2023-03-30, 18:12
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Den här Clea känns helfestlig. Får känsla av att hon försöker göra saken värre med flit uatn att bli påkommen. Att hon tror att JJ är skyldig och måste låtsas försvara henne

Word!
Ingen advokat kan vara så korkad.
Jag tror som du, annars är Clea otroligt dum och ska inte agera som försvarsadvokat för den stackars byrå hon jobbar för..
Citera
2023-03-30, 18:16
Avslutad
Intressant ljudupptagningar med rättsläkaren.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/rattslakaren-i-tove-fallet-hordes-i-tingsratten
https://sverigesradio.se/artikel/rattslakaren-inget-stod-for-nagon-annan-dodsorsak-an-strypning
Senast redigerad av Nonicoclolasos 2023-03-30 kl. 18:19.
Citera
2023-03-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Har någon koll på om stickskadan i T öga tagits upp och förklarats ?

Tror inte det har tagits upp närmare, isåfall har jag missat det, Tycker ändå att jag försökt hänga med bra på alla håll
Citera
2023-03-30, 18:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Det funkar inte så. Åklagaren behöver inte direkt fundera på specifika resmål. Bara att det finns risk för att vederbörande flyr. Med en morddom hängande över sig får nog den bedömas som just - överhängande
Jag förstår när jag läser ditt svar att jag borde börjat på nytt stycke. Israeltripp var min högst personliga reflektion, inget som jag menade Rullman antytt.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Åklagaren yrkade på livstid för båda, tror dock inte att 18 åringen kommer få livstid.

Nu när deras restriktioner är borta och rättegången är avslutad så kanske de får samsittning med varandra? Har hört att man kan ha samsittning med en ”åtalkamrat” efter att rättegången avslutats 🫣

Knappast. MH har uttryckt rädsla för JJ samt att JJ ljuger för att hämnas på MH.
JJ är dessutom misstänkt för att ha mördat en jämnårig kamrat. MH är en jämnårig kamrat.
Inte en chans i världen att de sätter de två tillsammans.
Citera
Medlem
De båda ska ha livstid. När får vi veta?
Citera
2023-03-30, 18:19
Medlem
Jag undrar hur dessa kvinnor kommer att sova i natt?
Citera
2023-03-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
De båda ska ha livstid. När får vi veta?
Den 19 april kl 14.00
Citera
2023-03-30, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Jag undrar hur dessa kvinnor kommer att sova i natt?

Troligtvis ganska gott, de har ju mat och logi fixat gratis ett tag framöver.
Citera
2023-03-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
JJs facebook tycks äntligen ha plockats ned.

JJ ljuger med allra största sannolikhet om tidpunkten för mordet för att MH inte ska ha hunnit somna eller gå och vila.

JJ vill hämnas på MH och ljuger om att MH hjälpt till.. JJ trodde kanske att hon skulle få annat straff ifall hon hittar på att någon hjälpt henne...
Citera
2023-03-30, 18:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
M känslig?
Bara känslig för sin egen del, att hon själv ska hamna i knipa. Hon förhindrar inte ett mord - hon deltar i mordet! Det är jag övertygad om.
Där har vi delad uppfattning. Jag tror inte att M var delaktig I själva mördandet, dock ser jag henne för övrigt i hösta grad involverad.
Citera
2023-03-30, 18:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Någon som minns bättre, men vad jag minns har de inte kollat efter Toves DNA eller gjort en undersökning av varken walk in closet eller förrådet?
Vet att Maja i förhör sagt att det kan vara där T var gömd för månader sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in