2023-03-29, 15:17
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Citat vore ju inte fel.
Artikeln är gratis att läsa.

"The leaked trove of documents appears to show that Abramovich bankrolled Vitesse’s spending with a series of loans worth at least €117m (£102.8m) by the end of 2015. This was a huge investment for Vitesse, whose total turnover in 2014-15 was €14m (£12.3m)."

Samtidigt som Chelsea lånade ut 22 spelare till Vitesse under dessa år, allt för att komma undan FFP.
Citera
2023-03-29, 17:21
Medlem
jontepsgs avatar
Spurs "director of football" Fabio Paratici är bannad från fotboll i 30mån av FIFA. Han var med och fifflade med Juves bokföring.

Citat:
Fabio Paratici will have to step away from his job as Tottenham’s managing director of football after Fifa said it had extended worldwide a ban imposed on him in Italy after his former club Juventus were found guilty of false accounting.
Juventus were docked 15 league points in January at the resolution of a long-running investigation. Paratici, who joined Spurs in 2021, was among a number of former and current Juventus executives to receive lengthy bans, after a hearing at the federal court of appeal.
His 30-month ban initially applied only to Italian football but Fifa said in a statement on Wednesday in response to a question from the Guardian relating to Paratici: “Fifa can confirm that following a request by the Italian FA (FIGC), the chairperson of Fifa disciplinary committee has decided to extend the sanctions imposed by FIGC on several football officials to have worldwide effect.”

https://www.theguardian.com/football/2023/mar/29/tottenham-fabio-paratici-football-ban-extended-worldwide-by-fifa-juventus?CMP=share_btn_tw

Finns det några storklubbar som inte fuskar nuförtiden?
Citera
2023-03-29, 18:24
Medlem
Jesusmarychains avatar
Alltså vilken såsklubb spurs är, för evigt trofélösa? Fixar man inte en enda trofé med Kane, när kommer man fixa det?
Citera
2023-03-29, 18:26
Medlem
Jesusmarychains avatar
Irriterande tider att vara arsenalfan, å ena sidan borde man glädjas av att man vinner ligan (och kommer göra så mycket välförtjänt dessutom), å andra sidan har vi fallet Partey som ger mig creeps. Fel typ av utveckling där och det är ridå för hela säsongen imo
Citera
2023-03-29, 20:32
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Luis Enrique: "I've not looked at any Spanish media since the WC. I only read English press... I would like to work in the Premier League but I want to go to a team that can achieve important things. So far I've only had offers from national teams, no clubs."

Finare sagt än ''jag vill gå till en klubb som kan vinna''?

Finns väl ingen som vågar sig på Tottenham jobbet nu för tiden?
Citera
2023-03-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Varför ska han lämna Tottenham för egentligen? Nu anses han ju som en spelare som bör ha lämnat för att kunna visa sin storhet. Lämnar han nh så kommer folk inse att han inte riktigt är jävla bra som han ser ut att vara i ett sämre lag

Finns flera spelare som varit jävligt bra i mindre klubbar för att till slut flytta till en storklubb och visat sig inte alls kunna leverera i en storklubb. Dom kan bara leverera där dom är "större än klubben" och får allt serverat. Rätt så säker på att han floppar om han går till exempel Bayern eller Real.
Kane är inte direkt någon som haft spelare i världsklass runt sig eller fått saker serverat i sin karriär. Ägarna har snarare gjort livet jävligt surt för honom med alla sina dumheter och inkompetenta styre.

Kolla bara hur turbulent det har varit i Tottenham under de år han har varit i sin prime och hur väl han trots allt har presterat säsong efter säsong även när laget gått dåligt.
21 ligamål hittills den här säsongen, trots att Tottenham stått för flera bottennapp och spelat usel och defensiv fotboll. Rashford har hyllats till skyarna i år och har 14 ligamål, för att ta ett exempel. Kane har tillsammans med Son burit Tottenham på sina axlar i långa perioder och presterat nästan konstant i ett lag som inte vunnit ett skit. Om inte det bevisar något så vet jag inte vad som gör det. Han öser ju in mål även i landslaget.

Kane jobbar stenhårt både med och utan boll och sätter medspelare i väldigt fina lägen utöver sina uppenbara spetsegenskaper. Väldigt få strikers som besitter de många egenskaper han har och hans siffror talar för sig. Finns dessutom ytterst få som presterat det han har gjort på den här nivån och i ett lag som aldrig vunnit något.
Har själv sett honom live och han är makalöst bra, den bäste jag sett efter Cristiano när denne lirade i Real Madrid.

Jag vill givetvis att han stannar men hade också unnat honom en titel eftersom jag tycker att han är värd det. Hade varit nöjd om England vinner EM nästa år bara för Kanes skull. Det är ett under att han fyller 30 i sommar och fortfarande är kvar.
Citera
2023-03-29, 23:32
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Kane är inte direkt någon som haft spelare i världsklass runt sig eller fått saker serverat i sin karriär. Ägarna har snarare gjort livet jävligt surt för honom med alla sina dumheter och inkompetenta styre.

Kolla bara hur turbulent det har varit i Tottenham under de år han har varit i sin prime och hur väl han trots allt har presterat säsong efter säsong även när laget gått dåligt.
21 ligamål hittills den här säsongen, trots att Tottenham stått för flera bottennapp och spelat usel och defensiv fotboll. Rashford har hyllats till skyarna i år och har 14 ligamål, för att ta ett exempel. Kane har tillsammans med Son burit Tottenham på sina axlar i långa perioder och presterat nästan konstant i ett lag som inte vunnit ett skit. Om inte det bevisar något så vet jag inte vad som gör det. Han öser ju in mål även i landslaget.

Kane jobbar stenhårt både med och utan boll och sätter medspelare i väldigt fina lägen utöver sina uppenbara spetsegenskaper. Väldigt få strikers som besitter de många egenskaper han har och hans siffror talar för sig. Finns dessutom ytterst få som presterat det han har gjort på den här nivån och i ett lag som aldrig vunnit något.
Har själv sett honom live och han är makalöst bra, den bäste jag sett efter Cristiano när denne lirade i Real Madrid.

Jag vill givetvis att han stannar men hade också unnat honom en titel eftersom jag tycker att han är värd det. Hade varit nöjd om England vinner EM nästa år bara för Kanes skull. Det är ett under att han fyller 30 i sommar och fortfarande är kvar.

Kane är Englands Totti. Enda skillnaden är att Totti iaf vann några titlar. Som Arsenalfan hoppas jag ändå att Kane avslutar i Spurs, det hade varit mäktigt. Men förstår helt att han vill lämna så som Levy fuckat med hans karriär. När han skrev på förra kontraktet var det nog med tankarna om att Spurs på allvar skulle bli Englands bästa lag, men istället blev det dyra defensiva tränare och billigare värvningar.
Citera
2023-03-30, 19:18
Medlem
Halloween2s avatar
https://theathletic.com/4347316/2023/03/30/premier-league-snus-players-addiction/

How English football got hooked on snus: 'Players don't understand the threat of it'

Tyvärr måste man betala för att få läsa. Några citat från artikeln.

Citat:
Lee Johnson, a manager who has seen its effects close-up, has told The Athletic that from his experiences he estimates 35 to 40 per cent of players are taking snus.

One high-profile England international is “fully reliant (on snus)… rarely seen without one under his gum”.

Another big-name Premier League player weaned himself off snus after a long period of struggling for form.

Players at a League One club have been selling snus to 13- and 14-year-olds in the academy.

One player at a League Two club had “a bit of cancer cut out of his gum” because of heavy use.

The Professional Footballers’ Association (PFA) is to undertake a research study as part of a new campaign, starting this summer, to warn players of the potential risks.

Sterling och Rashford sägs snusa. Vardy har slutat tydligen.

Snus är gött så förstår dem. Men kan klubbarna göra något åt det? Fel eller mänsklig rättighet att snusa under en match?
Citera
2023-03-30, 22:04
Medlem
Drickbacks avatar
Ödesvecka väntar Liverpool! Om det vill sig illa så kan både denna och nästa säsong vara ”över” och då menas det missad CL och bra nyförvärv.
Lite glädjande är att Dias var med på dagens lagträning så räknar att han är på bänken i helgen förhoppningsvis får han några minuter om resultat tillåter det.

Mittfältet lär bli Fabinho, Henderson & Elliott men vågar Klopp slänga in Arthur i leken? Tyvärr räcker inte Jones, Milner & Ox till så de är inte att räkna med. Ingen aning hur FHE ska orka 90 min i 3 matcher på 8 dagar med kvalité.

Ingen Haaland på Citys träning, frågan är om skadan är lite värre än befarat?
Citera
2023-03-31, 01:29
Medlem
jontepsgs avatar
Salibas skada är oroväckande. Efter första röntgen var beskedet operation, sedan röntgades han igen och läkarna gav ett lite bättre besked. Kommer missa helgens match och kanske Liverpool också. Saliba undersöks varje dag och just nu tror läkarna att han kan fullfölja säsongen så länge han matchas rätt. Tror han bara kommer få spela mot tuffaste motstånden och förhoppningsvis håller han för det.
https://twitter.com/Gunnersc0m/status/1641526703594807306?t=RH2ddiRugz1d9CklTWcl4A&s=19

Holding har en chans att bli en hjälte nu!
Citera
2023-03-31, 10:04
Medlem
Beaver14s avatar
Märkligt att Mitrovic inte fått någon "dom" ännu efter sin utvisning. Han missar visserligen helgens omgång ändå pga den ordinarie avstängningen, men man kan tycka att FA borde hunnit hantera detta disciplinärende under landslagsuppehållet.
Citera
2023-03-31, 10:06
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Salibas skada är oroväckande. Efter första röntgen var beskedet operation, sedan röntgades han igen och läkarna gav ett lite bättre besked. Kommer missa helgens match och kanske Liverpool också. Saliba undersöks varje dag och just nu tror läkarna att han kan fullfölja säsongen så länge han matchas rätt. Tror han bara kommer få spela mot tuffaste motstånden och förhoppningsvis håller han för det.
https://twitter.com/Gunnersc0m/status/1641526703594807306?t=RH2ddiRugz1d9CklTWcl4A&s=19

Holding har en chans att bli en hjälte nu!

Den totala tystnaden oroar mig mest. Saliba syntes ingenstans på träningsbilderna som släpptes igår. Jag lutar tyvärr åt att det är färdigspelat för honom. Undrar vad skadan är, det var ju en märklig situation eller rättare sagt det var ingen situation som direkt kopplas till skadan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in