2023-03-29, 14:56
Medlem
Mycke känslor i tråden med återkommande kommentarer från samma kärlekstörstande fb:are. Blir lite kladdigt och svårt hitta om redan besvarat.

Motiv och tillfälle verkar solklart.

Tillvägagångssättet verkar lite oklart?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
DNA genom ett lakan? Glöm det.
Hårstrån hittades i bilen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Undras om bägge obducenterna kommer?

Men Clea (GW?) kommer nog att få rejäl motvind om hon / dom börjar tjafsa.

Jag tror hon/dem är med via länk. Jag tyckte läsa mig det på livesändning P4 Jönköping.
Citera
Medlem
Blev ett snabbt slut på rättegången idag. Åter en sak som inte är trovärdigt i de Maja säger, att hon saknar minnesbilder och så i lägenheten, och mitt svar i de är att, nej de gör du inte, har du sett en död person så minns du de resten av livet, varje detalj fästas fast i huvudet. Och trots att hon skyller på diverse diagnoser så hjälper inte de. Hon kommer ihåg precis allt som hände den kvällen och natten. Men hon är så förbannat rädd för både Johanna och hela Vetlanda så att hon inte vågar säga varje detalj
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Stort "Camilla Läckberg-intresse!" Dagens höjdpunkt från Clea Sangborn...

?

Bara jag som tror att Läckberg sitter och filar på ett manus inspirerad av detta fall?
Citera
Medlem
Ingen detektiv här inne som kan påvisa jäv, så rättegången får tas om?
Vill ha lite mer spänning än det här. Hade varit rätt åt MGM att genomlida huvudförhandlingen på nytt.
För som det ser ut nu så blir de tyvärr friade för mord tror jag. Håller med GW här.

Tänker mig följande:
-JJ var aktiv i kyrkan.
-MH’s föräldrar pingstvänner.
-TT känd fotbollspelare
-Eksjö TR i bibelbältet.
-Liten ort där alla känner alla.
-Försvararen fick inte prata till punkt.
Osv…
Citera
2023-03-29, 14:57
Medlem
Alonens avatar
Nog möjligt att reservdagen (fredag) tas i anspråk för ytterligare förhör. Allra helst om Clea ska tjafsa…
Citera
2023-03-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Någon som vet ungefär hur lång tid det kan tänkas ta innan man kan lyssna på detta på Primecrime?

1-2 veckor, dom brukar vara ganska snabba
Citera
2023-03-29, 14:58
Medlem
När jag läste FUP så reagerade jag på en sak som jag inte riktigt förstår. När M anhölls fann polisen ett par trosor i en plastpåse i hennes jackficka. Till synes använda. Detta är en udda sak, ur mitt perspektiv. Det hade varit intressant att veta om dessa trosor faktiskt kollades upp, eller tog/tar man för givet att de tillhör M? Tanken for förbi då Tove återfanns med oknäppta byxor.

Vad gäller att JJ så skulle jag inte bli förvånad om hon var ensam vid gärningen som tar Ts liv. JJ är bra mycket längre än mig, 20 cm. Jag har varit aktiv ryttare på hög nivå sedan barnsben, en sport som kräver mkt muskelstyrka och balans. Som 12-åring tog jag 50 kg i bänkpress och fick ha gymnastik med killarna för att ha konkurrens.
Jag var inte guds bästa i min ungdom och slogs ofta ute för att på ett skevt sätt få utlopp för ilska och frustration då jag levde i ett destruktivt förhållande/äktenskap.

Efter att ha följt tråden sedan start utan att göra väsen av mig ville jag nu dela med mig av hur ett möjligt scenario varit;
Har man väl slagit TT till golvet är man snabbt upp på bröstkorgen, tar tag om halsen med händerna och sätter dina egna fötterna på hennes armbågar, då har du alltså trycket från baken på bröstkorgen, händerna runt halsen och samtidigt fötterna på armarna, skadorna fanns trots allt på armbågarna och inte handlederna. Som ryttare har du väldigt god balans och van med hastiga rörelser som kroppen direkt svarar mot.
Vid en sådan position är du fortfarande stark eftersom du sitter nära!
Jag tror att det är TTs ben som febrilt sparkar vid första omgången, de sista kan absolut vara efterryckningar.
Citera
2023-03-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag klandrar inte föräldrarna alls faktiskt, läst fupen och dom verkar ha gjort allt för att stödja Maja och ge henne kärlek och omsorg.

Vad jag menar på är att Maja kan inte fortsatt bo i Vetlanda, förmodligen inte i hela Sverige faktiskt, ser det svårt för familjen ens att bli kvar i lilla Vetlanda med bara 12 500 hushåll, någonstans måste dom ju ta vägen, eller är det klokast att skicka iväg Maja ensam ut i världen?
Risken för suicid är väll överhängande?
Jag som förälder skulle sälja allt mitt pick och pack och åka iväg med mitt barn även om den är myndig, harva i gamla hjulspår i lilla stan funkar ju inte.

Hon är ju 18 år och myndig så varför inte. Som du skriver så behöver inte hennes föräldrar skämmas över något. Jag tycker till och med att hennes pappa va bra i förhören, de var inget att skydda sin dotter som många kanske hade velat göra. Utan har var både ärlig och rak
Citera
2023-03-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
DNA genom ett lakan? Glöm det.
Du glömmer urinet, eller menar du att Tove var inlindad i ett lakan med inkontinensskydd?
Citera
2023-03-29, 15:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Nu har jag ju inte läst all direktrapportering, då jag har ett jobb där det är förbjudet att använda mobiltelefon. Det finns såna jobb kvar...

Vad jag förundras över är hur snabbt förhöret med Johanna gick, när jag läser sammanfattningar på diverse sidor!? Varför ingen press, varför inga fler följdfrågor från fr.allt MH:s advokat? Är det här allt vi någonsin kommer att få höra från Johanna Jansson? Ever?

Nu är det ju inte MGM som ska bevisa något utan åklagaren. Domstolen ska sen bedöma om åklagaren har bevisen.

I t.ex USA är det tvärtom att den åtalade ska bevisa att den inte är skyldig.

Det är väl andra vittnen som ska höras.
Senast redigerad av PeterNoster 2023-03-29 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in