Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Japp, jag kan vara precis lika töntig och intetsägande tillbaka.
Du har fortfarande inte svarat på vem som givit män allt av värde som de i sin tur kan ge till kvinnor. Hur känner du till exempel inför den som var så jättesnäll och gav dig rätt att rösta? Står du med mössan i hand och bockar och tackar?
Ingen har givit männen dessa värden, männen har skapat dessa värden för att de såg ett behov. Hur kan du vara så här korkad och fortfarande gå upprätt? Tror du att välstånd faller från himlen?
Jag är naturligtvis tacksam för att adelpatrasket gav mig rätten att rösta. Varför skulle jag inte vara det?
Du begriper fortfarande inte att män konkurrerar
med andra män, inte med er kvinnor. Ni är bara bihang, objekt, produkter som existerar för att sköta struntsysslorna medan männen utforskar världshaven och yttre rymden.
Och uppfinner tampongen.
Jag läste även i din tidigare orddiarré att ”män minsann aldrig misslyckas buhu” men det har jag aldrig påstått. Män misslyckas
konstant, precis som ni kvinnor. Skillnaden är att män inte ger upp, utan hoppar genast upp i sadeln och gör nya försök tills de lyckas. Ni kvinnor bär på en quitter-gen som gör att ni istället för att ändra taktik börjar söka efter någon ursäkt till att ni floppar. Det är alltid ”någon annans fel” att ni misslyckas.