2023-03-30, 13:59
Medlem
MrGrants avatar
Hatsången som J har skrivit om T. Finns den att någonstans att läsa eller lyssna på?
Citera
2023-03-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Sangborn har tydligen påtalat att hon vill ställa lite ytterligare frågor till JJ i eftermiddag. Dvs skämma ut både sig själv men oxå JJ ännu mer...
Skäms verkligen åt deras vägnar, tror det är JJs order. Hon kommer aldrig ge sig. Hon kommer överklaga så länge det går. Hoppas mördaren fåe livstid men gissar på 18 år.
Senast redigerad av Allasmeknamn 2023-03-30 kl. 14:02.
Citera
2023-03-30, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Undrar fortfarande ifall T var fastbunden och hade munkavle?

Munkavle? Det har jag inte hört något om?
Citera
2023-03-30, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om M ljuger om sin delaktighet har hon inget att förlora på att "upptäcka" kroppen av T i hallen redan i samband med det andra och sista besöket till badrummet (02:43).

Förhör M 18/10 gällande första badrumsbesöket: "Efter uppskattningsvis 20 minuter gick hon ut i köket. Hon såg att de satt mittemot varandra och det var god stämning. Båda reste sig, Johanna avrundade och sade hej då till Tove. Maja var då inne på toaletten och ramlade omkull. Johanna kom in till henne och då antar Maja att Tove hade gått för hon såg inte henne gå iväg. Det sista hon hörde var att Johanna och Tove sade hej då till varandra och stämningen var bra."

Första besöket till badrummet med illamående: M uppskattar i det första förhöret tiden till 20 minuter efter ankomst till bostaden, vilket överensstämmer med hennes hälsoapplikation (02:19).

Bra observerat!
Citera
2023-03-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag tror J har planerat att mörda T. Mycket tyder på det. Hon slog till när tillfället gavs. Undrar vad det var för oförrätter som gjorde att J hatade T så mycket.

Svartsjuka och inbillade oförätter. JJ är gravt störd.
Citera
2023-03-30, 14:01
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Han sägs varit på Nöjet i Vetlanda där han kom i bråk med Clea Sangborn och följde med henne hem. Hans käpp står fortfarande utanför hennes port men Clea säger att han gick hem strax innan hon liftade till McDonalds.

Fortfarande inga spår efter GW?

(ja, det är tillåtet att le mitt i allt det hemska)
Citera
2023-03-30, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Ja, jag uppfattar det som att JJ har tryckt på den punkten som gjort Tove medvetslös inom några sekunder. MHs ”hjälp” behövs då inte för att hålla fast Tove. Att grannarna hört fler dunsar tror jag är JJ som dunkar i Toves huvud igen och igen i golvet. Och jag tror även sparkarna när grannen står utanför dörren är Toves dödsryckningar. Hon var död då.

Om hon blev medvetslös efter fallet så finns det ingen anledning att pressa ner hennes armar.

Minns inte rättsläkarens förklaring till T s skador på armbågar och armar. Vet du om det fanns flera förklaringar till uppkomsten av dessa skador?
Citera
2023-03-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Hatsången som J har skrivit om T. Finns den att någonstans att läsa eller lyssna på?

Texten finns i FUP
Citera
2023-03-30, 14:04
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Texten finns i FUP
Tack.
Citera
Medlem
Braxarens avatar
Tänkte på en sak när JJ berättade om vad som hände i badrummet nu under rättegången. Följde P4 som liverapporterade och enligt dem så sa JJ ingenting om MH när hon kom till situationen med strypgreppen. Hon nämner då endast att Tove först tar strypgrepp på henne, och direkt därefter tar JJ strypgrepp på Tove. Hon nämner MH först när hon berättar hur hon reser på sig, då lägger hon till "och MH gör också detsamma" (alltså reser på sig). Kan det vara så att hon blivit stressad nu under rättegången och "glömt ljuga" om att MH var där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fortfarande inga spår efter GW?

(ja, det är tillåtet att le mitt i allt det hemska)

GW inser att han uttalande sig utan att vara insatt, han skäms garanterat och tycker det är pinsamt.
Citera
2023-03-30, 14:05
Medlem
Braxarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
GW inser att han uttalande sig utan att vara insatt, han skäms garanterat och tycker det är pinsamt.

Vilket uttalande ska han skämmas för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in