2023-03-29, 21:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Men att hon inte skulle vaknat till av dunsarna? Jag får inte ihop det..
Det tycker jag också låter otroligt. Men det är flera här i tråden som menar att det är fullt möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
En tanke om städningen. De första som undersöker lägenheten under husrannsakan säger att det luktade påtagligt av rengöringsmedel i hallen och badrummet, men ingen annanstans i lägenheten. Det tyder på att de har städat enbart där Toves kropp befunnit sig. Hade J gömt kroppen i klädkammaren så borde hon väl ha tänkt på att städa även där, samt i vardagsrummet om den släpats där ett par gånger. Hade T kissat ner sig, vilket verkar vara sannolikt, så borde urinen ha spridit sig på fler ställen i lägenheten.

Får alltså inte ihop hur M har sovit sig igenom mordet, om hon går upp och frågar var Tove är, och inte ser kroppen någonstans. Enda förklaringen är att J har gömt den, men det kan hon inte ha gjort i lägenheten. Möjligtvis i trapphuset/vindsförrådet. Men då uppkommer samma problem: spår som sedan måste städas bort.

Om lägenheten fortfarande är avspärrad borde dom lätt kunna slå hål på M s klädkammarteori genom göra en grundlig platsundersökning där. Kanske dom redan gjort? Minns faktiskt inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Angående att M inte hade kunnat sova samtidigt som J har ihjäl T i badrummet.

Jag antar att ingen här haft en riktig jävla fylla där ni däckat och kunnat sova igenom musik och andra höga ljud?

Bortsett från dunsarna behöver det inte låtit speciellt högt under mordtillfället.
Problemet är bara att M inte säckar som normala människor...hon däckar,vaknar,däckar o vaknar under en period på ca 35 min
Citera
2023-03-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja fy! Det går inte att föreställa sig.

Ponera att JJ är en man.....

Då hade det inte varit en sådant här daltande med mördaren!!!!!
Citera
2023-03-29, 21:06
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det stör mig också. Speciellt när Rullman var såpass återhållsam och skonade tjejerna från en hel del enligt mitt eget tycke.

Vi kan bara hoppas att att Cleas försök till att förmänskliga J till den oskyldiga lilla flickan i rosa kofta, som gillar att rimma och skriva, och som bara råkade ha ihjäl sin gamla kompis genom en olycka och som helt plötsligt frös till is och inte hade tillgång till sina känslor på flera månader så hon kunde berätta, misslyckas.

Men det där med dom tidiga obduktionsutlåtandena var väldigt intressanta! Hon gått ut stenhårt mot rättsläkaren. Det är under detta förhör imorgon som striden kommer avgöras!
Kan det vara ett Preliminärt utlåtande ifrån RMV som Clea försöker att hänga upp detta på?
Citera
2023-03-29, 21:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Fast hon kan visst ha sett den och tyckt att det var oerhört obehagligt. Men det kan hon ju inte säga för då åker hon dit för mord.
Jag har svårt för att tro att hon skulle kunna beskriva de andra upplevelserna som chockartade och som det hemskaste hon varit med om, om hon haft den bilden på näthinnan.
Citera
2023-03-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oj, det sista verkar jag ha missat!
De tidigar obduktionsutlåtandena??

Usch, nu oroar du mig!

Jag hittar inga sådana protokoll i FUP. Får man ens åberopa sådant som inte finns med där?
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:

Usch, nu oroar du mig!
https://www.expressen.se/tv/nyheter/forsvarsadvokaten-om-rattslakarens-tvarvandning-plotsligt/
Citera
Medlem
Angående MH, så tror jag inte hon var med i badrummet, men jag tror heller inte hon sov. Jag tror hon låg på mage i sängen, tryckte ned sitt huvud mellan ett par kuddar och höll för öronen. Hon viste vad som var i görningen, ville inte/vågade inte/för berusad för, att avvärja. Men jag tror hon kände till vad som hände
Citera
2023-03-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har svårt för att tro att hon skulle kunna beskriva de andra upplevelserna som chockartade och som det hemskaste hon varit med om, om hon haft den bilden på näthinnan.
Kan också vara tvärtom. Hon är övertydlig med att kroppen var det värsta hon varit med om/sett, just för att dölja sanningen.
Citera
2023-03-29, 21:11
Medlem
Var det någon som förstod vart Rullman ville komma med sina frågor? Han ställde ju några en gång till, minns inte nu vilka men jag försökte förstå vad han ville "bevisa" med dessa just...men fattade inte...
Citera
2023-03-29, 21:11
Medlem
Citat:

Usch, nu oroar du mig!

Ja, det var någon i tråden som länkade en expressen intervju med Clea. Där hon påstod att att rapporten ändrades efter J s erkännande om att hon hållit ett stryptag. Kortfattat så fanns det enligt Clea initiala uppgifter på att dödsorsaken kan ha varit kvävning av egen spya.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in