2023-03-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Utgå från att det är en lögn. Det går inte ihop med tidsmässigt med ankomsten till lägenheten och dunsarna.

Nånting har hänt en halvtimme innan mordet som ingen av tjejerna vill berätta.

Och där skiljer sig också historierna. MH säger hon gått rakt in och lagt sig för att sen vakna och se att TT och JJ satt i köket och pratade. Men JJ säger att de ganska omgående efter de kommit in i lägenheten gått in i badrummet för att JJ ”var stolt över renoveringen”. En renovering som enligt mig kan ses från dörren, då det endast är en toastol där inne och inte mycket mer att se. Men det är en annan diskussion.

Enligt JJ har hon väl inte ens nämnt att de satt i köket och pratade först?
Citera
2023-03-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Vänta nu. De där håller inte. Så du menar att om man planerar det i förväg så öppnar man dörren om det ringer på?

Och där går det isär - igen.
Hon säger att hon inte minns om grannen frågade henne om dunsarna och att han hade ringt på. Men innan har hon ju sagt att dunsarna kom från hennes fulla kompis som trillade.
Citera
Medlem
Citat:
Utgå från att det är en lögn. Det går inte ihop med tidsmässigt med ankomsten till lägenheten och dunsarna.

Nånting har hänt en halvtimme innan mordet som ingen av tjejerna vill berätta.

Jag minns hur chockad jag blev när vi fick veta hur illa de hanterat Toves döda kropp, tom bränt henne 2 gånger. Så jag kan inte ens föreställa mig de grymheter de två har gjort mot Tove under den här halvtimmen som saknas i bådas redogörelser. Jag undrar om vi någonsin får veta. MH verkar ju lika styvnackad psykopataktig som JJ.
Citera
Medlem
Alltså....
NU precis hörde jag JJs röst på TV4 nyheterna men har både migrän och är supertrött...HÖRDE JAG RÄTT?!
Säger JJ på riktigt att "hon tar händerna runt Toves hals och trycker till och då tar M bort hennes händer"
Då sker det väl i en annan ordning än vad som sagts innan?!
Citera
2023-03-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag blir inte riktigt klok på M. Vi börjar här: Hennes historia idag är ju uppenbart påhitt. J ska alltså först ha flyttat Tove från badrummet till garderoben. Därefter åkt iväg till McDonalds och via SMS ha sagt till M att Tove inte är kvar i lgh bara för att senare flytta Tove till hallen, väcka M och kräva hjälp med liket. Därefter ska M ha drabbats av minnesförlust som lägligt försvann efter att J pekat ut henne som deltagande i bilresan. Morsning, liksom

Hur som helst. Jag får ändå från förhören inte riktigt känslan av att J:s påstående kring fasthållningen stämmer, M tycks reagera helt annorlunda kring de uppgifterna än andra saker som M uppenbart ljuger om. Men då infinner sig frågan: Varför ljuger hon om att hon sov? Om hon inte var delaktig i mordet, varför komma med en rövarhistoria? Griftefrid åker hon ju på oavsett, så varför ljuga och förstöra sin trovärdighet ytterligare? Om J kan ljuga om M, varför kan inte M ens berätta sanningen om J? Den enkla förklaringen är att hon ljuger för att hon var delaktig. Det känns alltså som om hon faktiskt var inblandad i mordet och inte bara hade vetskap om att det skulle ske. Men jag vet fan inte hur.
Jag håller med dig att de verkliga förhållandena inte framkommit.
Många här på tråden är tvivelaktiga att MH kan ha hållit fast Tove medans JJ klämde åt halsen.
Om man utgår från att både JJ och MH ljuger kan det möjligen vara enligt följande
MH smyger upp bakom Tove medans JJ kommer mot Tove framifrån, då kan jag förstå varför Tove utrycker "vad fan gör NI"
JJ tar strypgrepp medan MH håller i Toves armar och sedan fälls Tove.
Mer troligt enligt mig, men båda står fast vid att Tove fälldes först innan hon ströps.
Citera
2023-03-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Fullständigt livsfarlig enligt mig.
Ja, hon mördade T för att hon förolämpade J på Nöjet om det är rätt uppfattat. Om någon förtjänar livstid är det J. Jag vet inte om vård hjälper.
Citera
2023-03-29, 22:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Verkligen! Tror inte hon får skriva så många obduktionsrapporter i högprofilerade fall i fortsättingen om det är som Clea säger. Hon påstår även att lungorna var luftrika och utspända, vilket låter lite märkligt för en lekman som läst FUP.
Var det inte två medicinare hela tiden?

Det fanns föruttnelsevätska i ena lungan och inga matrester, mer minns jag inte om dem.
Citera
2023-03-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag blir inte riktigt klok på M. Vi börjar här: Hennes historia idag är ju uppenbart påhitt. J ska alltså först ha flyttat Tove från badrummet till garderoben. Därefter åkt iväg till McDonalds och via SMS ha sagt till M att Tove inte är kvar i lgh bara för att senare flytta Tove till hallen, väcka M och kräva hjälp med liket. Därefter ska M ha drabbats av minnesförlust som lägligt försvann efter att J pekat ut henne som deltagande i bilresan. Morsning, liksom

Hur som helst. Jag får ändå från förhören inte riktigt känslan av att J:s påstående kring fasthållningen stämmer, M tycks reagera helt annorlunda kring de uppgifterna än andra saker som M uppenbart ljuger om. Men då infinner sig frågan: Varför ljuger hon om att hon sov? Om hon inte var delaktig i mordet, varför komma med en rövarhistoria? Griftefrid åker hon ju på oavsett, så varför ljuga och förstöra sin trovärdighet ytterligare? Om J kan ljuga om M, varför kan inte M ens berätta sanningen om J? Den enkla förklaringen är att hon ljuger för att hon var delaktig. Det känns alltså som om hon faktiskt var inblandad i mordet och inte bara hade vetskap om att det skulle ske. Men jag vet fan inte hur.

Sa Maja så? Det lär det ju finnas bevis för i mobilerna isf
Citera
2023-03-29, 22:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
https://www.expressen.se/tv/nyheter/forsvarsadvokaten-om-rattslakarens-tvarvandning-plotsligt/

Wow, tack.
Jag utgår att den rättsmedicinska läkaren (och ytterligare en vidimerat) har noga gått igenom oraken till att de ändrat sig då.

Några saker som Clea tar upp är ju relevanta, med att vissa tecken till strypning saknas (brott på tungben, sköldbrosk, petekier på slemhinnor) medan andra tecken tyder på aspiration (mycket utspända och luftrika lungor) , men samtidigt har ju Aleksandra Lazarevic i sitt slutgiltiga utlåtande givit förklaringar till varför vissa tecken till strypningen saknas .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ja, hon mördade T för att hon förolämpade J på Nöjet om det är rätt uppfattat. Om någon förtjänar livstid är det J. Jag vet inte om vård hjälper.

T blev misshandlad av J på Nöjet.

Isolera mördaren så att fler slipper behöva sätta livet till.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja där är den. Tack!

Ja eller inte? Det är ett högt spel hon spelar. Är det på det sättet Clea påstår så börjar man ju faktiskt undra. Men att gå i strid med en sakkunnig på deras egen hemmaplan ska man akta sig för. Det är ett högt spel hon spelar. Det kan vara skillnaden på livstid och 4-6 år.

Jag tror Clea åker på en knock imorgon. Men en fight värd att ta, då hon är låst till sin klients historia.
Tror att hennes enda syfte är att fråga läkarna hur exakt deras arbete är... är det 100% eller 99,999%... få in ett visst mått av osäkerhet i rättens ledamöter. Inte att vinna en vetenskaplig tvist.

Morgondagen blir intressant
Citera
2023-03-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Problemet är bara att M inte säckar som normala människor...hon däckar,vaknar,däckar o vaknar under en period på ca 35 min

Jag har sannolikt däckat, vaknat för att pissa och däckat igen ett par ggr i min ungdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in