2023-03-29, 22:58
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Fast den jämförelsen håller inte. När det gäller Mats Alm kan man inte styrka att Linda blev utsatt för dödligt våld.

Tove vet vi dog i lgh och att M var där. Vi vet också att M åtminstone måste ha vetat vad som hände. Så hennes rövarhistoria fyller ingen funktion, utan skadar henne bara. Alltså är det bättre för henne att komma med förklaring som inte är en uppenbar rövarhistoria. Jag säger inte att hon ska erkänna delaktighet, jag säger att hon ska komma med en trovärdigare förklaring till vad hon gjorde i lgh då mordet skedde. Hon har allt att vinna på det och inget att förlora eftersom den vänligaste tolkningen av rövarhistorien leder till samma slutsats, att hon åtminstone vet vad som hände. En uppenbar lögn gör henne mer misstänkt och kan leda till att hon bedöms ha varit delaktig. Jag skulle ha dömt henne för mord om hon gav mig den förklaringen.

Finns egentligen ingen teknisk bevisning och utan ett erkännande från MH är det svårt att fälla för medhjälp till mord eller mord.
Citera
2023-03-29, 23:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Jag tror helt klart MH var delaktig på ett sätt eller ett annat ,men det är ord mot ord utan direkt teknisk bevisning. Det blir inte ställt bortom rimligt tvivel är min gissning. Trösten är väl att hon inte har något att komma tillbaka till. Dom få vänner hon haft lär vänt henne ryggen, hon lär behöva flytta från Vetlanda och ändå kommer folk känna igen henne.

Där rycker jag vi bör gå efter amerikanska modellen i Sverige... även om du bara var spanare när någon dödas så åker du dit lika hårt...

Men ja det är gött att veta att hon inte kör ha något liv... Det som retar mig då är att vi kmr få betala för hennes uppehälle.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om inte jag minns fel så sa han att tiden då J sprang upp för att hämta något innan de åkte till Donken var bara en kort tid
Minns inte exakt men ca 2-3 minuter
Skulle hon hinna gömma T kropp under den tiden?
Det var innan J kom ner som grannen hörde dörren öppnas och stängas flera gånger.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Om Tove inte låg med fötterna mot dörröppningen går det väl utmärkt med någon form av assistans från Maja? Inte som J. vill få det det till, utan ”valhäntare.

Beror på hur mycket vi ska tro på JJ:s berättelse. Men hon fäller Tove när hon ska gå ut från badrummet med benet bakom hennes ben och knuffar till. Alltså bör fötterna vara mot dörröppningen. JJ har även markerat hur Tove låg i ett av sina förhör. Finns ingenting som tyder på att hon skulle ha huvudet mot dörröppningen.
Citera
2023-03-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheforest
Plastmatta? Det är något jag helt missat ska ha funnits där. Men ja, nu när du säger det, bakhuvud direkt mot kaklat golv bör ha resulterat i tämligen värre skada än vad obduktion visat. Men så skumt att jag helt missat att det ska ha varit en plastmatta där. Tack för info! 🙂
Dum fråga kanske men hur kunde T falla med ryggen mot golv om hon blev knäad bakifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Om det nu ens har hänt.
Det finns inte på någon övervaknings kamera, ingen person förutom MH och MJ har sett detta.
Det har nämnts en Benny som inte har sett det påstådda (han sa dock att han var ganska berusad)

Den sista bilden på Tove, ser det inte ut som att hon har näsblod när hon går utifrån Nöjet?
Men det är väl i stort sett vad J har uppgett som motiv. Men hon led inte av en allvarlig psykisk sjukdom enligt så kallade experter. Okej, så J är bara ond. Bra att veta!
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Men läs FUPen för helvete. Tove bekräftade att ett bråk uppstod på Nöjet.
Bråk JA,men att det gått till Precis som JJ beskriver vet du med all säkerhet,
Eftersom du var där och Såg det hela med egna ögon??

Att något som står i en FUP är hela sanningen enligt Dig??
Citera
2023-03-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Finns egentligen ingen teknisk bevisning och utan ett erkännande från MH är det svårt att fälla för medhjälp till mord eller mord.

Ja va fan det kommer aldrig gå, oavsett vad MH hittar på för lögner
Citera
2023-03-29, 23:03
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Men det är väl i stort sett vad J har uppgett som motiv. Men hon led inte av en allvarlig psykisk sjukdom enligt så kallade experter. Okej, så J är bara ond. Bra att veta!
Läs JJs P7a och bilda dig en egen uppfattning...
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Ja, det kommer bli svårt. Och? Är väl fortfarande bättre att komma med en rimlig förklaring till passivitet än att presentera en rövarhistoria som endast med en rejäl portion god vilja kan tolkas på samma sätt?

M försvagade sina kort idag.
Citera
Medlem
Citat:
Haha sluta, den där ryggtavlan menar du? Det skulle kunna vara vem som helst!
Nej jag skojar inte, nu har jag ränt fram och tillbaka på den gatan ser inte henne längre, tog dock screen shot, sen på en kort sekvens ser man en ung svart tjej gående mot henne i rosa byxor! SKOJAR INTE, och nu ta mig sjutton så ser man en rödhårig kvinna cykla på cykelbanan längre bort.
Jag svär på mitt liv.
Titta själv ränn fram och tillbaka, två svarta och en silver färgad bil också.
Bilden är tagen 5 Oktober 2022.
Kolla själv
Citera
2023-03-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Egentligen inte kusligt men lite märkligt ändå.
Jag blev inte förens ikväll nyfiken på Vetlanda och Google Mapsade ”nöjet vetlanda” street view, inte mycket att se, gick en bit bort såg lite röda trähus vände tillbaka såg att en broshan kille med blurrat ansikte fastnat med maps bilen sittande på ett vägräcke med mobilen, svepte förbi, och ta mig sjutton en lång brud med muskulös underkropp i rosa mjukisbyxor och hoodie med lite mer än axellångt mörkbrunt hår nästan svart går utanför Nöjet -Johanna!

Hittat inte JJ där? Hittade snubben på vägräcket men var är Johanna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in