Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-03-27, 21:18
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Jag har också plus. Men har inte några plugins.

Se här, han går igenom lite

https://www.youtube.com/watch?v=hIsNQt6mP1U
Citera
2023-03-27, 21:26
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

Han använder ai, så specifikt inte Chatgpt, fel av mig, jag är en dålig människa.
Citera
2023-03-27, 21:30
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

Det är ju inte ChatGPT...

edit: haha såg du märkte det.
Citera
2023-03-27, 21:34
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Det är ju inte ChatGPT...

edit: haha såg du märkte det.

Hade Flashback haft en bra ai moderator så hade den rättat mig innan jag postade Men man ser ju vart det går, är de så snabba ut så lär de integrera med exempelvis chatgpt, det är ju perfekt om man sysslar mycket med bilder och skriven text. Men jag har för mig att jag har sett de gjort det redan, men jag kan ha fel.
Citera
2023-03-27, 22:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du verkar högintelligent, berätta mer om denna verkliga intelligens!

Att scanna nätet på formuleringar och kombinera dessa till meningar baserat på hur ofta formuleringarna förekommer på nätet är inte intelligens. Det är imitation. Frekvensen av en uppgift eller formuleringen säger inget om dess kvalitet eller sanningshalt.

Att folk ens tror att detta är till hjälp för dem är så nära en definition på efterblivenhet man kan komma.

Lite som att köpa en elcykel för att man tror att det ska ge bättre motion.
Citera
2023-03-27, 22:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Att scanna nätet på formuleringar och kombinera dessa till meningar baserat på hur ofta formuleringarna förekommer på nätet är inte intelligens. Det är imitation. Frekvensen av en uppgift eller formuleringen säger inget om dess kvalitet eller sanningshalt.

Att folk ens tror att detta är till hjälp för dem är så nära en definition på efterblivenhet man kan komma.

Riktigt så fungerar inte botten (enbart gå utifrån ords frekvens på nätet). Men jag håller med om att dess främsta egenskap är duktig imitation och att man absolut inte kan utgå ifrån att den skriver sanningar.
Citera
2023-03-27, 22:15
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ja PK-propagandan är behaglig och skön att lyssna på för bögar och imbeciller. Men den korrekta siffran torde vara någonstans kring 95 eller 97 %. Du överdriver!

Så hur använder du Chatgpt? du måste ju vara rätt hjärndöd om du sitter här och hetsar upp dig i en tråd om Chatgpt om du inte använder den, så har den sagt något du inte gillar? Blev du kränkt av den? Saknar du ryggdunkarna från kommentatorsfältet på Facebook, avdelning Bulletin?
Citera
2023-03-27, 22:29
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Då kommer man in på frågan.. Om AI är baserat på algoritmer och kan endast arbeta med de data och instruktioner den har fått. Men vad skiljer det åt människans sätt att uppfatta världen? Människan formas baserat på sin miljö. Är människan uppvuxen i Syrien så är denne religiös och talar Arabiska och har en helt annan syn på världen än vad någon svensk har. Är människan uppfostrad av hundar så beter den sig som en hund. Detta kan man väl ändå kalla för programmering. Hur människan löser problem är väl någon algoritm hantering. Så frågan blir väl vad är ett medvetande och varför skulle människan vara så unik.
Citera
2023-03-27, 22:51
Avstängd
Citat:
Då kommer man in på frågan.. Om AI är baserat på algoritmer och kan endast arbeta med de data och instruktioner den har fått. Men vad skiljer det åt människans sätt att uppfatta världen? Människan formas baserat på sin miljö. Är människan uppvuxen i Syrien så är denne religiös och talar Arabiska och har en helt annan syn på världen än vad någon svensk har. Är människan uppfostrad av hundar så beter den sig som en hund. Detta kan man väl ändå kalla för programmering. Hur människan löser problem är väl någon algoritm hantering. Så frågan blir väl vad är ett medvetande och varför skulle människan vara så unik.

Ja du - om du har problem att besvara den frågan så förmodar jag att du är en av alla dessa som degraderats till samma nivå som ChatGPT. Annars hade ni inte kunnat bli ersatta av den.

Av idioter till idoter för idioter...
Citera
2023-03-28, 03:40
Medlem
trickydicks avatar
Chat GTP 4 kan svara på frågan: ”Om det finns 100 mördare i ett rum, och nån går in skjuter ihjäl tre, hur många mördare finns det i rummet” Den och liknade klarade inte GTP3
Citera
2023-03-28, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Chat GTP 4 kan svara på frågan: ”Om det finns 100 mördare i ett rum, och nån går in skjuter ihjäl tre, hur många mördare finns det i rummet” Den och liknade klarade inte GTP3

Men den svarade fel. Obs, tänk själv innan du kollar i spoilern.

Senast redigerad av expat2021 2023-03-28 kl. 05:21.
Citera
2023-03-28, 09:17
Medlem
X3treams avatar
Mynewsdesk har nu en bra ai integrerad, en Pr-assistent helt enkelt. Så hela nyhets och press sektorn lär använda något liknande. https://www.mynewsdesk.com/no/mynewsdesk/pressreleases/mynewsdesk-lanserer-sin-ai-drevne-pr-assistent-til-samtlige-kunder-3242560

Pr-assistent är nog inget yrke man skulle satsa på, där försvinner kanske 50 jobb i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in