Citat:
Bojan har en störig attityd och när han dessutom ska vända det till att svaret handlade om rasism så är det framförallt han som ska be om ursäkt. Janne överreagerade men jag har ändå en förståelse för reaktionen. Bojans reaktion har jag dock noll förståelse för.
Jag tycker inte att Jesper Karlson skulle startat före varken Kulusevski eller Forsberg. Inte heller att han skulle bytt av någon av dem mycket tidigare än vad som skedde. Det är lätt att tycka att någon skulle ha spelat mer men på vems bekostnad?
Jag tycker inte att Jesper Karlson skulle startat före varken Kulusevski eller Forsberg. Inte heller att han skulle bytt av någon av dem mycket tidigare än vad som skedde. Det är lätt att tycka att någon skulle ha spelat mer men på vems bekostnad?
På vilket sätt kan du förstå hans reaktion?
Sverige har ett otroligt dåligt landslag, man vinner meningslösa matcher mot riktigt skitgäng men man lyckas aldrig prester mot lag som kan spela fotboll.
Och som tränare bör man kunna svara på VARFÖR man väljer att sätta in en spelare när matchen är klar/varför startelvan ser ut som den gör UTAN att gå totalt apeshit.
Representerar man ett landslag så ska man vara så pass jävla lugn att man kan svara på en så pass enkel fråga.
Alternativt så får man skicka dit någon annan att svara på frågorna ifall man inte klarar av att hålla sig professionell.
Det ingår liksom i rollen som landslagstränare att svara på frågor och att kunna antingen motivera sina svar, eller svara att "min laguttagning är mellan mig och mina spelare".
Att direkt gå på offensiven med motiveringen att man får skit trots att man vann mot ett jävla gärsgårdslag är löjligt.
vi vann men 5-0 mot ett bottenlag, men såg man matchen va det rena sömnpillret fram till dom sista minutrarna. Jannes startelvor förtjänar kritik varenda gång.