Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Jag blir inte riktigt klok på M. Vi börjar här: Hennes historia idag är ju uppenbart påhitt. J ska alltså först ha flyttat Tove från badrummet till garderoben. Därefter åkt iväg till McDonalds och via SMS ha sagt till M att Tove inte är kvar i lgh bara för att senare flytta Tove till hallen, väcka M och kräva hjälp med liket. Därefter ska M ha drabbats av minnesförlust som lägligt försvann efter att J pekat ut henne som deltagande i bilresan. Morsning, liksom
Hur som helst. Jag får ändå från förhören inte riktigt känslan av att J:s påstående kring fasthållningen stämmer, M tycks reagera helt annorlunda kring de uppgifterna än andra saker som M uppenbart ljuger om. Men då infinner sig frågan: Varför ljuger hon om att hon sov? Om hon inte var delaktig i mordet, varför komma med en rövarhistoria? Griftefrid åker hon ju på oavsett, så varför ljuga och förstöra sin trovärdighet ytterligare? Om J kan ljuga om M, varför kan inte M ens berätta sanningen om J? Den enkla förklaringen är att hon ljuger för att hon var delaktig. Det känns alltså som om hon faktiskt var inblandad i mordet och inte bara hade vetskap om att det skulle ske. Men jag vet fan inte hur.
Jag håller med dig att de verkliga förhållandena inte framkommit.
Många här på tråden är tvivelaktiga att MH kan ha hållit fast Tove medans JJ klämde åt halsen.
Om man utgår från att både JJ och MH ljuger kan det möjligen vara enligt följande
MH smyger upp bakom Tove medans JJ kommer mot Tove framifrån, då kan jag förstå varför Tove utrycker "vad fan gör NI"
JJ tar strypgrepp medan MH håller i Toves armar och sedan fälls Tove.
Mer troligt enligt mig, men båda står fast vid att Tove fälldes först innan hon ströps.