2023-03-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Rättsläkaren sa väl att det inte fanns något som tydde på att Toves armar hållits fast.
Hon hade en svullnad i ena handen som kunde uppkommit pga att någon hållt hennes hand hårt eller att hon slagit något.

Skadorna på armbågarna var enligt rättsläkaren väldigt låg sannolikhet att de uppkommit pga att hennes armar hållits fast.

Däremot är MHs förklaringar uppenbara lögner vilket stärker misstanken att hon har varit med och hjälpt till med mordet.

Detta är ytterst oklart huruvida MH har varit delaktig eller inte.

Lutar åt att hon är oskyldig när det gäller medhjälp till mord.
Citera
2023-03-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Åklagaren yrkade väl på 20 år för JJ samt minst 18år för MH.

Ok. Kan längden på straffet bli helt annat när domen faller?
Citera
2023-03-30, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Restriktioner innebär:
Inte får ta emot eller skicka brev utan att åklgaren granskat dem
Inte får ta emot besök utan godkännande från åklagaren
Inte får ta emot telefonsamtal utan godkännande från åklagaren
Inte får läsa tidiningar, lyssna på radio eller se på tv utan godkännande från åklagaren
Inte umgås med andra intagna utan godkännande från åklagaren

Ta bort "Inte" så har du svaret.
Tack!
Så då kan MH och JJ mötas i ”korridoren” på häktet eller? MH få akta sig nu så hon inte huggas ned av JJ där på häktet.
Citera
2023-03-30, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Vill åklagaren se att båda döms till 18 års fängelse-livstid eller bara jj?

Han yrkar på livstid för 20 åringen. Vad gäller 18 åringen uttryckte han att det är rätten som får ta ställning till ev livstid eller 16-18 års fängelse.
Citera
2023-03-30, 18:07
Medlem
Klarabella79s avatar
Inte följt allt, bara lite här och media om detta tragiska.

Men det sägs att det saknades dna både hos tjejerna och Tove. Kan det varit så att Tove kanske slumrat till och dom (20 åringen) sett sin chans att få ett lätt byte?

Dunsarna kan kanske ha kommit från just 20 åringen som gått omkring efteråt och ”sparkat/slagit” omkring sig efter att hon tagit död på Tove. Dunsarna i badrummet=medan hon stryper T och slår samtidigt hennes huvud i golvet (T är halvslumrad/svag).

Jag hoppas att bägge får ruttna i fängelse men kommer säkert endast få vållande. Skrattretande straff
Citera
2023-03-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Ok. Kan längden på straffet bli helt annat när domen faller?
Åklagarn yrkade på livstid, såg jag nu för 20 åringen. Ja, vi får se vad domen blir den 19e.
Citera
2023-03-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Åklagaren yrkade väl på 20 år för JJ samt minst 18år för MH.

Åklagaren yrkade på livstid för båda, tror dock inte att 18 åringen kommer få livstid.

Nu när deras restriktioner är borta och rättegången är avslutad så kanske de får samsittning med varandra? Har hört att man kan ha samsittning med en ”åtalkamrat” efter att rättegången avslutats 🫣
Citera
2023-03-30, 18:09
Avslutad
JJs facebook tycks äntligen ha plockats ned.
Citera
2023-03-30, 18:10
Medlem
Jag är ingen expert men har hängt med här från start i oktober, läst hela FUP samt följt med i live-rapporteringen i rättegången. Min känsla säger livstid för JJ. MH blir däremot väldigt intressant att se, känns som det kan gå hur som helst gällande mord-åtalet?
Jag gissar redan nu att en eller båda sidor kommer att överklaga eftersom de har så vitt skilda uppfattningar
Citera
2023-03-30, 18:11
Medlem
Vad väger tyngre åklagarens eller försvaret? Känns knepigt att försvaret i sista minuten tagit upp att JJ kan ha släpat ut kroppen i förrådet, låter långsökt och iskallt. Vill hellre tro att MH ljuger om något. Men WHO knows.
Citera
2023-03-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Rabatterna är borta sedan den 17 november 2021 om straffminimum är ett år eller mer.

Även den här j#vla 2/3-rabatten borde verkligen slopas!
Totalt värdelöst!
Man ska sitta den tiden man får utdömt!
Jävla messverige!
Citera
2023-03-30, 18:12
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Jag är ingen expert men har hängt med här från start i oktober, läst hela FUP samt följt med i live-rapporteringen i rättegången. Min känsla säger livstid för JJ. MH blir däremot väldigt intressant att se, känns som det kan gå hur som helst gällande mord-åtalet?
Jag gissar redan nu att en eller båda sidor kommer att överklaga eftersom de har så vitt skilda uppfattningar

Har någon koll på om stickskadan i T öga tagits upp och förklarats ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in