2023-03-26, 17:23
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Och lite Pinterest blev det med. Vem hade inte gjort det för att varva ner liksom!

Sant. Sedan en söndag där man, enligt mamma och pappa, agerade normalt. Därefter en stilla utflykt med bästa vännen i en vacker skogsmiljö.

Det var den helgen.
Citera
2023-03-26, 17:28
Medlem
Är det någon som fick klarhet i om M var med vid branden utanför T och tvillingsysterns dörr?
Citera
2023-03-26, 17:30
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Sant. Sedan en söndag där man, enligt mamma och pappa, agerade normalt. Därefter en stilla utflykt med bästa vännen i en vacker skogsmiljö.

Det var den helgen.

Samt never forget: Maja har du lite filmer och bilder från helgen, yes sir det hade hon, jävlar vilken helg!

Johanna: *rolig selfie med dubbelhaka*

Oj så tokiga vi är. LOL 😂💅🤪🤪🤪
Citera
2023-03-26, 17:31
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är det någon som fick klarhet i om M var med vid branden utanför T och tvillingsysterns dörr?

Hon var inte med men visste mycket väl om den.
Citera
2023-03-26, 17:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
I Aktbil 153

2022-12-30 13:05
Sida 1009
och så vet jag att hon säger va fan håller ni på med och då tar hon sina händer om min hals
och någonstans där så försöker Maja då greppa tag om Toves händer och tar bort dem och
liksom hålla borta, nere hennes händer och jag säger till henne va fan håller du på med själv

2022-12-30 13:05
Sida 1012
säger att va fan håller ni på med. Och tar sina händer om min hals och där ungefär någonstans
försöker Maja ta bort hennes händer och hålla dem mot golvet då och då säger jag men va
fan håller du på med själv och tar mina händer om Toves hals, trycker till och Tove rycker

2023-01-10 13:25
Sida 1020
J: Mmm först så säger hon det liksom va fan håller ni på med och då vet jag att hon tog sina

2023-01-10 13:25
Sida 1021
J: Och då tar jag ju mina händer om Toves hals och säger liksom va fan håller du på med.
Varför skulle J säga försöker om M verkligen tar bort Ts händer?
Ett tappert försök, men jag går inte på det.
Citera
2023-03-26, 17:33
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Samt never forget: Maja har du lite filmer och bilder från helgen, yes sir det hade hon, jävlar vilken helg!

Johanna: *rolig selfie med dubbelhaka*

Oj så tokiga vi är. LOL 😂💅🤪🤪🤪

Citerar mig själv och konstatera: dessa två ska sitta bakom lås och bom.
Citera
2023-03-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Detta med "tillsammans, i samförstånd" är en argumentation som åklagaren förmodligen kommer att köra hårt imorgon och framöver.

På många sätt tror jag det är "Team JJMH" som står åtalade.

- Båda har varit notoriskt mycket tillsammans, sviker inte varandra, ställer upp för varandra.
- Båda förfestar tillsammans, går till Nöjet tillsammans, och agerar tillsammans för att få TT till Storgatan.
- Båda är så engagerade att få med TT till Storgatan att de väntar, och MH går in och letar.
- Båda går tillsammans med TT till Storgatan.
- Båda dumpar och hjälps åt att slänga TTs ägodelar.
- Båda ses i en bil flera timmar under söndagen.
- Båda håller samma fasad till omvärlden under söndagen.
- Båda har liknande inledande historier de berättar.
- Båda håller ut länge i förhören innan de oundvikligt raseras.

Tror också att åklagarens argumentation är att krävs två personer för att mörda TT under så kort tid, och det krävs samförstånd och direkt inblandning för att agera som de gjort efter mordet.

Hade någon av dem varit oskyldig hade fasaden rämnat betydligt snabbare - och mordet hade förmodligen dessutom inte varit möjligt under de rådande omständigheterna.

Hoppas verkligen att båda får hårda straff - för TTs familj, pojkvän och vänners skull. Hoppas också att straffen blir ordentligt motiverade för JJs och MHs familjers skull. Och att JJ och MH gör det rätta - och berättar allt. För deras skull.

Delar helt och hållet din uppfattning!
Finner ingen annan påföljd än tillsammans och i samförstånd gällande mord och grovt gravfridsbrott.

Känns som att folk överanalyserar för små detaljer som rätten egentligen inte bryr sig om, tittar man på helheten så var det 3st som gick in och bara 2st som gick ut levande, ingen annan person har rört sig in eller ut under brottstiden.

Tror det kommer sluta lite som Malexandermorden, ingen vet till 100% vem som gjorde vad och därför blev det tillsammans och i samförstånd för dessa herrar.
Citera
2023-03-26, 17:34
Medlem
Citat:
Och lite Pinterest blev det med. Vem hade inte gjort det för att varva ner liksom!

Efter att MH slängt mordkläderna i tvättkorgen till mamman att tvätta och hänga upp sedan! Vilken total iskyla, total avsaknad av samvete och empati. Särskilt med tanke på att hon har föräldrar som stöttat och ställt upp i ur och skur för henne, hon hade så lätt kunnat larma flera gånger och satt stopp för det här mordet. JJ skulle aldrig ha stannat upp och tänkt till och avbrutit. Men MH hade kunnat stoppa mordet. Om hon hade ids göra det.

Måtte Tove få sin rättvisa.
Citera
2023-03-26, 17:37
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Varför skulle J säga försöker om M verkligen tar bort Ts händer?
Ett tappert försök, men jag går inte på det.

Tror aldrig Tove hade sina händer fria efter att JJ gränslade henne. Hennes armar låg under JJ knän när JJ ströp henne.

Maja var där och höll i något, men inte var det Toves armar det känns väldigt osannolikt.
Citera
2023-03-26, 17:37
Medlem
argusmaximuss avatar
Min hypotes:

- Det är ett dåd tillsammans och i samförstånd – undantar man osäkra och subjektiva vittnesuppgifter från dem själva säger inget emot detta.
- Båda är beslutsamma att de vill få TT till Storgatan.
- Jag tror att det stämmer att de inledningsvis och på väg till Storgatan vill slå henne och lära henne en läxa, men nödvändigtvis inte mörda henne.
- Ett ovänligt ord yppas, detta blir starten på bråket, sedan exploderar JJ – och MH hänger på. Ilskan som vuxit under kvällen briserar nu ut fullständigt. MH och JJ agerar tillsammans, och triggas av varandra. Alkoholen tillsammans med trötthet sänker trösklarna.
- JJ drevs främst av hat till TT, MH drevs främst av vänskap med JJ. Båda försöker att motivera och ursäkta dådet med detta som argument efteråt.
- Båda får skärpta sinnen direkt efter mordet, adrenalinpåslag, vilket gör att de kan agera så snabbt.
- Det var ett tillfällighetsdåd – man planerar inte att mörda någon hemma hos sig själv med vittnen nära.
- Förmodligen hade detta inte hänt utan någon form av alkohol tillsammans med trötthet och tidigare bråk - har svårt att se detta hända på en lunchrast.
- Efterspelet tyder starkt på att de agerade tillsammans och i samförstånd.
Citera
2023-03-26, 17:38
Medlem
Avseende MHs delaktighet i att främja mordet på Tove så kom jag på en till sak om varför MH mycket väl varit delaktig i främjandet (förutom att hon gemensamt med JJ gör aktiva val att leta reda på Tove för att få med henne hem till JJ).

MH skulle deltaga på en till mordbrand som JJ planerat på ett av vittnena (var det möjligtvis Laura hon hette?) och det enda som stoppade MHs medverkan den gången var att det regnade. Annars skulle hon medverkat i mordbränningen.

Med detta menar jag på att MH inte tidigare dragit sig för att deltaga i det våld som JJ planerat. Att hon denna kväll skulle vara omedveten om varför de ska lura hem Tove till lägenheten efter bråket på Nöjet är nonsens.
Citera
2023-03-26, 17:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Har för mig det är när JJ för första gången berättar att TT dog. När hon pratar väldigt fort och berättar hur TT knuffades och hon fällde henne.

Då ska Tove ha sagt vad fan gör ni och taget strypgrepp om JJ (vilket jag inte tror på) och JJ ska då ha sagt ”vad fan för du själv” och tagit ett lätt (10 sekunders!!!) strypgrepp tillbaka.
Och direkt gick Sangborn ut i media med "en lätt misshandel". Vid det förhöret, innan J erkände, delgavs hon misstankar om två mordbränder och narkotikainnehav, vilket även Sangborn hörde men viftade bort som en senare fråga. Att hon inte la ihop ett och ett då, anade ugglor i mossen och kollade upp mer innan hon gick ut med sin teatervariant, begriper jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in