2023-03-27, 20:49
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Nu har båda åtalade dessutom bokat in nya polisförhör hos Polisen i Jönköping imorgon, så troligtvis kommer de att på något sätt ändra sina versioner inför rättegången på onsdag.
Säker källa.

Va? Kan man göra så?

Säker källa blir det först när jag ser ett foto (tagit imorgon) där JJ och MH anländer till polishuset.

Alltså, tror inte på din ”säkra källa” 😂
Citera
2023-03-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det står det inte.

"2022-5000-BG126856-4
Trosor ( 1 st)
Platsbeskrivning
Från avliden person, tagen i samband
med obduktion
Status
Ska förstöras
Anspråkstagare
Anspråk saknas
anspråkstagare sak-
nas får förstöras
Anteckningar: Trasiga"
Citera
2023-03-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Va? Kan man göra så?

Säker källa blir det först när jag ser ett foto (tagit imorgon) där JJ och MH anländer till polishuset.

Alltså, tror inte på din ”säkra källa” 😂

Vi får väl se på onsdag helt enkelt 😊
Vad du tror och inte tror på är inte intessant för mig.
Jag delgav bara vad jag Vet, trots att jag inte borde 😊
Citera
2023-03-27, 20:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Jag var i Tingsrätten idag.

Har inte hunnit läsa ikapp i tråden, så vet inte om mina observationer redan avhandlats...

Maja satt ihopsjunken i sin stol, och under långa perioder vilade ansiktet i handen och därmed dolde sitt ansikte för åhörarna.
Såg ingen kommunikation mellan henne och försvararen.

Johanna satt rak i ryggen, tittade för det mesta ner i bordet, samtalade ibland med sin försvarare och antecknade vid något tillfälle.

Rullman kändes säker, noggrann och tydlig.

Den hajpade Sangborn fick jag ett dåligt intryck av. Hon stakade sig, upprepade sig ett antal gånger och pratade väldigt forcerat. Kändes virrig och desperat.

Vittnena: stackarn Albin hade jobbigt men var väldigt tydlig. Toves pappa fick inte många frågor men var också saklig och tydlig.
My glänste som vittne enligt mig. Sangborn försökte konfrontera henne med att Johanna visst hade skickat "bild" till My för att bevisa att Tove varit otrogen.
My kontrade med att "bilder har jag aldrig hört talas om, Johanna sa att hon hade en film".
Sangborn fick backa och sa att "ok, en film då".
I sista chatkonversationen mellan My och Johanna ses att Johanna skickat något som ser ut som en bild eller film. My:s svar:
Det vet jag inget om, det har jag aldrig sett, jag blockade henne.

Får se om jag ska chansa att få en plats på onsdag också. Bör bli spännande.
Tack och bock! Intressanta observationer!
Citera
2023-03-27, 20:53
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heckin-bork
"2022-5000-BG126856-4
Trosor ( 1 st)
Platsbeskrivning
Från avliden person, tagen i samband
med obduktion
Status
Ska förstöras
Anspråkstagare
Anspråk saknas
anspråkstagare sak-
nas får förstöras
Anteckningar: Trasiga"
Ber om ursäkt. Det syntes väldigt dåligt.
Citera
2023-03-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det står det inte.

Jo, det står trasiga vid anteckningar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Stort tack! Skarpa observationer!
Kommer du möjligtvis ihåg vad M bekräftade/förnekade med sina huvudrörelser?

Det var bla när T's syster berättade om heta situationer tillbaka i tiden....då konflikter mellan T o J skedde. Maja nämndes i dessa berättelser men inte på ngt negativt sett direkt o då nickade hon upp o ner med huvudet.

Då hon nickade sidled på huvudet var då åklagaren berättade sin tes, historia av vad som skett bla.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Vi får väl se på onsdag helt enkelt 😊
Vad du tror och inte tror på är inte intessant för mig.
Jag delgav bara vad jag Vet, trots att jag inte borde 😊

Men hur vet du då. Tack för att du delar med dig ❤️ det är värdefullt. Men det låter så himla konstigt bara.

Nu har jag ju trott att MH kommer erkänna under veckan, kan man göra så…be om ett polisförhör och erkänna där?

VAD SÄGER NI SOM KAN SÅNT??
Citera
2023-03-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tove var en fotbollstjej och jag tvivlar på att hon var otränad. Men hamnar man i ett sånt underläge med en galning sittandes gränsle över en, ja det var kört. Hon sparkade och försökte men Johann fick som hon ville.

Varje gång jag ser Johannas ansikte i fup:en (den som togs när hon anhölls) vet ni vad jag tänker då?

Hoppas jag har rätt och hon hade något över ansiktet så hon slapp se det där. Helt jävla vidrigt måste det ha varit.

Stackars Tove, fy jag blir så ledsen!

Det är verkligen fruktansvärt. Att JJ slår ner TT och sitter på henne med sin fulla tyngd så att TT dör av JJs tyngd och hennes hårda strypgrepp. Det värsta av allt är att JJ antagligen njöt och kände sig nöjd och tillfreds av att kallblodigt mörda sin ärkerival med sina bara händer.
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jo, det står trasiga vid anteckningar
Såg det nu, dålig placering av anteckningar.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du dör inte av 10 sek syrebrist, har du heller inte dragit ned matrester i lungorna så har du inte kvävts av några spyor när du varit medvetslös.

Är det möjligt att andas med kraftigt igensatta luftvägar? Alldeles bortsett från ytterligare 80 kg över bål / bröstkorg.

”I luftstrupen och dess större förgreningar ses rikliga mängder magsäcks-innehåll med gula upp till 0,5 cm stora fettliknande icke nedsmälta födoämnesdelar.” Aktbilaga 149 / 81
Citera
2023-03-27, 20:56
Medlem
MrsGeorges avatar
Borde det inte rimligtvis vara lätt att avfärda försvarsadvokatens nya påhitt om kvävning av spya med obduktion? Antingen finns där spya i lungorna eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in