2023-03-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
De sa igår att hon hade inte fått hjärnskakning eller tappat medvetandet när hon hade slagit i huvudet .
Hon hade varit vid medvetande när hon blev strypt men hade inte haft en chans att komma loss och göra motstånd .
Nej.
Rättsläkaren sa tvärtom, att det finns tecken på JJ har tryckt så hårt under strypningen vilket har lett till att Tove kan ha tappa medvetandet inom några få sekunder. Det du säger är inget som rättsläkaren sa igår ”Tove var vid medvetandet men kunde inte ta sig loss”. Snarare pekar allt på hon tuppade av snabbt med tanke på 1) obduktionens fynd och 2)brist på avvänjningsskador och inga skador på JJ alls.

Postar från live rapporteringen igår:
Rättsläkaren visar på modellen och förklarar vad som händer hos en person när man trycker på halsartärerna och samtidigt klämmer åt lufttillförseln, och dessutom också trycker på den punkt som styr pulsen, som hon menar att det finns tecken på att 20-åringen gjort.
- Man kan bli medvetslös bara på någon enstaka sekund. Släpper man relativt fort, kanske efter 10-15 sekunder, då kan personen återfå medvetandet. Men vi har ju skadorna i den djupa muskulaturen som tyder på långvarigt stadigt tryck. Det betyder att man har passerat punkten där man ser att mekanismen inte längre kan hävas.
Citera
2023-03-31, 13:50
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag håller med. De tidiga beskrivningarna av Maja är ju att hon blir för full på festerna, hon kan inte ta hand om sig själv m.m. (även TT beskrivs faktiskt liknande). Så Maja är/blir ett mycket lätt offer för att ex JJ att överdriva att hon gjorde en massa dumma saker på fyllan. Jag tror att JJ har bearbetat Maja länge, och att JJ även körde samma stil mot TT (i början, på fester) men att TT hade många fler kompisar och sin tvillingsyster som kunde dementera att TT ex inte hade gjort det dumma som JJ påstod.

Jag tror att MH inte var i badrummet, även polisen säger i ett förhör med MH att det finns inte ett spår av MHs DNA i badrummet trots att hon skulle ha "spytt" ner halva golvet......

Och MH verkar uppriktigt chockad när hon ser TTs kropp på hallgolvet, och uppriktigt chockad av, och under dumpningsresan.

Sedan så ska hon ju dömmas till straff ändå, hon hade faktiskt en hel del tillfällen att larma, men inte dömmas för mord.

JJ är riktigt sjuk tror jag, jag tror hon är en lustmördare, jag tror hon njöt av att döda TT och jag tror att hon njuter fortfarande när hon tänker på mordet och att bara hon vet var TTs mobil är och TTs armband.....
Och att hon kommer att mörda igen om hon ges tillfälle.......folk/vänner hon hatar/blir arg på, vilka verkar vara de flesta förr eller senatre
.

för att citera mig själv i ett av mina senaste inlägg:
"jag tror hon insöp i detalj sekund för sekund hur livet rann ut ur Tove medans hon sakta ströps till döds så hon kan minnas tillbaka ögonblicket i detalj resten av livet.

Den Johanna som växt fram från förhör av vänner och Maja och även allt som fanns att finna på dator m.m, sångtext, googlingar, hatlåt hade jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat tänka mig innan jag läste FUP"

Jag har med funderat på armbandet, och det skrämmer mig att tänka på om hon tagit det som en trofe, är det en seriemördare som börjat växa fram här? OM hon inte hade stoppats i tid?
Citera
2023-03-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det var ingenting i badrummet då det var under renovering. Bara en toastol. Så alla tre hade nog fått plats.
Jag tror idock nte att Ms hjälp behövdes. Det var väl ett snabbt överfall där T kan ha tappat medvetetandet .Sen om M sov eller förstod att vad som hände är en annan sak. Efter hennes förhör lutar jag mer åt det första.

Det var dåligt formulerat av mig. Jag menade att T blev överrumplad inte att själva mordet gick snabbt.
Citera
2023-03-31, 13:51
Medlem
Vart hittar man FUPen?
Citera
2023-03-31, 13:52
Medlem
Hur redigerar man ett inlägg som man skrivet?
Citera
2023-03-31, 13:53
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskylldig
Vart hittar man FUPen?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-03-31, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om det finns "mängder av indicier som talar för att M var delaktig", så kan du väl presentera några av dessa indicier då. Det är ju bättre än inget och du verkar mena att de tillsammans är starka nog för att utgöra bevis för att MH haft uppsåt och i samförstånd mördat Tove.

Jag efterfrågade bevisen, inte en massa flummiga påståenden om att dom finns.

Men det faktum att du bara påstår att de inte finns, istället för att presentera dem, blir bara ännu en bekräftelse på att det inte finns några sådana bevis, inte ens genom en samlad indiciekedja.

Som du själv konstaterar finns det inga tekniska bevis för själva mordet. Men det gäller även J. Det är en indiciekedja och två historier där rätten får värdera trovärdigheten var för sig.

Det man bör ha med sig när man läser M s historia är att hon har en väldigt bra anledning att ljuga och hon har en god chans att faktiskt komma undan (om hon nu gjort det). Så det är rimligt att hon ljuger till skillnad från J.

Men går vi då in på indicier/argument som talar för hennes delaktighet.

Hon var delaktig i bråket på Nöjet genom att mota bort T enligt egen utsago.
Hon går aktivt in och letar efter T på krogen
Hon är delaktig i planen att misshandla T på väg hem.
Tillsammans med J får hon med sig T till lägenheten med vetskapen att J vill se T död och även försökt döda henne.
Finns inga vittnen som upplevt M särskilt påverkad av alkoholen. Bara hon själv som påstår det.
Hennes telefon är uppe och går under två kritiska tider när hon påstår att hon sovit.
Hon säger att hon låg i J s säng och där får hon inte ligga utan att J blir arg.
Hon sover igenom överfallet som var så högljutt så grannarna reagerar.
Hon uppfattar inte att grannarna ringer på dörren trots att hennes telefon minuter innan rört på sig.
Hon har rört sig i stora delar av lägenheten utan att upptäcka T.
Det tar henne 23 sekunder att svara med en tumme upp på J s sms. (Nu är vi i driven).

Hon hjälper till att bära kroppen.
Hon är är med inne i granskogen och lyser med lampan.
Hon talar inte om vart kroppen är och ljuger hela utredningen igenom.

F.ö tycker jag hennes agerande efteråt där hon sover, käkar hamburgare, spelar spel, efterfrågar videos från helgen, beter sig normalt enligt familjen tyder på nån störning. Inte under något av förhören noteras ledsamhet eller gråt. Förhörsledaren vädjar till henne att berätta vart kroppen kan hittas och påminner henne om hur känslosamt det var för henne själv, när hon fick träffa sina föräldrar i häktet. Fhl påpekar även att hon inte verkar bry sig.
Citera
2023-03-31, 13:54
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Hur redigerar man ett inlägg som man skrivet?
tryck på "redigera" underst i det meddelandet du vill ändra
Citera
2023-03-31, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vakten (som skulle vittnat igår TR.) har inte sagt i förhör att han sett MH gått ut och in tre gånger enl. FUPn.

Har du sett att någon annan vakt har uttalat att MH gått ut och in tre gånger?

Det kanske var ifrån övervakningsbilderna från kameran i entren?
Jag ska läsa om fupen igen. Minns en vakt sa att det var ovanligt att MH kom in och ut flera gånger på sättet hon gjorde. Har inte möjlighet läsa just nu igen i fupen.
Citera
2023-03-31, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
enligt Johanna hade Tove sagt "vad fan håller du på med" när hon låg på golvet, hon verkar isåfall om man ska tro Johanna haft chans att skrika o låta.

Jag TROR att hon fällde Tove som blev chockad av fallet (fryser till is? som de själva förklarat i förhör att de gjorde ibland) satte sig gränsle över henne, pressade ner hennes armar med benen samtidigt som hon tog ett stadigt tag om halsen.
Hon har i detalj kunnat beskriva hur Tove lät och rosslade innan hon dog men hon kan inte redgöra för HUR maja höll i armarna.
bara det väcker varningslampor.

jag tror hon insöp i detalj sekund för sekund hur livet rann ut ur Tove medans hon sakta ströps till döds så hon kan minnas tillbaka ögonblicket i detalj resten av livet.

Den Johanna som växt fram från förhör av vänner och Maja och även allt som fanns att finna på dator m.m, sångtext, googlingar, hatlåt hade jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat tänka mig innan jag läste FUP

Ja, Tove insåg väl inte att hon skulle komma att bli strypt till döds, så det var nog därför hon inte skrek, för hon insåg inte allvaret i situationen. Låter fullt rimligt att hon frågar vad fan hon håller på med. Sen får hon greppet om sin hals och då är det omöjligt att skrika.

Orsaken till att JJ inte vet på vilket sätt MH höll i Toves armar, är nog för att det helt enkelt inte har hänt. JJ verkar vara en extremt manipulativ person, hon förstår nog att om hon skulle beskriva hur MH höll i Toves armar så skulle det finnas bevis som pekar på att det sättet inte stämmer. Därför lämnar hon det öppet för andra att ta reda på hur det har gått till, genom att inte minnas.

JJ har dessutom sagt att det var hennes uppfattning att MH höll i Toves armar. Ytterligare ett uttalande som talar för att JJ ljuger.
Citera
2023-03-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
De sa igår att hon hade inte fått hjärnskakning eller tappat medvetandet när hon hade slagit i huvudet .
Hon hade varit vid medvetande när hon blev strypt men hade inte haft en chans att komma loss och göra motstånd .

Vem sa det? Du menar att det var åklagarens hypotes? För enligt rättsläkaren så fanns där väl chans till att Tove kunde ha varit medvetslös när hon blev strypt?
Citera
2023-03-31, 13:59
Medlem
ICKs avatar

Ja, något luktar unket när det kommer till det M påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in