2023-03-31, 10:32
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Den totala tystnaden oroar mig mest. Saliba syntes ingenstans på träningsbilderna som släpptes igår. Jag lutar tyvärr åt att det är färdigspelat för honom. Undrar vad skadan är, det var ju en märklig situation eller rättare sagt det var ingen situation som direkt kopplas till skadan.

Vi lär väl få lite info idag från Arteta. Jag har ändå hopp om att han kommer kunna spela, annars borde klubben gått ut med att hans säsong är över. Men man vet ju aldrig. Skadan ska iaf vara nånstans i ryggen.
Citera
2023-03-31, 13:57
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
The highest-paid managers in the world:

1⃣ Diego Simeone: €34m
2⃣ Pep Guardiola: €22.4m
3⃣ Jürgen Klopp: €17.8m
4⃣ Graham Potter: €13.5m
5⃣ Max Allegri: €12.8m
6⃣ Thomas Tuchel: €12m
7⃣ Carlo Ancelotti: €11m
8⃣ Simone Inzaghi: €10m
9⃣ Jose Mourinho: €9.2m
10 Xabi Alonso: €5m

Från Football Talks twitterkonto.

Detta ger verkligen ett djupt perspektiv på hur villiga Chelsea är att överbetala en högst medioker tränare med ett kontrakt på flera år.
Citera
2023-03-31, 14:20
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Från Football Talks twitterkonto.

Detta ger verkligen ett djupt perspektiv på hur villiga Chelsea är att överbetala en högst medioker tränare med ett kontrakt på flera år.

Conte hade 4e högsta lönen innan han fick kicken. Men hur kan Simeone ha den där lönen? Det är sjukt bra betalt för en tränare som har fängelsefotboll som taktik.
Citera
2023-03-31, 14:56
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Conte hade 4e högsta lönen innan han fick kicken. Men hur kan Simeone ha den där lönen? Det är sjukt bra betalt för en tränare som har fängelsefotboll som taktik.

Dels för att han både vunnit ligan med Atletico som spelare ( avgjorde på egen hand har jag för mig) och tränare samt minska möjligheten att han kan köpas loss från sitt kontrakt. Så nu när han lämnar i sommar blir det mest troligt endast PL som kan erbjuda hans lönekrav annars vänder han hem till ett lag i Argentina som lär vara näst på tur.

För att hitta en ligavinst med Atletico utan Simeone måste man gå tillbaka någonstans på 70-talet.
Citera
2023-03-31, 17:00
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg

Simone älskas utav klubben och fansen. Vad andra tycker om honom och ATM skiter han och klubben fullständigt i.
Citera
2023-03-31, 18:14
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
[Jack Gaughan] Haaland is set to miss the rest of the season due to complications with his groin injury

Citera
2023-03-31, 18:28
Medlem
Vanstertrollets avatar
Arsenal vann inte ens alla utmärkelser för mars månad. Det är för dåligt. Prestera!
Citera
2023-04-01, 00:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Kane är inte direkt någon som haft spelare i världsklass runt sig eller fått saker serverat i sin karriär. Ägarna har snarare gjort livet jävligt surt för honom med alla sina dumheter och inkompetenta styre.

Kolla bara hur turbulent det har varit i Tottenham under de år han har varit i sin prime och hur väl han trots allt har presterat säsong efter säsong även när laget gått dåligt.
21 ligamål hittills den här säsongen, trots att Tottenham stått för flera bottennapp och spelat usel och defensiv fotboll. Rashford har hyllats till skyarna i år och har 14 ligamål, för att ta ett exempel. Kane har tillsammans med Son burit Tottenham på sina axlar i långa perioder och presterat nästan konstant i ett lag som inte vunnit ett skit. Om inte det bevisar något så vet jag inte vad som gör det. Han öser ju in mål även i landslaget.

Kane jobbar stenhårt både med och utan boll och sätter medspelare i väldigt fina lägen utöver sina uppenbara spetsegenskaper. Väldigt få strikers som besitter de många egenskaper han har och hans siffror talar för sig. Finns dessutom ytterst få som presterat det han har gjort på den här nivån och i ett lag som aldrig vunnit något.
Har själv sett honom live och han är makalöst bra, den bäste jag sett efter Cristiano när denne lirade i Real Madrid.

Jag vill givetvis att han stannar men hade också unnat honom en titel eftersom jag tycker att han är värd det. Hade varit nöjd om England vinner EM nästa år bara för Kanes skull. Det är ett under att han fyller 30 i sommar och fortfarande är kvar.
Nej och därför har han aldrig heller själv behövt varit världsklass för att sticka ut.

Jo men ofta man sett spelare som öst in mål i skitlag men ändå inte rankas högt utanför ligan/laget. Di Natale till exempel.. Kung i Udinese men inte mycket mer än så. Higuain hade kunnat fortsatt öst in mål i Napoli men valde att lämna och funkade inte alls runt bättre spelare.. Eden Hazard ansågs vara PLs bästa spelare innan han gick till Real.. Helt säker på att Lukaku hade kunnat nå upp till Kanes siffror om han hade stannat i Everton 10+ år. Ingenting säger att Kane hade/kommer lyckats i en större klubb. Mycket som talar emot det faktiskt.

Okej. Antar att Benzema inte spelade den matchen med Ronaldo du såg då.
Varför är han värd den mer än någon annan? Han har inte direkt spelat gratis och blivit tvingad att stanna. Vissa spelare är smarta nog att stanna på den nivån dom håller och kan bli legender i klubben samt tjäna massa pengar medans andra testar en större klubb och sen misslyckas och aldrig kan nå tillbaka till den nivån dom höll innan.

Missförstå mig rätt han är en av dom bästa "best of the rest" men har jävligt svårt att se honom leverera i en storklubb. Tycker han ska stanna så kan alla fråga sig "what if he played for....?" Istället för att lämna och bli ihågkommen som en flopp som lämnade för att vinna titlar men gjorde det nya laget sämre.
Citera
2023-04-01, 14:24
Medlem
jontepsgs avatar
Är Rodri immun mot dubbla gula? Han tillsammans med McToast verkar alltid klara sig från gula kort som alla andra spelare får.
Citera
2023-04-01, 16:58
Medlem
jontepsgs avatar
Viktigt för Jesus men Arsenal behöver höja sig i andra halvlek.
Citera
2023-04-01, 18:31
Medlem
Beaver14s avatar
Vad tror ni, får Rodgers vara kvar säsongen ut? Ser ju riktigt risigt ut för Leicester nu.

Dagens förlorare i bottenstriden, tillsammans med Leeds (som iofs inte väntades ta några poäng denna helg)
Citera
2023-04-01, 18:32
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad tror ni, får Rodgers vara kvar säsongen ut? Ser ju riktigt risigt ut för Leicester nu.

Det har det ju gjort hela tiden och han har inte fått sparken än. Tror han blir kvar mest pga att det inte finns mycket annat därute som är tillgängligt direkt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in