2023-03-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Toves längd och vikt vs JJs längs och vikt har samma fysiska skillnad som en tjej vs en kille. JJ har starka lårmuskler (alla hästtjejer vet detta). JJ haft stort fysiskt övertag. JJ har tryckt till på en halsartär som gör Tove tuppar av snabbt.
Teoretiskt ja men rent praktiskt måste det vara rent av omöjligt att lyckas låsa båda armarna med benen och strypa samtidigt utan att få ett enda rivmärke.

Det är inte så att T har varit medgörlig hon måste ju ha försökt göra motstånd och försökt freda sig.
Armarna kan ju knappast ha varit stilla.

Om jag försöker låsa min flickväns armar med mina ben, hon gör allt för att komma loss och hon väger 40 kg mindre än mig så har jag rediga problem och jag får flera rivmärken innan jag lyckas och då kämpar hon inte ens för livet.

Testa själv på någon så får du se.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-03-30 kl. 12:30.
Citera
2023-03-30, 12:28
Medlem
Skyliner.s avatar
Fan vilken skillnad på advokat och advokat.
Vettiga frågor ger vettiga svar.
Mikael var bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
LJL kör aldrig att återse dagens ljus hon kommer att ruttna bort i ett fängelse... där hon hör hemma.

Haha tror du det här är USA eller Iran?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har GW alltså återigen fel i det här fallet? Han trodde ju att Clea hittat ett sätt att slå hål på mordåtalet. Gubben ska nog hänga upp Sherlock Holmes-hatten på kroken och göra annat framöver.

Hans bäst före datum har passerat för längesen, han här däremot rätt när de kommer till Maja, där finns ingen möjlighet att hon kommer dömas för mord. Men han är en senil gammal gubbe nu
Citera
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Greppa alla halmstrån som finns, de är hennes jobb att hitta luckor och alternativ.
Självklart.

Jag tror det flesta i tråden vid det här laget har förstått att om det inte var Tove som dog, så hade Johanna förr eller senare tagit livet av någon annan.
Citera
2023-03-30, 12:29
Medlem
Jag tror att MH kommer att klara sig från mordåtalet, jag tror inte att Rullman kommer justera åtalet mot MH.
Det finns för mycket tveksamheter i hennes medverkan
Citera
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
”Om man tittar på det andra möjliga, att armarna hållits fast. Kan skadorna då uppkomma på armbågarna?
– Det kan inte uteslutas, men sannolikheten är liten, säger rättsläkaren.”

🙏🏼

Hon sa ju att skadorna på armbågarna kan ha uppkommit för att Tove tog emot sig i fallet. De utesluter alltså inte att MH höll fast armarna när hon väl låg på golvet.

Det är snarare till MH:s nackdel för om TT tar emot sig själv när hon faller slår hon inte i huvudet och förlorar medvetandet och blir inkapaciterad. Därmed måste armarna hållits fast eftersom det är svårt annars för en person att strypa utan minsta motstånd från BO.

Det är klarlagt att TT inte kunde göra något motstånd alls och om hon var vid medvetande återstår bara en orsak. Förståeligt att åklagaren åtalar båda för mord i samförstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har GW alltså återigen fel i det här fallet? Han trodde ju att Clea hittat ett sätt att slå hål på mordåtalet. Gubben ska nog hänga upp Sherlock Holmes-hatten på kroken och göra annat framöver.
Ja jag har inget förtroende för det han säger. Det tappade jag för flera år sen.
Citera
2023-03-30, 12:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
18-åringens advokat Mikael Svegfors frågar om de skador som rättsläkaren hittat på Toves armar. 20-åringen har ju sagt att 18-åringen höll i Toves händer medan hon själv tog strypgrepp på Tove.
Advokaten säger att han själv har svårt att se hur Tove skulle ha kunnat få skador på armbågarna, om hon blev fasthållen på det sätt som 20-åringen beskrivit.
"Sannolikheten för det är liten", säger rättsläkaren

18-åringens advokat Mikael Svegfors frågar också om skadorna kan ha uppstått om 20-åringen själv klämt fast Toves armar med benen, när hon satt grensle över henne. Det är möjligt, enligt rättsläkaren

Det här väger ju väldigt tungt till M s fördel.

Här får man försöka läsa på flera håll, bli rlite förvirrad.
Men som det verkar:

SR:

"18-åringens advokat Mikael Svegfors frågar om de skador som rättsläkaren hittat på Toves armar. 20-åringen har ju sagt att 18-åringen höll i Toves händer medan hon själv tog strypgrepp på Tove.
Advokaten säger att han själv har svårt att se hur Tove skulle ha kunnat få skador på armbågarna, om hon blev fasthållen på det sätt som 20-åringen beskrivit. Rättsläkaren verkar hålla med:
"Sannolikheten för det är liten", säger rättsläkaren.
"

Expressen, direktrapportering:

"Mikael Svegfors fokuserar inledningsvis på de skador som rättsläkaren redogjort för, på Toves kropp. Specifikt några skador som uppstått på armbågarna. Svegfors frågar om det kan uppstå skador på armarna av ett sådant fall som beskrivits, på badrummet.

Det kan det, svarar rättsläkaren.

Det kan också uppstå sådana skador av att någon sitter på en person.

Kan skadorna ha uppstått av att någon hållit fast armarna? frågar han.

Aleksandra Lazarevic säger att det kan vara så – men att sannolikheten är liten.
"

Sannolikheten är liten för att skadorna som uppstått på armbågarna är lite för att någon har hållit fast armarna?

Nu vet jag inte om det var så som det stod i den slutgiltiga rapporten?

Är jag helt snurrig nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Självklart.

Jag tror det flesta i tråden vid det här laget har förstått att om det inte var Tove som dog, så hade Johanna förr eller senare tagit livet av någon annan.

Ja, hon försökte ju med sitt ex där de kunde gå riktigt illa, de slutade ju ännu värre än vad de gjorde hos Toves familj
Citera
Medlem
Kom på en sak till ang MHs berättelse. Hon har väl helt missat att berätta när det skulle ha ringt på dörren i sin berättelse?

Efter rättsläkarens utalande så tror jag fortfarande att om de inte i uttalat samförstånd, så i alla fall tyst samförstånd, mördat TT.
Citera
Medlem
J kan väl ha suttit gränsle över T:s bröstkorg och med sin egen benstyrka (hästtjej) samlat ihop armarna längst med T:kropp..lagt tyngd med sina knän på T:s armveck som pressat armbågarna hårt mot golvet… Låter som Svegfors utfrågning initierar något åt det hållet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in