2023-03-30, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Det kommer inte att gå, tyvärr.
De måste döma till mord ”utan rimligt tvivel” och när det gäller M så finns det tvivel.

Tyvärr!

Det är inte mindre än skandal om MH döms för mord efter idag. Finns ännu mer tvivel nu i min mening.

Måste ändå flika in att något ljuger hon om, hon visste mer än vad hon påstår och kanske tidigare i förloppet, men det är inte alls säkert att hon höll i några armar eller händer.
Citera
2023-03-30, 13:27
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Efter det blir tidsbestämt så blir det 2/3 av det som det blir tidsbestämt till.

Från wikipedia.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige

Men då så. Om hon ens blir dömd till livstid, vilket kanske inte ens är troligt, så är hon ute långt innan hon ens fyller 40, och har många år kvar av sitt liv att lustmörda på igen. Förhoppningsvis har hon då också lärt sig något om att sopa igen sina spår.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Fast alla ljuden och sparkarna tyder på att hon kämpade.
De mindre dunsarna kan ha kommit av att J lyft och slängt T I golvet. J har markerat två positioner. Hon påstår att T sparkat i väggen och därför har DE ändrat position.
Knackljuden kan ha varit Ts dödsspasmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Det kommer inte att gå, tyvärr.
De måste döma till mord ”utan rimligt tvivel” och när det gäller M så finns det tvivel.

Tyvärr!
Så egentligen har JJ gjort bort sig helt?
Om hon hade nekat att hon ens rört T och påstått att det är MH Som mördat T så hade hon endast blivit dömd för gravfridsbrott?

Finns ju ingen teknisk bevisning på vem som har mördat T utan det är JJ som själv sagt att hon strypt T.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-03-30 kl. 13:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
En sida som helt verkar ha glömts bort i debatten är avsaknaden av vissa bevis, och det som det inte sägs något om. Detta är också bevis i en mening.

Ett sådant exempel som lyser ganska klart i den här utredningen är följande.

JJ har sedan en längre tid tillbaka googlat på saker som hur man diskret mördar folk, hon har ägnat sig åt mordbränder, skrivit hatiska sånger och så vidare.

Var är MHs googlingar kring diskreta mord, strypningar, mordbränder och så vidare, var finns uttalandena om hur hon har uttryckt hat mot andra, ägnat sig åt våldsamma gärningar och så vidare?
Jag tror inte jag har sett ett enda sådant exempel.

Det finns en mycket tydlig skillnad här mellan JJ och MH, och jag tror inte alls att de har begått detta dåd i samförstånd. JJ hatade Tove, därom är jag övertygad. Det tyder alla bevis på.

MH hyste inget hat mot Tove, därom är jag övertygad. Det finns inte ett bevis som tyder på det.

MH gjorde vad JJ sa åt henne att göra. Och hon gjorde som hon blev tillsagd, inte bara av rädsla, ibland säkert inte alls av rädsla, utan för att vinna JJs gillande, för att känna sig behövd, för att säkra sin plats i JJs sällskapskrets, det är så många människor fungerar, och det är ingen nyhet.
MH hade också gjort googlingar om kvinnofängelser osv. MH har har varit med och drivit på hatet hon har varit med och gjort låt texterna.varit Skrivit bitch på en bil. Hon kan ha gjort mycket mer på tanke på vetskapen hon har om allt JJ gjort. Hon har konfronterat tove hemma hos pojkvännen utan att JJ ens var med!
Citera
2023-03-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Om JJ 180cm lång med proportionerligt långa armar skulle sitta på TT 160cm lång, för att få ett bra grepp om TT’s hals så borde JJ sitta över TT’s knäskålar, eller?
Jag tänkte mer på att fötterna var fria därav en del dunsar, de kan ju ha varit en liten brottningsmatch tills johanna fick grepp, men annars är det ju ord mot ord, fast maja bör ändå inte fällas för mord, var ju johanna som ströp, blir nästan förbannad på rullis
Citera
2023-03-30, 13:28
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Så egentligen har JJ gjort bort sig helt?
Om hon hade nekat att hon ens rört T och att det är MH Som mördat T så hade hon endast blivit dömd för gravfridsbrott?

Finns ju ingen teknisk bevisning på vem som har mördat T.

Ja, ja har sagt från första början att hon borde ha hållit käft. Man ska ALDRIG prata med poliser.
Citera
2023-03-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och det är vad som under längre tid varit min uppfattning, att Tove var incapacitated från våldet mot huvudet när hon blev strypt. Vilket också förklara avsaknad av JJs DNA under naglarna.

Undrar fortfarande ifall T var fastbunden och hade munkavle?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Borde inte MH om hon nu är så rädd för JJ även vara rädd för att JJ ska göra henne något illa när hon kommer ut från finkan om nu MH ljuger? Hämnden är ändå ljuv och folk som sitter inne kan nog sitta på många mörka tankar om den ena får lägre straff trots att den varit lika delaktig.
Hon kan ju typ byta namn osv, flytta jävligt långt, sen måste man oxå tänka på att johanna förmodligen kommer få 18 år, sitta 12 år
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Med andra ord känns det som att JJ döms till ett långt fängelsestraff.
MH döms till kortare straff (max 4 år) för grovt gravfridsbrott.

Har MH gjort något grovt så so att tända eld x2?
MH hjälpte till att bära ned, inte lasta, inte lasta ur, inte eldhärja.
Och detta gjorde MH under rädsla? Hot? Tvång? Hursom mot sin vilja.
MH med sina diagnoser, inget nytt påhitt, utan långvarig sen innan, har en mognadsgraden likt en 15 åring. Bör hon ens straffas som myndig?
Citera
Medlem
Clea är ju både ful o jävligt efterbliven, bra byte johanna
Citera
2023-03-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det är vad jag oxå tror, Johanna har suttit på bröstet på T och låst armarna med knäna utan Majas hjälp... och strypt själv, johanna väger väl en hel del? saftigt arsle har jag sett

Det handlar alltså inte om att hon skulle ha "låst armarna", utan om ett ordentligt tryck nedåt mot armbågarna. Rättsläkaren verkar mena att det är rimligt att det är någon annan som hållt fast armarna. Det tror jag också, och det är också därför det är två åtalade här och inte bara en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in