Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
180cm är ju inte så där superlångt tror hon hade behövt vara närmare 195+ för att få det att gå till med avståndet till armarna samtidigt som hon sitter på Tove... beroende på hur Tove hade sina armar självklart... hade hon dem längskroppen är det ju fullt möjligt... men annars ser jag de som omöjligt att hon ska nå med benen att pressa ner armvecken...
Men jag kan ju såklart ha helt fel.
Hon satt ju på hennes bröst enligt egen utsago, är 1,80 m lång och lär nog vägt minst 70 kg. Klart hennes knän lätt kunde blockat. JJ har ridit hela livet, hon är stark. TT var otränad, kort, 1,60 m och även om hon var knubbig lär den vikten inte vart en fördel liggande på rygg på golvet.
Tänk också på hur begränsat utrymmet var, pytteliten toa med snedtak. Lättare att "kila fast" någon på golvet där och svårare att ta spjärn för att skjuta upp höfterna. Med dina lungor ihoptryckta så tappar du luften och kraften som andningen ger.
JJs pappa har verit i israeliska armén, jag har själv tränat krav maga, hur troligt är det att pappsen lärt JJ teknikerna för att slåss smutsigt?
https://townsquare.media/site/87/files/2021/06/attachment-GettyImages-13229638501.jpg?w=4074&q=75