2023-03-28, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Bojan har en störig attityd och när han dessutom ska vända det till att svaret handlade om rasism så är det framförallt han som ska be om ursäkt. Janne överreagerade men jag har ändå en förståelse för reaktionen. Bojans reaktion har jag dock noll förståelse för.

Jag tycker inte att Jesper Karlson skulle startat före varken Kulusevski eller Forsberg. Inte heller att han skulle bytt av någon av dem mycket tidigare än vad som skedde. Det är lätt att tycka att någon skulle ha spelat mer men på vems bekostnad?

På vilket sätt kan du förstå hans reaktion?

Sverige har ett otroligt dåligt landslag, man vinner meningslösa matcher mot riktigt skitgäng men man lyckas aldrig prester mot lag som kan spela fotboll.

Och som tränare bör man kunna svara på VARFÖR man väljer att sätta in en spelare när matchen är klar/varför startelvan ser ut som den gör UTAN att gå totalt apeshit.

Representerar man ett landslag så ska man vara så pass jävla lugn att man kan svara på en så pass enkel fråga.
Alternativt så får man skicka dit någon annan att svara på frågorna ifall man inte klarar av att hålla sig professionell.

Det ingår liksom i rollen som landslagstränare att svara på frågor och att kunna antingen motivera sina svar, eller svara att "min laguttagning är mellan mig och mina spelare".

Att direkt gå på offensiven med motiveringen att man får skit trots att man vann mot ett jävla gärsgårdslag är löjligt.
Citera
Medlem
Tittade en gång till för intervjun är otroligt häpnadsväckande dålig. Tyvärr både Janne o Bojan skall bort. Janne borde ha klippt intervjun och inte göra kardinalfelet att gå i klinch med Bojan. Bojan flippade ur och borde ha backat. Otroligt låg nivå...
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Bojan säger "Du representerar 10 miljoner människor" Janne svarar "Vem representerar du?"

När Bojan sedan svarar "Sverige såklart" Så svarar Janne med "Ofan"

Hur i helvete kan du få detta till att bli rasistiskt? Detta var menat såklart att Bojan representerar Viaplay och mediakåren.

Bojan har aldrig spelat i Herrlandslaget och man får intrycket av att Janne ser ner på mediakåren.

Tror man något annat så är man svagbegåvad!

Sedan kan jag tycka att båda dessa herrar hade kunnat skött detta snyggare. En slipad journalist hade backat och om Janne hade varit mer mediatränad och mindre hetlevrad så hade han sagt "Jag ansåg att andra var starkare och därför valde jag att inte ta ut Jesper punkt slut"

Det är ju helt uppenbart att Janne blir ställd över Bojans idiotresonemang. Janne representerar 10 miljoner svenskar, i debatt med Bojan som representant för Sverige? Vadå, utan svenskar då eftersom Janne representerar dem? Eller är de 10 miljoner svenskarna dubbelrepresenterade? Nä, det är så häpnadsväckande dumt resonemang som bara en miljöpartist kan göra. Är han det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHookad
Ojoj Janne får en fråga om sin laguttagning och han fullständigt flippar? vi vann men 5-0 mot ett bottenlag, men såg man matchen va det rena sömnpillret fram till dom sista minutrarna. Jannes startelvor förtjänar kritik varenda gång.

Southgate t.ex får hårda frågor om sina laguttagningar och allt möjligt i varenda match trots vinster och har aldrig sett han flippa.

Dags att avgå nu va. Tråkigare fotboll får man leta efter.

Svensk fotboll blir inte roligare än såhär oavsett vem som leder laget.
Citera
2023-03-28, 09:06
Medlem
De här journalisterna och "experterna" i fotboll är horungar hela högen. Är det dem som ska ta ut laget? Vem fan är de?
Citera
2023-03-28, 09:07
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarlicAlcoholic
Kicka fanskapet, om inte det där va rassisitisk va fan är rassisitiskt då? All ära åt Bojan som inte är fake som smygrasse svennar, helt rätt av Bojan att ställa tomten mot väggen.

Vafan har han för karriär för att förstå internationell fotboll? Ena sidan en kille från balkan som varit i självaste man united, vafan har Janne för karriär som spelare? Rönnåkers If eller? Han borde avgå Sverige spelar ingen bra fotboll hans taktiska nivå är korpen rakt av.

In med en utländskt meriterad tränare, finns antal engelska tränare att tillgå.
Går alla invandrare något slags kurs i att tolka precis ALLT som rasism?
Citera
2023-03-28, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Janne borde ha ersatts för flera år sen.

De vinner över ett skitlag som Azerbajdzjan och ni hyllar honom till skyarna. Patetiskt är vad landslagets insatser sett ut de senaste åren.

Att man dessutom tar upp en plats med Zlatan säger en del med om hela föredraget.

Du glömmer lätt bort förutsättningarna!!

För det första har landslaget med Janne som kapten vunnit många landskamper!

En viktig detalj är spelarunderlaget.

En annan är skador vilket gör att laget inte alltid kan ställa upp med det på pappret bästa laget.

Att Zlatan blev uttagen tolkar jag som att Zlatan övertygat Janne om att han är i bra form. Kan också bero på att Janne bejakade den enhövdade journalistkåren som ständigt höjer honom till skyarna..

Får jag välja mellan att ha dig eller Janne som kapten väljer jag Janne...
Citera
2023-03-28, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Det är ju helt uppenbart att Janne blir ställd över Bojans idiotresonemang. Janne representerar 10 miljoner svenskar, i debatt med Bojan som representant för Sverige? Vadå, utan svenskar då eftersom Janne representerar dem? Eller är de 10 miljoner svenskarna dubbelrepresenterade? Nä, det är så häpnadsväckande dumt resonemang som bara en miljöpartist kan göra. Är han det?

Älskar att Janne bara står och stirrar på Bojan i en halvminut för att komma underfund med vad det är för idiot som står framför honom!

Men helt klart så kommer båda att be varandra om ursäkt och det kommer inte bli så mycket mer utav det hela. Skulle bli mäkta förvånad om förbundet skulle gå på rasistkortslinjen.

Sedan om Janne får sparken av andra anledningar är en annan sak. Folk verkar ha en övertro på svenska landslaget. Sverige har spelat 12 av 21 genomförda världsmästerskap.

Landslaget är inte bättre än så!
Citera
2023-03-28, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Tycker det är tråkigt att fokuset har hamnat där, då det är uppenbart att Janne menade att Bojan representerar mediakåren.

Men det var Bojan som drog igång det drevet och fick medhåll ifrån resten av mediakåren.

Löjligt!

Jag tror inte Janne hade en jävla aning om vad han menade med sitt eget svar.

Det är ju ett klassiskt "Menduråååå" så fort han fick en fråga som inte strök honom medhårs och hyllade hans enorma insats med 5-0 mot ett jävla gärsgårdsgäng.
Citera
2023-03-28, 09:12
Medlem
Den här Bojan verkar ju duktigt sepestörd. Skulle Sveriges minst rasistiske svenne vara rasist bara för att han inte låter nån viss spelare spela en massa pga varför då?!! Ha riktiga journalister i tv istället, som ställer frågor som en majoritet av tittarna vill ha svar på, istället för nån idiotfråga om nåt som inte spelar nån roll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Tittade en gång till för intervjun är otroligt häpnadsväckande dålig. Tyvärr både Janne o Bojan skall bort. Janne borde ha klippt intervjun och inte göra kardinalfelet att gå i klinch med Bojan. Bojan flippade ur och borde ha backat. Otroligt låg nivå...

Håller med, båda gjorde bort sig. Men en vuxen man som Janne borde hanterat detta mycket mycket bättre. Han har gått in i väggen, avgå nu! Janne gick in i Bojans fälla med hans ord val, hans största tabbe var att säga vad representerar du om inte han hade sagt det så hade det slutat mycket mycket bättre.
Citera
Medlem
boqpods avatar
Allt handlar om att promota sina egna spelare bara, exponera och ge speltid. Det är därför Janne ledsnar.

Sen menade han ”sina egna” som i de han representerar via agentur och INTE nån sorts rasistisk grej som man verkar vilja anspela på. Att han är köpt av landsmän typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in