2023-03-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
MH lär inte få ett särskilt långt straff.
Hur kommer det vara för henne när hon sedan är fri?
Tvekar på att hon kan bo kvar i Vetlanda.
Ja jag skulle nog ta mitt pick och pack och dra.

Den dagen JJ kommer ut skulle jag titta mig över axeln minst 2 gånger för att se om någon kommer att dyka upp.
Citera
2023-03-30, 12:50
Medlem
Kellywomans avatar
Haha
Som rättsläkaren pulveriserade Cleas teori
JJ är körd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
Jag tror att J får livstid för mord och brott mot griftefriden, men att M bara fälls för griftefrid och eventuellt medhjälp till mord.

Hur ska de kunna fälla henne för medhjälp? Dels är det ingen åtalspunkt, men de har ju inga tydliga bevis alls för att hon deltog. Hennes historia går inte riktigt ihop kanske, men hon kommer frias från allt utom brott mot gravfriden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhen
Har missat detta med Toves svullna hand, vad sa de om den? Tack på förhand 🌸
fråga om en svullnad de sett på en hand. Han säger att han tolkar det som en klämskada.
– Det är möjligt, säger rättsläkaren.
– Det kan också ha uppkommit genom slag mot en annan person, säger rättsläkaren.
Citera
Medlem
Citat:
Hon måste nog byta identitet och fly landet om hon vill leva ett vanligt liv igen. Men hon kommer sitta för åtminstone gravfridsbrott, kanske också straff pga undanhållit information och skyddat JJ.
Citera
Medlem
Sockerhens avatar
Citat:
Antingen att någon hållt fast handen hårt eller att hon slagit nått med handen.

Okej, då är jag med! Tack igen!!
Citera
2023-03-30, 12:51
Medlem
Citat:

Nej vart ska hon ta vägen? Bo med sina adoptivföräldrar och isolera sig helt? Om hon ens får det? Hon känner väl ingen utanför Vetlanda så hennes liv är ju ändå i princip slut med tanke på att hon inte ens kommer kunna gå till Ica utan att bli igenkänd.
Citera
2023-03-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Att Maja inte vill sitta med i salen, hmm
Blundar för sanningen alltså
Hon vill väl inte se T död, någon i tråden sa att hon inte vågade se på beck där dom oxå visar döda människor osv
Citera
2023-03-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Haha
Som rättsläkaren pulveriserade Cleas teori
JJ är körd

Hon ska ha livstid Man mördar inte folk utan straff och får hon lindrigt straff är rättsväsendet ett stort skämt
Citera
2023-03-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag tänker isf att hon dragit in Tove i köket, på den motsatta sidan av väggen än den med diskho mm. Det är rakt över hallen en väldigt kort bit från badrummet
ja det är mycket möjligt, vet inte hur planlösningen är uppbyggd, men Johanna säger ju att tove var i badrummet, varför och vad skulle hon tjäna på att ljuga om detta?
Citera
2023-03-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag börjar mer och mer tro att J strypt T ensam. Dock tror jag inte på att M låg och sov. Jag tror hon blev vittne till allt och på J:s inrådan hjälpt till att städa undan kropp efteråt. Jag tror att M blev skräckslagen och paralyserad av J :s handlingar . Handlingsförlamad och rädd. Vågade inte ingripa under själva mordet . Men inte faan sov hon....
Det kan mycket väl vara så ja. MH KAN ha deltagit vid strypningen men det är väldigt osäkert men att hon inte sovit sig genom hela förloppet är rätt tydligt tycker jag.

MH visste definitivt att TT var död redan när JJ skulle gå ner och flytta på TTs cykel, men istället hamnade på McDonalds!
När JJ var borta hade ju MH kunnat larma, ringa sina föräldrar eller vad som helst det valde hon att inte göra.
Det är väl ändå tveksamt om det räcker för att fällas för mord!
Det är förståeligt att MH inte ingrep då hade hon själv kunnat vara död nu! JJ är en livsfarlig person narcissist uti varje fiber i den långa kroppen, troligen psykopat också. , ,uppenbarligen bärandes på mycket hat. JJ kommer åka dit för mord efter rätts läkarens solklara vittnesmål.
Citera
2023-03-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hon vill väl inte se T död, någon i tråden sa att hon inte vågade se på beck där dom oxå visar döda människor osv

Tror mer att hon kände att hon inte vill missa nåt än att hon "vill se Tove död".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in