Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Kane är inte direkt någon som haft spelare i världsklass runt sig eller fått saker serverat i sin karriär. Ägarna har snarare gjort livet jävligt surt för honom med alla sina dumheter och inkompetenta styre.
Kolla bara hur turbulent det har varit i Tottenham under de år han har varit i sin prime och hur väl han trots allt har presterat säsong efter säsong även när laget gått dåligt.
21 ligamål hittills den här säsongen, trots att Tottenham stått för flera bottennapp och spelat usel och defensiv fotboll. Rashford har hyllats till skyarna i år och har 14 ligamål, för att ta ett exempel. Kane har tillsammans med Son burit Tottenham på sina axlar i långa perioder och presterat nästan konstant i ett lag som inte vunnit ett skit. Om inte det bevisar något så vet jag inte vad som gör det. Han öser ju in mål även i landslaget.
Kane jobbar stenhårt både med och utan boll och sätter medspelare i väldigt fina lägen utöver sina uppenbara spetsegenskaper. Väldigt få strikers som besitter de många egenskaper han har och hans siffror talar för sig. Finns dessutom ytterst få som presterat det han har gjort på den här nivån och i ett lag som aldrig vunnit något.
Har själv sett honom live och han är makalöst bra, den bäste jag sett efter Cristiano när denne lirade i Real Madrid.
Jag vill givetvis att han stannar men hade också unnat honom en titel eftersom jag tycker att han är värd det. Hade varit nöjd om England vinner EM nästa år bara för Kanes skull. Det är ett under att han fyller 30 i sommar och fortfarande är kvar.
Nej och därför har han aldrig heller själv behövt varit världsklass för att sticka ut.
Jo men ofta man sett spelare som öst in mål i skitlag men ändå inte rankas högt utanför ligan/laget. Di Natale till exempel.. Kung i Udinese men inte mycket mer än så. Higuain hade kunnat fortsatt öst in mål i Napoli men valde att lämna och funkade inte alls runt bättre spelare.. Eden Hazard ansågs vara PLs bästa spelare innan han gick till Real.. Helt säker på att Lukaku hade kunnat nå upp till Kanes siffror om han hade stannat i Everton 10+ år. Ingenting säger att Kane hade/kommer lyckats i en större klubb. Mycket som talar emot det faktiskt.
Okej. Antar att Benzema inte spelade den matchen med Ronaldo du såg då.
Varför är han värd den mer än någon annan? Han har inte direkt spelat gratis och blivit tvingad att stanna. Vissa spelare är smarta nog att stanna på den nivån dom håller och kan bli legender i klubben samt tjäna massa pengar medans andra testar en större klubb och sen misslyckas och aldrig kan nå tillbaka till den nivån dom höll innan.
Missförstå mig rätt han är en av dom bästa "best of the rest" men har jävligt svårt att se honom leverera i en storklubb. Tycker han ska stanna så kan alla fråga sig "what if he played for....?" Istället för att lämna och bli ihågkommen som en flopp som lämnade för att vinna titlar men gjorde det nya laget sämre.