Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Jag har reagerat och vet inte om de pratat om det i rätten . Tove hade inga avvänjning skador efter att tex försökt försvara sig ,inga dna under sina naglar. Varken 20 åringen el 18 åringen hade det .Om någon sätter sig på dig ( som advokaten svamlade om kittling) och samtidigt någon håller fast dina armar så för att komma loss vad gör man då ? Jo man sparkar och vrider sig! Dunsar och sparkar tror jag kommer ifrån det . Sedan vad man sett av bilder var 20 åringen både längre och större än Tove och lägg då till ytterligare en person . Tove har kunnat kanske försvarat sig om de varit hon och 20 åringen eftersom pojkvännen sa hon var stark och vältränad efter att spelat fotboll. Men med 2 personer på sig så var hon helt chanslös . Sedan dessa tårar i rätten av de misstänkta är enbart offer tårar att de själva insett att nu är det roliga slut och allvar ! De har också förstört sina liv men skillnaden är att Tove inte fick en chans ens att leva vidare . Jag hoppas domstolen dömer dessa till livstid och inte lyssnar på bla den skamliga kvinnliga advokaten. Får mig att tänka på Lisa Holm och Nerjius B kvinnliga advokaten som svamlade och drog upp helt osannolika konspirationsteorier om maffia och annat som Lisa Holms mördare ! Skäms kudden hade nog många i tingssalen när hon pratade . Dessa två unga kvinnor och särskilt då 20 åringen visar ett helt kallt sett på vad hon gjort ! Har någon av dem vänt sig till Toves familj och på något vis visat att de ångrar sig och kanske bett om förlåt ? Icke utan här ser vi 2 nya Johanna Möller . Är man kapabel till detta sjuka så är det nog inte sista ggr de kommer att stifta bekantskap med rättsväsendet . De kanske tom får dela avdelning m Johanna Möller eller några andra " ödmjuka kvinnor och lära sig mer .
Snarare 1 Johanna Möller/ Jonna Henningsson och 1 Niina Äikiä (i brist på bättre jämförelse).
M är inte lika intelligent, dominant och slug som Johanna Möller.
J tycks däremot vara en dominant, kall och narcissistisk ledargestalt som Johanna och gränslös, våldsam, kall, slug och possessive som Jonna.
M tycks snarare vara en jagsvag, lättimponerad, osäker följare och handräckare. Precis som Niina klarade/ klarar M att ljuga/ tiga. Även om Niina knäcktes tidigare än M, antagligen på grund av sin lägre intelligens.
Precis som Niina så har M ett ansvar för det hon gjort. Och för det hon underlåtit att berätta (vart kroppen fanns). Hon visste med största sannolikhet även att mordet var en helt orimlig hämnd för vad än T sagt om J.