2023-03-29, 22:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Alltså....
NU precis hörde jag JJs röst på TV4 nyheterna men har både migrän och är supertrött...HÖRDE JAG RÄTT?!
Säger JJ på riktigt att "hon tar händerna runt Toves hals och trycker till och då tar M bort hennes händer"
Då sker det väl i en annan ordning än vad som sagts innan?!

Nej, J sa att Tove hade händerna runt J:s hals och att M tog bort Toves händer, varefter J tog sina händer runt Toves hals.

Inte helt oväntat var det alltså enligt J mer eller mindre Toves eget fel att J strypte henne. J är en klassisk kluster B-häxa, ingenting är någonsin hennes fel.
Citera
2023-03-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag har sannolikt däckat, vaknat för att pissa och däckat igen ett par ggr i min ungdom.
Oki....inte jag
Citera
2023-03-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Finns det en exakt tid då grannen gick upp o ringde på dörren? Tänker att det är ju då allt har hänt..om inte så kanske man hade kunnat se det i grannens hälsoapp(om han har det)genom att se att han rör sig uppåt i trapphuset...Säg att han rört sig uppåt 02.05...alltså en kort tid efter tjejernas ankomst.

Skulle isf vara ett solklart bevis på att M deltagit tänker jag...o inte hunnit gå o lägga sig för att sova.

Läste någonstans att grannen knackade på dörren 2.35. Tror inte ett dugg på att MH sov. Liten lägenhet och allt hörs.
Citera
2023-03-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Wow, tack.
Jag utgår att den rättsmedicinska läkaren (och ytterligare en vidimerat) har noga gått igenom oraken till att de ändrat sig då.

Några saker som Clea tar upp är ju relevanta, med att vissa tecken till strypning saknas (brott på tungben, sköldbrosk, petekier på slemhinnor) medan andra tecken tyder på aspiration (mycket utspända och luftrika lungor) , men samtidigt har ju Aleksandra Lazarevic i sitt slutgiltiga utlåtande givit förklaringar till varför vissa tecken till strypningen saknas .

Det finns tummen och vitala blodkärl i halsen är skadade!!!!!! Mördaren har dessutom erkänt!!!!!
Citera
2023-03-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Extremt farlig!

"Jag kan liksom inte ha en död person i min lägenhet, hon måste bort"

"Jag ville inte TT skulle ligga där ensam i skogen... "

1. Mördaren har innan mordet googlat på "Mörda någon diskret", "Bränna inne någon smidigt"

2. Mördaren har försökt döda tidigare

3. Mördaren har agerat hotfullt

4. Mördaren har uttryckligen sagt att hon vill mörda TT

5. Mördaren har skrivit hattexter

6. Många är rädda för mördaren
Glöm inte att J verkade glad dagen efter mordet, som att hon var stolt och bockat av en rad på hennes saker-att-göra-innan-jag-dör lista.
Citera
2023-03-29, 22:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Teoretiskt är det möjligt att hon inte hört dunsarna. Jag kan t ex höra fotsteg ibland från grannen ovanför men inte när någon går i vår lägenhet, om de inte går i samma rum förstås,
Samma sak när min granne tappar något på golvet. Det jag menar är att grannarna under kan uppfattat ljudet som högre än om de varit Js lägenhet.
Jo teoretiskt är det väl det. Trossbotten är som en resonanslåda och ljud fortplantar sig även via rören, speciellt om badrummen ligger under varandra.
Det är lite svårsmält bara.
Citera
2023-03-29, 22:26
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Så du tror att man bara kan vara "stjärnadvokat" om alla ens klienter frias eller får milda straff?
Då får du nog tänka om...

Det är ju just det som utmärker stjärnadvokater, klienter klarar sig billigt undan pga ett starkt försvar.

Clea Sangborn försvarade ju bl.a förre justitiekanslern Göran Lamberts…

Det är nog du själv som får tänka om…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det är ett sådant jävla Gulli gullande från polisens sida mot dessa två undermänniskor... i förhören... hade man kört lite Gunvald på dem med att trä en mössa över huvudet och springa in dem i väggen ett par ggr... så kanske de skulle få ur dem info om vad som egentligen hänt... då kanske MH skulle vara lite mer vaken.

...och så talar en riktig Untermensch! Med lite av dina dyrkade nassars metoder kan man få dig att erkänna att du mördade Tove, korsfäste Jesus och att förintelsen faktiskt ägt rum.
Vill inte påstå att M är ett helgon och är 100% sanningsenlig, men vad hon påstår är inte orimligt.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det var någon i tråden som länkade en expressen intervju med Clea. Där hon påstod att att rapporten ändrades efter J s erkännande om att hon hållit ett stryptag. Kortfattat så fanns det enligt Clea initiala uppgifter på att dödsorsaken kan ha varit kvävning av egen spya.

Vi får väl se hur långt hon kan komma med sina invändningar till rättläkaren. Hoppas att hon är väl förberedd.

Synd att du inte kom in, men såg att vissa hade köat sedan mycket tidiga morgontimman, typ 4. Hade ändå varit intressant att få lite mer personliga upplevelser från rättegången.

Just nu känner jag en oro över att jag inte tycker att åklagaren trycker tillräckligt på uppsåtet (motivet), men man har ju inte hela bilden och rättegången är ju inte klar än.

Jag är jätteintresserad av hur han knyter ihop påsen på slutet.
Citera
2023-03-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
T blev misshandlad av J på Nöjet.

Isolera mördaren så att fler slipper behöva sätta livet till.
Innan eller efter att T sagt att J var den sämsta människan eller nåt i den stilen? Jag har bara läst nåt om det i tråden eller media så det kanske inte är sant att T förolämpade J?
Citera
2023-03-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
J: Ja jag tror att det var ungefär här. Hon vred ju så ganska mycket då så att ja, jag vet inte men jag tror att det var här som jag satte mig på henne och då fick hon liksom in en spark till där mot väggen och sköt liksom, så hon ja vred ju sig och då gjorde jag ju det också om man säger. Så då hamnade hon med huvudet ungefär här tror jag.
F: Okej. Hon har vridit sig ett kvarts varv helt enkelt?
J: Ja nåt sånt.
F: Är det, i det här skedet så sitter du på henne då samtidigt som hon vrider sig, är det så jag ska förstå dig?
J: Ja. Jag hann kanske alltså riktigt sätta mig ner när hon vred sig utan när hon var här då vet jag att jag hade satt mig på henne men mellan här vart det väldigt tumult liksom.
F: Okej. Ja och då har du markerat skissen med en tvåa och det är i läge två då som du vet att du sitter på henne?
J: Ja precis.
F: Sen berättade du förra gången att hon tog ett tag mot din hals?
J: Mmm först så säger hon det liksom va fan håller ni på med och då vet jag att hon tog sina händer om min hals då och ja, runt där omkring är ju Maja hon är ju kvar i badrummet och då försöker hon ju ta undan Toves händer.
F: Du säger försöker, gjorde hon det eller gjorde hon det inte?
J: Hon tog tag om Toves händer ja.
F: Så hon försökte, hon tog tag i händerna?
J: Ja.
F: Okej. I båda händerna eller?
F: Okej. Och vad gör Maja sen?
J: Ja hon sitter ju liksom kvar med Toves händer ett tag.
F: Nu säger du sitter.
J: Mmm.
F: Har Maja satt sig ner alltså?
F: Hur sitter hon?
J: Det minns jag inte.
F: Sitter hon på rumpan eller sitter hon på huk eller står hon på knä?
J: Det minns jag faktiskt inte.
F: Okej men hon står inte raklång upp utan på något sätt så har hon kommit ner mot golvet. Är det så jag ska förstå dig?
BF: Och var är hon någonstans i förhållande till Tove och dig?
J: Alltså hon är ju bredvid här tror jag.
F: Rita ett kryss där också. Du kan skriva vad du menar med det. Majas position här så skriv bara Maja där det räcker. Okej och där håller hon i Toves händer är det rätt uppfattat?
F: Vad gör du då?
J: Och då tar jag ju mina händer om Toves hals och säger liksom va fan håller du på med. Och då tar jag ett grepp om hennes hals och trycker till.
F: Okej. Och din minnesbild av Majas, vad gör Maja då? J: Hon håller fortfarande i Toves händer.
F: Säger du väl?
J: Ja hon håller i Toves händer fortfarande. Det gjorde hon ett tag.
BF: Var var Toves händer när Maja höll i dem?
J: Mot golvet men jag kommer inte exakt ihåg men är ganska säker på att det var mot golvet.
BF: Mot golvet.
J: Att Maja höll ner Toves händer då.
BF: Men alltså man har ju en hand på var sida så att säga av kroppen.
J: Ja, jag alltså jag kommer inte ihåg exakt vart händerna var faktiskt. Men först så tar ju Maja tag i Toves händer när dem är liksom om min hals och sen försöker hon dra ner dem mot golvet för jag uppfattade det som det.
F: Och det här är under tiden som du håller kring Toves hals?

En del luckor i berättelsen och tror Johanna oftast ljuger när hon säger "mmm".
- Hur och när kom Maja in i badrummet? Johanna säger att Maja är kvar i badrummet. Kvar sen när?
- Om man ligger ner är det svårt att nå upp och runt om någons hals som sitter på en, speciellt om man själv är liten och den man har sittandes på en är stor/lång.
- Om någon tar händerna om ens hals försöker man väl själv att få bort händerna?
- Om Maja satt kvar med Toves händer ett tag? det låter som mer än 10 sekunder.

Edit: läste nu att Maja va i badrummet med Tove vid "rundvandringen". Ett sånt tomt och litet badrum behöver man inte ens gå in i, räcker att stå på tröskeln och titta in en sekund.
De hade planerat och nu stängt in Tove i badrummet mellan sig.

Jag hakar på din berättelse:
1. De kommer till lägenheten 01.52
2. JJ och TT går till köket och sätter sig. MH säger att hon mår dåligt och lägger sig i sovalkoven.
3. Tidpunkt 02:19 MH (enligt plan/överenskommelse med/eller instruktion från JJ) säger att hon mår illa och går till toaletten, där hon gör något udda ljud för att påkalla JJ och TT uppmärksamhet. Kanske en icensatt hög duns? Både JJ och TT rusar in till toaletten. Detta händelseförlopp tar några minuter i anspråk.
4. Då befinner sig alla tre i toaletten, när Tove märker att MH mår bra (TT säger till JJ, här finns inget att se och syftar på MH) och hon försöker ta sig ut från toaletten. Men då låser JJ dörren och misshandel/mord är ett faktum. Klockan är nu ca 02:25-02:30.
5. Tidpunkt 02.43 är det färdigt och de tar sig ut från toaletten.
6. Några minuter senare så möter hon granne och de åker mot mc. 02:49.

Denna teori kan både innehålla MH på toaletten under mordet och utan MH. Men eftersom MH i överenskommelse med JJ lurar in henne på toaletten är hon att betrakta som medgärningsman.
Citera
2023-03-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Glöm inte att J verkade glad dagen efter mordet, som att hon var stolt och bockat av en rad på hennes saker-att-göra-innan-jag-dör lista.

Ja TT skulle dö tyckte JJ och därför mördade hon TT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in