2023-03-30, 18:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Han tänker kanske på Sydafrika där hon är adopterad ifrån men hon har ingen kontakt med sin biologiska släkt. Så det är nog JJ det gäller mest och drar med M i det.
Jag tror inte Rullman tänker på något specifikt, mer än att risken att de skulle hålla sig undan straff är överhängande.
Citera
2023-03-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tack!
Så då kan MH och JJ mötas i ”korridoren” på häktet eller? MH få akta sig nu så hon inte huggas ned av JJ där på häktet.

Ja fyfan men "flickan" JJ leker ju bara(ironi):

Citerar Clea:

20-åringen sätter sig grensle över Tove, "så som vi alla gjort som småflickor när vi bråkat" menar Sangborn.
- Hon trycker Tove runt halsen en stund och sedan börjar Tove låta och (20-åringen) kliver av.

Sinnessjuka uttalanden från den ondskefulla häxan!!!!
Citera
2023-03-30, 18:26
Medlem
Rättsläkaren räddar nog MH här idag.
När hon bekräftar att det är fullt möjligt Johanna kunnat sitta på Ts armar.
Citera
2023-03-30, 18:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Inte följt allt, bara lite här och media om detta tragiska.

Men det sägs att det saknades dna både hos tjejerna och Tove. Kan det varit så att Tove kanske slumrat till och dom (20 åringen) sett sin chans att få ett lätt byte?

Dunsarna kan kanske ha kommit från just 20 åringen som gått omkring efteråt och ”sparkat/slagit” omkring sig efter att hon tagit död på Tove. Dunsarna i badrummet=medan hon stryper T och slår samtidigt hennes huvud i golvet (T är halvslumrad/svag).

Jag hoppas att bägge får ruttna i fängelse men kommer säkert endast få vållande. Skrattretande straff
Hur kan du få vållande om det är klarlagt via den rättsmedicinska undersökningen att T berövades livet vid ett förhållandevis långdraget förlopp? GM har erkänt att hon tagit stryptag på T men hon är för dum för att fatta att hennes förklaring är orimlig.
Citera
2023-03-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vem vet hennes nya favoritserie kanske blir Prison break
Tror mer på den Australiensiska serien - Kvinnofängelset. 😂
Citera
2023-03-30, 18:29
Medlem
Samtliga inblandade i detta fall är ju lite bakom flötet. Advokaten är ju dummare än tåget, hur hon ens lyckats ta juridikexamen är en gåta för sig. Att hon var tappad märkte man redan från start. Men idag, i samband med slutpläderingarna så lyckades ju även åklagare, Adam Rullman att dumförklara sig själv. Att han i sin vildaste fantasi kan tro att 18 åringen ska dömas till 18 år alt livstids fängelse är ju befängt. Verkar som samtliga lever i en låtsasvärld. Åklagaren försöker verkligen gå all in och han har ej gjort sin hemläxa. Åklagare som Rullman , som inte klarar av sitt arbete är en skam för Sveriges åklagarämbete.

Att 20 åringen riskerar livstid är ganska solklart. Men livstid alt 18 års fängelse för M*j* är ju bara befängt.
Hon kommer på sin höjd att få max 2-3 år.
Personligen tror jag hon kommer få ännu lindrigare straff.

Varför kommer jag inte ens argumentera för, men har man läst åtalet samt lagt ihop ett plus ett så är det inte så svårt att förstå att 20-åringen agerat helt ensam under själva gärningen och 18 åringen har endast vart delaktig i att flytta kroppen från bostaden till bilen utanför. Allt annat är bullshit.

Givetvis kommer 20 åringen överklaga sin dom, medans 18 åringen kommer vilja nöjdförklara sin. Dock lär åklagaren, Rullman överklaga 18 åringens dom.

Tror ni inte mig? Facit får ni den 19/4 kl 14.00
Citera
2023-03-30, 18:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Inte ett dugg. Ett tafatt försök från Clea!
Advokaten verkar inte vara den vassaste lagvrängaren i skrået?
Citera
2023-03-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Någon som minns bättre, men vad jag minns har de inte kollat efter Toves DNA eller gjort en undersökning av varken walk in closet eller förrådet?
Vet att Maja i förhör sagt att det kan vara där T var gömd för månader sedan.
Det vore ju skandal om så vore fallet. För grannen hade sagt att det var mket spring i trappen, vad jag minns.. Visst måste väl förrådet vara kollat
Citera
2023-03-30, 18:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men JJ hade ju sagt till henne att TT gått hem.

Det skulle t.o.m. vara så att liket låg kvar på toan under ett lakan plus lite annan tvätt.
MH hade ju igen anledning att leta efter TT i lägenheten när TT hade gått hem enligt JJ.
Lägg ned din lågbegåvade idiot
Citera
2023-03-30, 18:31
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Min hypotes:

- Det är ett dåd tillsammans och i samförstånd – undantar man osäkra och subjektiva vittnesuppgifter från dem själva säger inget emot detta.
- Båda är beslutsamma att de vill få TT till Storgatan.
- Jag tror att det stämmer att de inledningsvis och på väg till Storgatan vill slå henne och lära henne en läxa, men nödvändigtvis inte mörda henne.
- Ett ovänligt ord yppas, detta blir starten på bråket, sedan exploderar JJ – och MH hänger på. Ilskan som vuxit under kvällen briserar nu ut fullständigt. MH och JJ agerar tillsammans, och triggas av varandra. Alkoholen tillsammans med trötthet sänker trösklarna.
- JJ drevs främst av hat till TT, MH drevs främst av vänskap med JJ. Båda försöker att motivera och ursäkta dådet med detta som argument efteråt.
- Båda får skärpta sinnen direkt efter mordet, adrenalinpåslag, vilket gör att de kan agera så snabbt.
- Det var ett tillfällighetsdåd – man planerar inte att mörda någon hemma hos sig själv med vittnen nära.
- Förmodligen hade detta inte hänt utan någon form av alkohol tillsammans med trötthet och tidigare bråk - har svårt att se detta hända på en lunchrast.
- Efterspelet tyder starkt på att de agerade tillsammans och i samförstånd.

Dagarna i TR har inte gjort mig mindre övertygad om min hypotes. Snarare tvärtom.

MH +10år. JJ livstid. Allt annat orimligt.
Citera
2023-03-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Nej, de har inte tillgång till internet inom häkte. Inom rättspsyk har de dock tillgång.

I vilken omfattning har man tillgång till internet inom rättpsyk?
Citera
2023-03-30, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja fyfan men "flickan" JJ leker ju bara(ironi):

Citerar Clea:

20-åringen sätter sig grensle över Tove, "så som vi alla gjort som småflickor när vi bråkat" menar Sangborn.
- Hon trycker Tove runt halsen en stund och sedan börjar Tove låta och (20-åringen) kliver av.

Sinnessjuka uttalanden från den ondskefulla häxan!!!!

Det kan jag lungt säga att inte "alla" har gjort.

Jag har aldrig låtsas strypt en vän. Har alrdig låtsas skadat en vän eller ovänn eller fiende på något sätt. Men det är ju bra att Clea utrycker sig som en idiot, för då försämrar hon ju läget för mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in