2023-03-30, 10:55
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Visst blir det en våg. Kanske till och med så stor att man kan surfa på den en liten stund. Men mer än så blir det inte.

OK en liten surfvåg Glöm inte brädan när det smäller då!
Citera
2023-03-30, 10:59
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
På vilket sätt är Wallenberg inblandade i detta? Varför i hela friden var någon därifrån med Magdalena Andersson på möte?
För Wallenberg äger all betydande tung industri och vapenproduktion i Sverige. De vill väl tjäna sig en hacka på att vi andra ska dö i deras krig.

Jag stödjer inget jävla krig, jag vill inte ha något krig och jag tänker inte dö för en oligarki som försöker hjärntvätta och bedra mig för att berika sig själva på min bekostnad.
Senast redigerad av Autismpower 2023-03-30 kl. 11:03.
Citera
2023-03-30, 11:19
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Ryssland i ett nötskal. Ändlösa tomma hot som aldrig backas upp militärt. Sånt där har vi hört tills öronen trillar av. De kan ju börja med en total militär mobilisering av samtliga ryska män mellan 18-60 år, samtidigt som alla kvinnor mobiliseras i olika former av understöd. Tillverka vantar, etc. Då skulle de förmodligen kunna erövra mer än bara Bakhmut.

Ja, så vad är vitsen med att gå med i NATO?
Citera
2023-03-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Enligt hela ryska ledningen och hela trollskogen är ju Nato i krig med Ryssland så vedergällning för Natos "proxykrig", support av vapen, sanktioner etc. Att han pratar om ett scenario där Nato går in med full kraft är inte mycket att bokstavligt på lika lite som när Ryssland sa att de absolut inte ska gå in i Ukraina eller andra bisarra lögner från Putin, Lavrov och resten av det kriminella gänget.

Det är helt ok om exempelvis du inte förstår diplomatiskt språk men det är verkligen inte ok av en ambassadör att formulera sig med den typen av hot.

Han talar om ett scenario där ”den siste ukrainaren” offrats, och där Nato eskalerar konflikten genom att aktivt ersätta de ukrainska stridskrafterna som då inte längre finns.
Det är väl illa nog? Han säger alltså inte att de nya medlemsländerna automatiskt blir ett mål pga att de inträder i alliansen.
Då blir det världskrig, och det kan tänkas att Kina går in på Rysslands sida också.
En varning snarare än ett hot.
Citera
2023-03-30, 11:59
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Dö för USA.
Citera
2023-03-30, 12:00
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint

Poängen med att gå med i NATO är att då skapar man sig en ny fiende på andra sidan Östersjön, som man kan fokusera all sin diffusa ångest på. Och man slipper engagera sig i alla 1000 problem som Sverige redan har inom våra egna gränser.

Det är lite som att gå med i ett WoW-guild och ägna all sin vakna tid till att slakta drakar och orcher med sina online-polare. Fast det man egentligen borde göra är att skaffa ett jobb och betala sina räkningar så att man inte blir vräkt.

Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Dö för USA.

Ja, det också.
Citera
2023-03-30, 12:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Dö för USA.
Samt för analsex i mellanöstern.
Citera
2023-03-30, 12:10
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Tror det inte finns minsta tanke hos ryssar, allra minst militärer, att på något sätt invadera Sverige. Däremot att angripa Nato-baser som nu kommer byggas upp på svernsk mark för att angripa Ryssland på det vis som nu sker i Ukraina.

Det är vad jag också tror. Vi bjuder frivilligt in oss själva till att bli legitima mål i ett eventuellt krig som vi inte har att göra med och som vi hade kunnat stå utanför. Det är bara galenskap rätt igenom.
Citera
2023-03-30, 12:14
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Analsex för alla!
Citera
2023-03-30, 12:16
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Trist också att om man blir inkallad så kan man inte längre slingra sig ur genom att spela galen. Man kommer bara bli hyllad för att man är "stunning and brave" och bli ombedd att välja vilka pronomen man vill kallas för.

Jag funderar på polska "Pan/Pani"
Citera
2023-03-30, 12:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Trist också att om man blir inkallad så kan man inte längre slingra sig ur genom att spela galen. Man kommer bara bli hyllad för att man är "stunning and brave" och bli ombedd att välja vilka pronomen man vill kallas för.

Jag funderar på polska "Pan/Pani"
Jag det är lite lurigt. På "min" tid var det en jämnårig som slapp lumpen genom att spela superbögig under mönstringen. Det hade inte funkat idag direkt.

Kanske en massa fejk-tatueringar med hakkors & liknande hade funkat?
Citera
2023-03-30, 12:56
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Verkar ha gått så där för dem med det i Ukraina. Vad gäller missiler kan endast deras dyraste nå oss ifrån Ryssland, vilket he har försvinnande få av, ryska medlöpare som dig bör sättas på bevakningslista.

Som sagtså bör ambassadören iaf. kallas upp för en reprimand eller anses vara non grata. Men hur gynnar det Sverige bölar något kremltroget patrask, ja vi signalerar att vi inte tolererar deras hotelser. Mest formalia alltihopa men likväl.

Att ryssarna och deras lakejer bölar om lydstat till USA är sedan gammalt och kan ignoreras.
Ryska medlöpare haha din jävla dåre. Släng ut tvn så slipper du bli så hjärntvättad av all propaganda. Ryssen är inte det främsta hotet. Du begriper inte de geopolitiska skeendena din åsna.
Men man måste ge dem att de lyckats väl med er normisar som inte har vett att dra ut huvudet ur arslet.
På grund av det idiotiska belutet att gå med i nato blir vi under hot från Ryssland. Helt enligt planerna att dra med hela europa i krig. Du är lika korkad och en medlöpare som Kristersson som vill få in sverige i krig.
Senast redigerad av seberto 2023-03-30 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in