att ni misslyckas.
Citera
2023-03-31, 18:39
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du blandar ihop mig och vår diskussion med någon annan.
Du har inte gett mig 10 kvinnliga nätverk.
Och vi diskuterar inte om dessa skulle finnas eller ej, vi diskuterar the brighta i att gnälla på kvinnliga nätverk i en verklighet där manliga dito flödat och fortsatt existerar, och!! för övrigt utgör själva grunden för att kvinnor känner att de måste agera på samma sätt.

Visa mig var. Konkret tack.
Citera
2023-03-31, 18:46
Avslutad
Citat:
Ingen har givit männen dessa värden, männen har skapat dessa värden för att de såg ett behov. Hur kan du vara så här korkad och fortfarande gå upprätt? Tror du att välstånd faller från himlen?

Jag är naturligtvis tacksam för att adelpatrasket gav mig rätten att rösta. Varför skulle jag inte vara det?

Du begriper fortfarande inte att män konkurrerar med andra män, inte med er kvinnor. Ni är bara bihang, objekt, produkter som existerar för att sköta struntsysslorna medan männen utforskar världshaven och yttre rymden.

Och uppfinner tampongen.

Jag läste även i din tidigare orddiarré att ”män minsann aldrig misslyckas buhu” men det har jag aldrig påstått. Män misslyckas konstant, precis som ni kvinnor. Skillnaden är att män inte ger upp, utan hoppar genast upp i sadeln och gör nya försök tills de lyckas. Ni kvinnor bär på en quitter-gen som gör att ni istället för att ändra taktik börjar söka efter någon ursäkt till att ni floppar. Det är alltid ”någon annans fel” att ni misslyckas.
Klart du ska vara tacksam mot kungen, drottningen och adeln (även adelskvinnorna, faktiskt) som har givit dig allt av värde och är snälla nog att låta dig rösta. Medan du utför struntsysslorna.
Citera
2023-03-31, 18:52
Avslutad
Citat:
Klart du ska vara tacksam mot kungen, drottningen och adeln (även adelskvinnorna, faktiskt) som har givit dig allt av värde och är snälla nog att låta dig rösta. Medan du utför struntsysslorna.
Fanns det även en poäng bifogad i struntet här ovan? Jag besvarar gärna argument även om de är dåliga, men att bemöta bittert nonsensbölande ger mig ingenting. Att debattera med dig är som att boxas mot en blind, jag skäms över att vinna så enkelt. Visa lite självrespekt och sluta återkomma gång på gång, tack.
Citera
2023-03-31, 18:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I kvinnliga nätverk slipper kvinnor dryga män som mansplainar sönder allting. De slipper bli raggade på. De slipper dryga kommentarer från killar/män som inte tycker kvinnor passar till ditten o datten. De slipper kommentarer som "kvinnor ska stå vid spisen och föda ungar" och massa annan hatpropaganda mot kvinnor. Osv.

Man kan göra en version av den kritiken från det manliga hållet också:

I manliga nätverk slipper män ömtåliga kvinnor som går sönder så fort de får konstruktiv kritik. De slipper bli raggade på. De slipper dryga kommentarer från tjejer/kvinnor som inte tål manlig jargong med grova skämt. De slipper kommentarer om "patriarkatet håller kvinnor tillbaka och vårt företag borde vara feministiskt styrt" och massa annan hatpropaganda mot män. Osv.

Märker du att det ser lika dumt och överdrivet ut i båda versionerna?

För övrigt tycker jag att du beskriver fördelarna med nätverkande på ett bra sätt! Det jag vänder mig emot är när nätverken är slutna för halva befolkningen.
Citera
2023-03-31, 18:59
Avslutad
Citat:
Fanns det även en poäng bifogad i struntet här ovan? Jag besvarar gärna argument även om de är dåliga, men att bemöta bittert nonsensbölande ger mig ingenting. Att debattera med dig är som att boxas mot en blind, jag skäms över att vinna så enkelt. Visa lite självrespekt och sluta återkomma gång på gång, tack.
Ja, jag förstår inte varför du själv berömmer dig över de värden som andra än du har skapat och tror att det är du som delar ut nåt. Du fick till exempel din rösträtt till skänks av den snälla kungen och ändå tror du att du har delat ut den till andra.
Citera
2023-03-31, 19:04
Avslutad
Citat:
Ja, jag förstår inte varför du själv berömmer dig över de värden som andra än du har skapat och tror att det är du som delar ut nåt. Du fick till exempel din rösträtt till skänks av den snälla kungen och ändå tror du att du har delat ut den till andra.
Jag är tacksam för att adeln skänkte mig rösträtt så att jag slapp döda dem för att få den. Jag vill inte gå omkring och ha människoliv på mitt samvete, jag är fullt upptagen med att skapa värde för min egen skull (och naturligtvis för er kvinnor som inte klarar av annat än knulla er till framgång). Varför försöker du dra ner mig till din egen nivå? Känns insikten om att livet inte blev som du blev lovad enklare att hantera då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in