2023-03-31, 18:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Mysigt värre !

Då kan vi ju i alla fall utesluta att det inte fanns en tredje MGM med på resan.

Går det att utesluta att TT var död vid tillfället?

Fan vet, vilken är störst, bilen eller toaletten?

Nej, det går inte att utesluta det. Snarare går det att utesluta att hon inte var död vid tillfället.
Citera
2023-03-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det trodde jag man redan hade gjort. Är det sant att man inte har gjort någon?

Har inte sett eller hört om någon rekonstruktion... Vill se en nu.

Som det ser ut nu hävdar jag att JJ mördade TT ensam.

MH har varit delaktig i gravfridsbrottet.
Citera
2023-03-31, 18:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Nån vänlig själ som vet vart i FUP:en man hittar infon om hur MHs mobil rört sig i lägenheten ?

Det finns ingen sådan information. Man vet bara att den har rört sig, och klockslagen för rörelser.
Citera
2023-03-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag har fått känslan av att JJ sedan länge tänkt sig att TT skall dö. Att det skulle ske just denna kvällen fick jag känslan av att JJ bestämde sig för på Nöjet. Och att planen att ta TT till lägenheten och utföra mordet där, tog form i JJs huvud på Nöjet. Tydligen gick TT "husesyn" i JJs lägenhet och inne på toaletten, med MH däckad i sovalkoven, såg JJ sin chans, och tog den.

Därefter kan det mycket väl vara så att JJs initiala intention var att undanhålla för MH vad som hänt. Att hon själv först gömde undan liket, men att hon efter att hon virat in TT i ett lakan och baxat ut henne i hallen, insåg att hon inte skulle klara av att få ner TT till bilen på egen hand. Därför gick hon och väckte MH och sa åt henne att hjälpa till.

Säger inte att det måste gått till så, men att det mycket väl, fullt rimligen, kan ha gått till så.

Hur är du säker på allt du snackar om MH, du låter som hennes försvarare (släkt) som inte vill se . Hon är lögnare och mördare lika som den andra. Omöjligt att JJ genomförde ”allt” själv.
Citera
2023-03-31, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Har inte sett eller hört om någon rekonstruktion... Vill se en nu.

Som det ser ut nu hävdar jag att JJ mördade TT ensam.

MH har varit delaktig i gravfridsbrottet.
Instämmer helt. JJ har ensam berövat TT livet.

Vilket jävla misstag om det är så att man inte har gjort en rekonstruktion. Men jag tar förgivet att man måste ha gjort en, även om det inte finns någon info om det.
Citera
2023-03-31, 18:14
Avslutad
Det står att MH har "svårigheter inom autismområdet".
Vad för svårigheter är det?
Citera
2023-03-31, 18:16
Medlem
Citat:
Fan vet, vilken är störst, bilen eller toaletten?

Nej, det går inte att utesluta det. Snarare går det att utesluta att hon inte var död vid tillfället.

Jag tänkte som såhär, om MH hjälpt till att bära en medvetslös person, som hon trodde var död? Är inte Gravfridsbrott..

Ang 3:e MGM vill jag bara försäkra mig att ”biffen” next door inte hjälpt till. Han hade ju lätt kastat in TT i trunken ensam. För jag köper fortfarande inte hur dessa två töser får ner TT ljudlöst för alla trappor, lyhört och med en vaksam nyfiken granne.
Citera
2023-03-31, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det står att MH har "svårigheter inom autismområdet".
Vad för svårigheter är det?

Pinsamt att hennes försvarare skyller detta hemska brott på diagnos vilket hennes försvarare verkar göra
Citera
2023-03-31, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En väldigt avancerad och olaglig amatörsändare isf.

Turen JJ bostad > Vetlanda Rastplats >Sjunnen (var exakt?) > fyndplatsen tar 35-40 minuter. Slår man det rakt upp och ner i Google Maps så säger resultatet 37 min.

Enligt Google och Apple åker de runt 03:45 och är framme fyndplatsen 04:25 så det får man tolka hur man vill om de dröjde sig kvar nånstans men alltså 40 min.

Som finlir så kan man tänka sig att Apples algoritm med sluten källkod avgör tidpunkt för när en bil är parkerad när du plockar upp mobilen och rör dig till fots med den i handen eller i jacka/väska. Då sätter den tidsstämpel. Alternativt när de bedömer bilen stått stilla x antal minuter och sen backar den klockan till när farten stoppades och sätter tidsstämpel. Gissningar såklart.

Jag har sett ”viktiga platser” med vistelse bara några minuter men stoppet kan ha varit så kort eller då att JJ inte tar med sig sin egen mobil när ska kasta Toves mobil att det inte registreras som ”viktig plats”.

Däremot så vet vi som jämförelse att JJ:s mobil är ur bilen vid fyndplatsen och således registreras en ”viktig plats”.
(Den används som ficklampa och annat som är bevisat av utredarna).

Hypotetiskt sett kan väl mobilen i så fall ligga i närheten av fyndplatsen där kroppen lämnades?

En mobil nedstucken i mossan tex hittar man ju inte bara sådär....
Citera
2023-03-31, 18:19
Medlem
Citat:
Jag har fått känslan av att JJ sedan länge tänkt sig att TT skall dö. Att det skulle ske just denna kvällen fick jag känslan av att JJ bestämde sig för på Nöjet. Och att planen att ta TT till lägenheten och utföra mordet där, tog form i JJs huvud på Nöjet. Tydligen gick TT "husesyn" i JJs lägenhet och inne på toaletten, med MH däckad i sovalkoven, såg JJ sin chans, och tog den.

Därefter kan det mycket väl vara så att JJs initiala intention var att undanhålla för MH vad som hänt. Att hon själv först gömde undan liket, men att hon efter att hon virat in TT i ett lakan och baxat ut henne i hallen, insåg att hon inte skulle klara av att få ner TT till bilen på egen hand. Därför gick hon och väckte MH och sa åt henne att hjälpa till.

Säger inte att det måste gått till så, men att det mycket väl, fullt rimligen, kan ha gått till så.
Ja, att dödandet skedde i badrummet talar för att det fanns en viss tanke bakom, och inte enbart berodde på en stundens ingivelse. Bl a för att badrummet var så tomt på saker så det funkade bra att fälla T där och för att J kunde stänga dörren om sig och höras mindre inför M (OM det nu var det hon ville uppnå).
Citera
2023-03-31, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Pinsamt att hennes försvarare skyller detta hemska brott på diagnos vilket hennes försvarare verkar göra
Ja, visst är det så.

Men människor med en så omfattande problematik som MH verkar ha, är ganska lätta att manipulera och styra över. Dock kan de mycket väl skilja på vad som är rätt och fel.
Citera
2023-03-31, 18:21
Medlem
cvidcrna19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det har varit lite olika bud om det där.
Både här i tråden och vid olika medierapporteringar ifrån TR.

Enklast är väl att Maila: eksjo.tingsratt@dom.se

Då slänger jag iväg ett mejl till dom och återkommer med svar för dom som vill veta här också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in