2023-03-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Alternativt kan inte hon heller klockan🤔
Ja så kan de oxå vara, ett riktigt retard
Citera
2023-03-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det var INTE vad rättsläkaren sa.

Rättsläkaren sa att det var liten sannolikhet att skadorna på armbågarna har uppkommit genom det händelseförlopp som JJ har uppgivit.

Det utesluter inte alternativa händelseförlopp där MH håller fast armarna. Exvis att skadorna på armbågarna uppstod vid fallet, men att MH därefter hållit fast händerna.

Rättsläkaren sa också att det är möjligt att Tove inte varit vid medvetande under strypningen. Då är ju MHs insats helt överflödig. J verkar ju redan ljuga om att Tove gjorde motstånd eftersom inga skador har kunnat styrka detta, om jag fattade det rätt.
Citera
2023-03-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
Jag tror att J får livstid för mord och brott mot griftefriden, men att M bara fälls för griftefrid och eventuellt medhjälp till mord.

Det blir nog inte livstid för nån av dom. Tänker att det är rätt så sällan som man dömer till livstid.
Och med tanke på hennes (J) unga ålder och att hon ej är dömd förut, så blir det nog inte så.
Läste ett utdrag från Kriminalvården utredning, som det har so uppgift att göra:
Att ingen av de två misstänkta har nått som tyder på att det skulle återfalla i brott. Det är också nått som Tings- och Hovrätt tar med i ev. påföljd.
Vad tingsrätten tycker och tror att M:s brottsgärning är och vad hennes straff blir, är svårt tycker jag. Ska bli intressant att läsa sedan, och hur tingsrätten har resonerat om hennes del av hela tragedin.

Tova - mina tankar går till Dig och Dina närstående - Vila i frid
Citera
2023-03-30, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Blir intressant o höra de läkaren säger om toves skador på bla armar
Kan de inte uppstått när de bärt runt på henne???
Citera
2023-03-30, 13:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag börjar mer och mer tro att J strypt T ensam. Dock tror jag inte på att M låg och sov. Jag tror hon blev vittne till allt och på J:s inrådan hjälpt till att städa undan kropp efteråt. Jag tror att M blev skräckslagen och paralyserad av J :s handlingar . Handlingsförlamad och rädd. Vågade inte ingripa under själva mordet . Men inte faan sov hon....
Tidigare har jag också trott att M stått som åskådare, men efter förhöret med henne i går har jag ändrat uppfattning. Hon säger då hulkande att det allra värsta hon varit med om är dumpningsresan och ljudet av att J släpar T på skogsvägen.. Då kan hon inte ha sett Ts dödskamp.
Jag har tvivlat starkt på att hon sovit till och från under förloppet, men börjar så smått ändra uppfattning även om det.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja fler får bara inte bli mördade av henne. JJ mördar ju uppenbarligen för icke existerade oförätter.

Finns nog de som kmr ge sig på henne den dagen om hon blir frisläppt...
Citera
Medlem
trngws avatar
En sida som helt verkar ha glömts bort i debatten är avsaknaden av vissa bevis, och det som det inte sägs något om. Detta är också bevis i en mening.

Ett sådant exempel som lyser ganska klart i den här utredningen är följande.

JJ har sedan en längre tid tillbaka googlat på saker som hur man diskret mördar folk, hon har ägnat sig åt mordbränder, skrivit hatiska sånger och så vidare.

Var är MHs googlingar kring diskreta mord, strypningar, mordbränder och så vidare, var finns uttalandena om hur hon har uttryckt hat mot andra, ägnat sig åt våldsamma gärningar och så vidare?
Jag tror inte jag har sett ett enda sådant exempel.

Det finns en mycket tydlig skillnad här mellan JJ och MH, och jag tror inte alls att de har begått detta dåd i samförstånd. JJ hatade Tove, därom är jag övertygad. Det tyder alla bevis på.

MH hyste inget hat mot Tove, därom är jag övertygad. Det finns inte ett bevis som tyder på det.

MH gjorde vad JJ sa åt henne att göra. Och hon gjorde som hon blev tillsagd, inte bara av rädsla, ibland säkert inte alls av rädsla, utan för att vinna JJs gillande, för att känna sig behövd, för att säkra sin plats i JJs sällskapskrets, det är så många människor fungerar, och det är ingen nyhet.
Citera
2023-03-30, 13:18
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Skadorna sägs ju ha uppkommit före döden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nej skadorna har skett när hon levde.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
Jag också. Tror M bevittnade, alltså såg på men inte var aktiv i mordet själv, tror J ströp och som nån skrev, höll ner armarna med knäna, typ.
Det tror jag med. Stark och galen hästtjej. Hoppas hon inte kommer ut i samhället på många år. Narcissism går inte att bota.
Citera
2023-03-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Teoretiskt ja men rent praktiskt måste det vara rent av omöjligt att lyckas låsa båda armarna med benen och strypa samtidigt utan att få ett enda rivmärke.

Det är inte så att T har varit medgörlig hon måste ju ha försökt göra motstånd och försökt freda sig.
Armarna kan ju knappast ha varit stilla.

Om jag försöker låsa min flickväns armar med mina ben, hon gör allt för att komma loss och hon väger 40 kg mindre än mig så har jag rediga problem och jag får flera rivmärken innan jag lyckas och då kämpar hon inte ens för livet.

Testa själv på någon så får du se.

Visst men här har Tove slagit i bakhuvudet vid fallet säkert så pass att det svartnat för ögonen ett ögonblick, hon är då försvarslös och om då JJ föser/lägger Toves armar längs kroppen kan hon enkelt sätta sig grensle och låsa fast armarna. Det som är intressant sen är hur den längre JJ stryper Tove, tryck med raka armar eller har hon dem närmare sin egen kropp alltså framåtlutad med sin kropp och mer får sitt huvud ovanför Toves?
Jag tror med tanke på hur JJ är som person är det första mer troligt så hon kan stirra Tove i ögonen medans hon med uppsåt stryper henne.
Citera
2023-03-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Rättsläkaren sa också att det är möjligt att Tove inte varit vid medvetande under strypningen. Då är ju MHs insats helt överflödig. J verkar ju redan ljuga om att Tove gjorde motstånd eftersom inga skador har kunnat styrka detta, om jag fattade det rätt.
Fast alla ljuden och sparkarna tyder på att hon kämpade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in