2023-03-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Ja, varför gjordes det inte en rekonstruktion egentligen? Vet man det?

Har ingen aning, mycket märkligt... Det borde göras en.
Citera
2023-03-31, 17:57
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
"Maja är ganska lugn, Maja borde ha någon form av ADD"

Förhör med Hedström, Peter; 2022-11-09 13:06 diarienr: 5000-K1226065-22 sidan 894

Ja och ? Jag bryr mig inte om vad Maja har. Jag känner bara inte igen dessa symptom som beskrevs. Mitt liv består av lite mer än Majas diagnoser , så var vänlig och lägg ner detta och acceptera att alla är vi olika !!
Citera
2023-03-31, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Just det, hon kan mycket väl ha varit vaken hela tiden

Jag tror inte jag har hört eller sett en enda person som har förnekat att det kan vara så.

Du fattar väl att bara det faktum att du yttrar dessa orden visar att det inte måste ha varit så!

Och där har du rimligt tvivel.

Tänk att det skall vara så makalöst ofantligt svårt att fatta för en del.

Det är dock inte så "rimligt tvivel" fungerar - det handlar inte om att fullständigt utesluta alla andra möjligheter, det är omöjligt. Istället är det en värderingsfråga: är det RIMLIGT att det kunnat gå till på nåt annat sätt? Och det är, för mig åtminstone, svårt att se att det är rimligt att MH sovit sig igenom alla viktiga (och högljudda) delar av mordet, men varit vaken för att äta en hamburgare. Det tillsammans med en rad andra mycket komprometterande omständigheter kan absolut vara tillräckligt för att döma henne för mord.
Citera
2023-03-31, 17:59
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hon har ADD enligt hennes mamma och P7 undersökning. Hon har inte ADHD.

ADD finns inte längre som diagnos i Sverige. många kallar dock subtypen "ouppmärksam adhd" fortfarsnde för ADD

Skulle gissa att det är just ouppmärksam adhd MH är diagnostiserad som

(Dvs: hon har adhd)
Citera
2023-03-31, 18:00
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cvidcrna19
Är det någon som har koll på när ljudfilerna från rättegången blir offentliga? Sker det efter avslutad rättegång eller efter domen kommit?
Det har varit lite olika bud om det där.
Både här i tråden och vid olika medierapporteringar ifrån TR.

Enklast är väl att Maila: eksjo.tingsratt@dom.se
Citera
2023-03-31, 18:02
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Nån vänlig själ som vet vart i FUP:en man hittar infon om hur MHs mobil rört sig i lägenheten ?
Citera
2023-03-31, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Tack för förtydligandet av tider. Vill här påpeka att det alltså finns 11 minuter för JJ att: Utföra ett mord genom strypning samt tillfoga samtliga av de skador som bedömts tillkommit innan döden inträffar enligt rättsmedicin. Hämta underlakanet från under sängen. Ensam svepa in den tunga kroppen i underlakanet och därefter transportera denna livlösa och otympliga kropp till ett gömställe. Dessutom fixa iordning toan efter det som hänt.

Ovanstående ska alltså hunnits med på 11 (!) minuter om vi ska tro på MH. Det är inte möjligt att ensam hinna detta.

Jag uppmanar även de som ändå tror på M att läsa samtliga hennes polisförhör i FUP. Det är lögner ända in i kaklet tills dess hon blir överbevisad och då ”minns hon” lämpliga delar att kunna konfrontera bevisen som lagts fram. Jag är övertygad om att det finns mer hon har att berätta om man hade fortsatt arbeta med henne och lägga fram bevis.
Hon är inte den drivande och hennes straff ska därmed inte vara lika högt som Johannas. Men hennes historia håller inte.
Nej, tidslinjen som MH uppger är helt omöjlig. Det betyder att hon fortsatte att ljuga. Därmed är hennes trovärdighet låg och i princip ingenting hon säger kan tas för sanning om det inte finns objektiv stödbevisning. T ex är uppgiften om att JJ var lättad och euforisk efter mordet osäker eftersom det enbart är MHs uppgift.
Citera
2023-03-31, 18:04
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Ja och ? Jag bryr mig inte om vad Maja har. Jag känner bara inte igen dessa symptom som beskrevs. Mitt liv består av lite mer än Majas diagnoser , så var vänlig och lägg ner detta och acceptera att alla är vi olika !!
Var det därför som du svarade på Detta:
"Hon har adhd-diagnos. Är väldigt klassiskt att man är "fisken i vattnet" när man sysslar med sina intressen, men däremot lätt blir förvirrad och stressad i övriga livet."

Jag har varken ADD eller ADHD men vad jag har förstått så står H-et i ADHD för Hyper,
just det där med att alla är Olika...
Citera
2023-03-31, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Baksätet. Johanna la sig underst, med Tove på magen, och hasade sig in i baksätet. Mysigt

Mysigt värre !

Då kan vi ju i alla fall utesluta att det inte fanns en tredje MGM med på resan.

Går det att utesluta att TT var död vid tillfället?
Citera
2023-03-31, 18:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det är dock inte så "rimligt tvivel" fungerar - det handlar inte om att fullständigt utesluta alla andra möjligheter, det är omöjligt. Istället är det en värderingsfråga: är det RIMLIGT att det kunnat gå till på nåt annat sätt? Och det är, för mig åtminstone, svårt att se att det är rimligt att MH sovit sig igenom alla viktiga (och högljudda) delar av mordet, men varit vaken för att äta en hamburgare. Det tillsammans med en rad andra mycket komprometterande omständigheter kan absolut vara tillräckligt för att döma henne för mord.

Jösses vad envist trög du är då. Fattar du så illa, eller gör du dig dum?

Om alternativen är ställda utom rimligt tvivel, så återstår bara en möjlighet, och det betyder att det måste gått till så.
Citera
2023-03-31, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Har ingen aning, mycket märkligt... Det borde göras en.
Det trodde jag man redan hade gjort. Är det sant att man inte har gjort någon?
Citera
2023-03-31, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Baksätet. Johanna la sig underst, med Tove på magen, och hasade sig in i baksätet. Mysigt

Varför? Var de då hon knäppte upp TTs gylf och tog upp hennes BH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in