2023-03-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Rättsläkaren dödade precis hela JJs försvar.
Hon är helt rökt nu.

Hon döms garanterat för mord nu.

Så.jävla.gött
Citera
2023-03-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
De hävdar att det var en "olyckshändelse" - men OM det varit det ringer man väl 112, inte släpar ut liket i skogen???
Man drabbas nog av panik, o vill göra av sig med kroppen direkt dock klantade dom till sig rejält trots att hon läst romaner höger o vänster och hur man undviker att åka fast osv
Citera
2023-03-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Du skall dock inte ha några höga förväntningar på vårt rättsväsende, tyvärr. Fastän JJ döms till livstid, är hon ändå ute när 2/3 av straffet är avtjänat.

/AI

Blir hon dömd till livstid så gäller inte 2/3 utan hon blir tvingad till att ansöka om tidsbestämt straff och den förhandlingen sker i Örebro domstol. Tidsbestämt brukar beviljas efter 17-18 år i fängelse.
Citera
2023-03-30, 13:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sannolikheten är lite till att Maja har hållit fast armarna...

Det var INTE vad rättsläkaren sa.

Rättsläkaren sa att det var liten sannolikhet att skadorna på armbågarna har uppkommit genom det händelseförlopp som JJ har uppgivit.

Det utesluter inte alternativa händelseförlopp där MH håller fast armarna. Exvis att skadorna på armbågarna uppstod vid fallet, men att MH därefter hållit fast händerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det finns de som suttit fängelse hela livet i Sverige då de ansetts vara för farliga att låta ut i samhället igen... och här passar JLJ in som handen i handsken...

Ja fler får bara inte bli mördade av henne. JJ mördar ju uppenbarligen för icke existerade oförätter.
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Vems Psykolog är det som ska vittna?
Någon som vet om slutpläderingen sker idag?

Jag tycker Rättsläkaren var otroligt bra!
Jag tycker att det framgår att de måste varit två oavsett vad hon säger om just armbågarna...Att det var ett hårt, stadigt och långvarigt grepp...
Psykolog?
Vad har du för info ang. det?

Slutpläderingar är idag med start 14.00
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Johanna ljuger medvetet eller så är hon efterbliven och ser ut som sid från ice age
Alternativt kan inte hon heller klockan🤔
Citera
2023-03-30, 13:10
Medlem
Under förhöret får 20-åringen flera frågor kring de googlingar hon gjort som handlat om mord, bränder eller fängelse.

Hennes egen förklaring handlar om de böcker hon läst. Till exempel hänvisar hon till författaren Camilla Läckbergs Fjällbackaserie när det gäller googlingen "bränna inne".
— När jag går tillbaka så kom jag ihåg att jag vid den tiden läste en Fjällbackabok som handlade om just att gärningspersonen gjort det. Och som läsare går det ju ut på att man ska lista ut vem gärningspersonen är, så då har jag googlat på det.

Även googlingen "gå i fängelse" har att göra med en Camilla Läckberg-bok som har det i sin titel. 20-åringen har då googlat på det för att kolla upp bokens innehåll, berättar hon.

Om man som läsare ska lista ut gärningspersonen så ska man väl inte Googla på det. Och vill man verkligen veta så tar man ju med boktiteln i söket.

Av sökhistoriken i 20-åringens telefon framgår även att hon googlat på "bästa hämnden på en ex-vän" samt "kan man dö av råttgift".

— Jag googlar nog mer än genomsnittspersonen. Jag googlar allt möjligt, allt ifrån saker jag hör eller läser eller ser eller ord jag ser i böcker som jag undrar vad det är.

Har hon ngn statistik på det?? Däremot googlar hon nog på mer kriminella/sjuka saker än vad gemene man gör (utan att själv ha ngn statistik). Själv googlar jag väldigt mycket på allt från tekniska grejer till kattungar. Men inte på hur man bränner inne ngn.
Citera
2023-03-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Clea verkar vara en korkad, samvetslös mytoman & HÄXA!
😅 hon försöker göra sitt jobb, men umgås kanske lite för mycket med författarna GW och Lapidus som har livliga fantasier
Citera
2023-03-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rekylkrut
Hon ska ha livstid Man mördar inte folk utan straff och får hon lindrigt straff är rättsväsendet ett stort skämt

Exakt, det är jätteviktigt för allas säkerthet🙏!
Citera
2023-03-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det måste alltså ha tagit flera minuter av detta grepp, för att TT skulle dö. JJ var således ute för att döda, bortom all tvivel.

/AI
Precis. Rättsläkaren krossar helt JJs ”ursäkt” om att det rör sig om enbart 10 sekunders grepp och det var en olycka, för enligt rättsläkaren bör person återfå medvetande om man hade släppt efter exempelvis 15 sekunder. Men hon höll kvar länge och hårt!
Citera
2023-03-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Sitter de åtalande också kvar under detta förhör eller har de fått lämna salen som åhörarna?
Hanna
Av vad jag kan höra verkar de ha placerats i ett häktesrum nu.

Nu säger rådmannen att 18-åringen valt att sitta i häktesrummet under förhöret med rättsläkaren.

Nu har förhöret med rättsläkaren Aleksandra Lazarevic börjat

Rättsläkaren berättar nu hur hon arbetat, och säger bland annat att fler rättsläkare har jobbat med henne.

Adam Rullman säger att det i obduktionsrapporten står att fynden talar för att Tove ha blivit strypt och ber rättsläkaren gå igenom de skador de sett.
Nu går rättsläkaren igenom var de sett blödningar, bland annat i hårbotten och i muskulaturen i halsen, på båda sidorna.
De har också sett skador i bland annat ryggen.

Adam Rullman frågar om det finns fler fynd som talar för kvävning.
Rättsläkaren säger att det gör det i lungorna bland annat.
– Det finns syrebrist och skador i hjärnan, säger rättsläkaren också.

Adam Rullman frågar om det finns fler fynd som talar för kvävning.
Rättsläkaren säger att det gör det i lungorna bland annat.
– Det finns syrebrist och skador i hjärnan, säger rättsläkaren också.
Adam Rullman: hur kan skadorna i halsen uppkommit?
– Av ett tryck, säger rättsläkaren.
Går det utifrån hur skadorna ser ut ha en aning om hur sett sånt grepp har tagits, på kraft och hur lång tid?
– För att åstadkomma dessa blödningar krävs det stadigt, långvarigt kraftigt tryck.

A.Rfrågar nu om trycket mot T.Tbröstkorg spelat någon roll.
– Det har en bidragande betydelse. Vi fick en uppgift om att den ena misstänka suttit på buken – hon kan ha gjort det, men också suttit högre upp. Det har försvårat eller förhindrar bröstkorgens andning som behövs, säger rättsläkaren.
Det är vad jag oxå tror, Johanna har suttit på bröstet på T och låst armarna med knäna utan Majas hjälp... och strypt själv, johanna väger väl en hel del? saftigt arsle har jag sett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in