2023-03-31, 13:59
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
enligt Johanna hade Tove sagt "vad fan håller du på med" när hon låg på golvet, hon verkar isåfall om man ska tro Johanna haft chans att skrika o låta.

Jag TROR att hon fällde Tove som blev chockad av fallet (fryser till is? som de själva förklarat i förhör att de gjorde ibland) satte sig gränsle över henne, pressade ner hennes armar med benen samtidigt som hon tog ett stadigt tag om halsen.
Hon har i detalj kunnat beskriva hur Tove lät och rosslade innan hon dog men hon kan inte redgöra för HUR maja höll i armarna.
bara det väcker varningslampor.

jag tror hon insöp i detalj sekund för sekund hur livet rann ut ur Tove medans hon sakta ströps till döds så hon kan minnas tillbaka ögonblicket i detalj resten av livet.

Den Johanna som växt fram från förhör av vänner och Maja och även allt som fanns att finna på dator m.m, sångtext, googlingar, hatlåt hade jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat tänka mig innan jag läste FUP
Du kan absolut INTE tro på vad J säger. Allt hon säger vinklas till hennes fördel. Narcissistbeteende.
Citera
2023-03-31, 14:02
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Du kan absolut INTE tro på vad J säger. Allt hon säger vinklas till hennes fördel. Narcissistbeteende.
100%

Det ihop med allt annat runt om kring känner jag mig tämligen säker på min känsla att Maja själv är ett offer i det stora hela.
Citera
2023-03-31, 14:05
Medlem
Syragruppens avatar
Citat:
enligt Johanna hade Tove sagt "vad fan håller du på med" när hon låg på golvet, hon verkar isåfall om man ska tro Johanna haft chans att skrika o låta.

Jag TROR att hon fällde Tove som blev chockad av fallet (fryser till is? som de själva förklarat i förhör att de gjorde ibland) satte sig gränsle över henne, pressade ner hennes armar med benen samtidigt som hon tog ett stadigt tag om halsen.
Hon har i detalj kunnat beskriva hur Tove lät och rosslade innan hon dog men hon kan inte redgöra för HUR maja höll i armarna.
bara det väcker varningslampor.

jag tror hon insöp i detalj sekund för sekund hur livet rann ut ur Tove medans hon sakta ströps till döds så hon kan minnas tillbaka ögonblicket i detalj resten av livet.

Den Johanna som växt fram från förhör av vänner och Maja och även allt som fanns att finna på dator m.m, sångtext, googlingar, hatlåt hade jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat tänka mig innan jag läste FUP

Så tänker jag också att det kan ha gått till. Bara TT och JJ i badrummet, JJ fäller henne. Ett så pass snabbt förlopp att TT inte hann eller kunde skrika. Faller man handlöst bakåt, slår huvudet, och någon direkt sätter sig på ens bröstkorg och tar ett grepp om halsen behövs det inte mer. Det känns mer realistiskt än att en berusad MH ska ha varit med i badrummet och lyckats hålla så pass tyst att grannen inte hörde några röster.
Citera
2023-03-31, 14:07
Medlem
Mercedes avatar
Ni som tycker det är konstigt att Maja sovit sig igenom dunkarna.

Jag bor i en otroligt lyhörd etagelägenhet (påminner mycket om huset hon bor i)
När min son dundrar på i sitt rum över mig så skakar väggarna, känns som en elefant hoppar omkring, även "vanliga sparkar" hörs otroligt högt, MEN det är på undervåningen det hörs som värst, är man på samma våningsplan hörs det absolut inte på samma sätt.

Han har fått byta rum 2 ggr beroende på grannar under de 2 rummen han hade inte gillade att vakna 07 på morgonen när han bestämde sig för att det var dags att gå upp hehe

Jag är inte ett dugg förvånad om en trött halvfull (?) Maja inte uppfattat dunkarna när (om) hon sovit.
Citera
2023-03-31, 14:08
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Vad har det för betydelse om man eventuellt har hjälpt till att mörda någon och flyttat en död kropp?

Hon kunde ju dessutom talat om för polis m.m vilken jävla sjuk kompis hon har som går runt och talar/utför mordbränder, pratar om mord och skit så kanske detta hade undvikits !

J är ju helt enkelt psykopat m.m m.m m.m och M måste ju fan haft syrebrist vid födseln !

Vänta får ni se när J åker på livstid så kommer hon fälla sin kompis med !!!
Citera
2023-03-31, 14:08
Medlem
Citat:
tryck på "redigera" underst i det meddelandet du vill ändra

På just det inlägget som jag skrev som jag vill ändra kommer det inte upp någon penna under texten. Jag förstår inte varför. Hur raderar man ett inlägg i efterhand?
Citera
2023-03-31, 14:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
På just det inlägget som jag skrev som jag vill ändra kommer det inte upp någon penna under texten. Jag förstår inte varför. Hur raderar man ett inlägg i efterhand?

Du kan bara redigera 1 timme efter du postat. Man kan inte radera inlägg.
Citera
2023-03-31, 14:11
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syragruppen
Så tänker jag också att det kan ha gått till. Bara TT och JJ i badrummet, JJ fäller henne. Ett så pass snabbt förlopp att TT inte hann eller kunde skrika. Faller man handlöst bakåt, slår huvudet, och någon direkt sätter sig på ens bröstkorg och tar ett grepp om halsen behövs det inte mer. Det känns mer realistiskt än att en berusad MH ska ha varit med i badrummet och lyckats hålla så pass tyst att grannen inte hörde några röster.
en person som planerat mörda en annan person kan göra det i tysthet, med endast de ljud runtomkring som härrör från offret.
Två personer som mördar en person i ett litet badrum i en "olyckshändelse" i tysthet där båda borde vara lika chockade som offret,,, nej jag köper inte det heller
Citera
2023-03-31, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Möjligen gå fri för mord, men antagligen inte för medhjälp till mord, brott mot griftefriden, etc.
Detta är så planlagt det går, J utförde ett försök till mordbrand mot T för ett år sedan, glöm inte det!
Alla sjuka googlingar är rena avslöjanden. BUSTED!
Att hon hatade Tove och försökt bränna henne inne tidigare ja! Men det blir ju absolut inte att detta mord automatiskt blir planlagt! Det kan inte varit planerat i särskilt många timmar iaf, då det inte alls va meningen att Tove skulle till nöjet! Man får skilja på att vilja ha ngn död och faktiskt att ha planerat ett mord. Jag tror ingen planerar ett mord i sin egen lägenhet med den absolut sämsta undanröjning och historien efteråt!
Att JJ tog chansen när hon fick den är inte samma som överlagt mord. Däremot fanns uppsåt.
Citera
2023-03-31, 14:13
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
under det inlägget står det "redigera" och "rapportera" tryck in dig på redigera o skriv.
Har det gått (vet ej om det är 40min?) så kan man ej redigera längre
Citera
2023-03-31, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoevrull
En sak man undrar över är etniciteten på mördarna. Den ene är av afrikanskt ursprung/påbrå den andra från Mellanöstern. Båda typerna överrepresenterade inom brottstatistiken (afrikanskt påbrå verkar här röra sig blånegrer söder om Sahara (inte lika representerade som arabiska negrer från Somalia och östafrika).

Är obefintligt konsekvenstänk och obefintliga impulshandlingar genetiskt betingade? För motsatta chansen att systrarna T-nnies eller någon annan helsvensk eller blandkatt med någon förälder från en LIKARTAD KULTUR med kristna värderingar skulle mörda någon av de andra är ju i det närmaste obefintlig.
JJ är hälften israeler och hälften helsvensk så vet inte hur hennes hälften svenska och hälften judiska gener speglar något särskilt inom brottstatistiken.
MH har gener från sydafrika, men hon är adopterad av helsvenska kristna religiösa föräldrar som är aktiva inom pingstkyrkan så förstår inte din sista punkt om att det skulle ha något att göra med kultur. Både mig veterligen verkar ha varit uppvuxna inom en helsvensk, kristen kultur, mest av allt MH.
Citera
2023-03-31, 14:15
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Att hon hatade Tove och försökt bränna henne inne tidigare ja! Men det blir ju absolut inte att detta mord automatiskt blir planlagt! Det kan inte varit planerat i särskilt många timmar iaf, då det inte alls va meningen att Tove skulle till nöjet! Man får skilja på att vilja ha ngn död och faktiskt att ha planerat ett mord. Jag tror ingen planerar ett mord i sin egen lägenhet med den absolut sämsta undanröjning och historien efteråt!
Att JJ tog chansen när hon fick den är inte samma som överlagt mord. Däremot fanns uppsåt.
hon kan länge ha planerat att lura hem Tove nästa gång hon får en chans, och därifrån planerat i sina tankar hur hon ska gå till väga. Då är det planerat i mitt tycke förutom vilken dag det väl kommer bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in