2023-03-27, 20:41
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Var på rättegången o det var intressant.....Rullman lugn o saklig...T's pojkväns representant samt Familjens gjorde ett bra intryck(förutom ett teknikstrul).

.Clea forcerande o var lite desperat tycker jag...visst hon har hittat ett ev hål i hur T dött. Pratade i svåra termer angående kroppens funktioner,reaktioner vid slag i bakhuvudet,strypning,kvävning...med "kräk" i lungorna o liknade dödsorsaken vid drunkning.

Rullman kontrade ang den biten men kom inte riktigt ihåg vad han sa men handlade om ngn del i lungorna som var fri från kräk.
Är till 99 procent säker på att J's Pappa o hennes Bror satt i sal 1...Första raden....Tror att de andra två var M's "föräldrar" (kan ha fel där).

M visade känslor, nickade upp o ner på huvudet när åklagare,vittnen berättade saker som hon höll med om...o sidled på huvudet då hon inte höll med. Satt långa perioder med ena handen i ansiktet...o jag tyckte mig kunna skönja tårar ibland. J satt som en tennsoldat o inte en tendens till ett annorlunda ansiktsuttryck(totalt oberörd). Ibland så antecknade,ritade hon på ett papper o ngn gång så sades några ord med Clea. M däremot pratade aldrig med sin försvarare.

T's pojkvän var tungt att lyssna till, en fin kille som förlorat den han älskar o givetvis tufft att se o de anhöriga på plats, mkt tungt.

M's advokat var inne på att ngn annan kan ha gått med M's mobil då hon sov.

GW var på plats o han har en liten gräddfil i samhället måste jag ändå säga. Småpratade i salen(vilket är förbjudet) samt lämnade salen ett par gånger(vilket ej är tillåtet)....I en av pauserna raljerade han på ett lite osmakligt sätt kan jag tycka(Luftade sina synpunkter ganska friskt). Gillar GW men egot finns där o det är inte snyggt i alla lägen.

Totalt sett så var det en intressant dag, förvånansvärt lugnt känslomässigt, inga utbrott eller höjda röster.

Tack! Verkligen jätte intressant med dina iakttagelser. Media rapporterar aldrig hur de uppfattar MGM, vittnen, familj m.m.
Märkligt beteende av GW. Han om någon vet att det skall vara tyst utan störande inslag under en rättegång
Citera
2023-03-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Går hon på droger denna Clea Sangborn!? Det här är ju nästan komiskt
Klienten hennes är ju en kriminell identitet personifierad
Verkligen.
Har hon sett deras instagram bilder t.o.m. adidas brorshorna ser ut som korgossar i jämförelse.
Citera
2023-03-27, 20:43
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Jag var i Tingsrätten idag.

Har inte hunnit läsa ikapp i tråden, så vet inte om mina observationer redan avhandlats...

Maja satt ihopsjunken i sin stol, och under långa perioder vilade ansiktet i handen och därmed dolde sitt ansikte för åhörarna.
Såg ingen kommunikation mellan henne och försvararen.

Johanna satt rak i ryggen, tittade för det mesta ner i bordet, samtalade ibland med sin försvarare och antecknade vid något tillfälle.

Rullman kändes säker, noggrann och tydlig.

Den hajpade Sangborn fick jag ett dåligt intryck av. Hon stakade sig, upprepade sig ett antal gånger och pratade väldigt forcerat. Kändes virrig och desperat.

Vittnena: stackarn Albin hade jobbigt men var väldigt tydlig. Toves pappa fick inte många frågor men var också saklig och tydlig.
My glänste som vittne enligt mig. Sangborn försökte konfrontera henne med att Johanna visst hade skickat "bild" till My för att bevisa att Tove varit otrogen.
My kontrade med att "bilder har jag aldrig hört talas om, Johanna sa att hon hade en film".
Sangborn fick backa och sa att "ok, en film då".
I sista chatkonversationen mellan My och Johanna ses att Johanna skickat något som ser ut som en bild eller film. My:s svar:
Det vet jag inget om, det har jag aldrig sett, jag blockade henne.

Får se om jag ska chansa att få en plats på onsdag också. Bör bli spännande.

Vill även tacka för dina iakttagelser. Det är guld för oss att ta del av 😊
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Då främst överdelen TTs kropp och ansiktet var bränt och angripits av fluglarver, så kan det inte ha varit lätt för rättsläkaren att hitta eventuella piktiner (blödningar) i TTs ögon...

Fast hon gjorde bedömning av munhåla och ögonslemhinna mm och även en kommentar till åklagaren om avsakanden av petekier.

Det ska bli spännande att höra vad rättsläkaren har att svara Clea Sangborn vad gäller hennes invändningar.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Samtidigt. Det är ingen annan granne än far och son som hört det, eller? Hänger ut den andra grannen lite eftersom han stökade till det lite början tråden.

"Detta är jätteallvarligt, vi måste ju verkligen veta. Förstår jag dig rätt i att du inte alls är
säker på att du hört de här dunsarna?

Ja. Det kom upp nu när ni sa att jag inte sa det i det första förhöret. Jag har tänkt att det var en
del av mitt minne, men nu är jag inte alls säker. Om det är att jag återskapat minnet så är det
ju jättehemskt. Jag är jätteosäker på om jag hörde dunsarna nu. Lutar mer åt att jag inte gjort
det.
Jag har haft problem med minnet sedan jag var ett barn. Det är flera gånger det har blivit
problem."

Detta har jag aldrig sett tidigare.

Skicka en länk på denna utsaga, tack!
Citera
2023-03-27, 20:44
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Hon satt ju på hennes bröst enligt egen utsago, är 1,80 m lång och lär nog vägt minst 70 kg. Klart hennes knän lätt kunde blockat. JJ har ridit hela livet, hon är stark. TT var otränad, kort, 1,60 m och även om hon var knubbig lär den vikten inte vart en fördel liggande på rygg på golvet.

Tänk också på hur begränsat utrymmet var, pytteliten toa med snedtak. Lättare att "kila fast" någon på golvet där och svårare att ta spjärn för att skjuta upp höfterna. Med dina lungor ihoptryckta så tappar du luften och kraften som andningen ger.

JJs pappa har verit i israeliska armén, jag har själv tränat krav maga, hur troligt är det att pappsen lärt JJ teknikerna för att slåss smutsigt?

https://townsquare.media/site/87/files/2021/06/attachment-GettyImages-13229638501.jpg?w=4074&q=75

Tove var en fotbollstjej och jag tvivlar på att hon var otränad. Men hamnar man i ett sånt underläge med en galning sittandes gränsle över en, ja det var kört. Hon sparkade och försökte men Johann fick som hon ville.

Varje gång jag ser Johannas ansikte i fup:en (den som togs när hon anhölls) vet ni vad jag tänker då?

Hoppas jag har rätt och hon hade något över ansiktet så hon slapp se det där. Helt jävla vidrigt måste det ha varit.

Stackars Tove, fy jag blir så ledsen!
Citera
2023-03-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Hon satt ju på hennes bröst enligt egen utsago, är 1,80 m lång och lär nog vägt minst 70 kg. Klart hennes knän lätt kunde blockat. JJ har ridit hela livet, hon är stark. TT var otränad, kort, 1,60 m och även om hon var knubbig lär den vikten inte vart en fördel liggande på rygg på golvet.

Tänk också på hur begränsat utrymmet var, pytteliten toa med snedtak. Lättare att "kila fast" någon på golvet där och svårare att ta spjärn för att skjuta upp höfterna. Med dina lungor ihoptryckta så tappar du luften och kraften som andningen ger.

JJs pappa har verit i israeliska armén, jag har själv tränat krav maga, hur troligt är det att pappsen lärt JJ teknikerna för att slåss smutsigt?

https://townsquare.media/site/87/files/2021/06/attachment-GettyImages-13229638501.jpg?w=4074&q=75

Knubbig och otränad? Hon hade träning som livsstil och vägde 60kg.
Citera
2023-03-27, 20:45
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Var på rättegången o det var intressant.....Rullman lugn o saklig...T's pojkväns representant samt Familjens gjorde ett bra intryck(förutom ett teknikstrul).

.Clea forcerande o var lite desperat tycker jag...visst hon har hittat ett ev hål i hur T dött. Pratade i svåra termer angående kroppens funktioner,reaktioner vid slag i bakhuvudet,strypning,kvävning...med "kräk" i lungorna o liknade dödsorsaken vid drunkning.

Rullman kontrade ang den biten men kom inte riktigt ihåg vad han sa men handlade om ngn del i lungorna som var fri från kräk.
Är till 99 procent säker på att J's Pappa o hennes Bror satt i sal 1...Första raden....Tror att de andra två var M's "föräldrar" (kan ha fel där).

M visade känslor, nickade upp o ner på huvudet när åklagare,vittnen berättade saker som hon höll med om...o sidled på huvudet då hon inte höll med. Satt långa perioder med ena handen i ansiktet...o jag tyckte mig kunna skönja tårar ibland. J satt som en tennsoldat o inte en tendens till ett annorlunda ansiktsuttryck(totalt oberörd). Ibland så antecknade,ritade hon på ett papper o ngn gång så sades några ord med Clea. M däremot pratade aldrig med sin försvarare.

T's pojkvän var tungt att lyssna till, en fin kille som förlorat den han älskar o givetvis tufft att se o de anhöriga på plats, mkt tungt.

GW var på plats o han har en liten gräddfil i samhället måste jag ändå säga. Småpratade i salen(vilket är förbjudet) samt lämnade salen ett par gånger(vilket ej är tillåtet)....I en av pauserna raljerade han på ett lite osmakligt sätt kan jag tycka(Luftade sina synpunkter ganska friskt). Gillar GW men egot finns där o det är inte snyggt i alla lägen.

Totalt sett så var det en intressant dag, förvånansvärt lugnt känslomässigt, inga utbrott eller höjda röster.

Tack för bra info 🙏
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Om jag sätter samman de tider jag har så blir det ungefär så här...
.
.
Möjliga aktiviteter på Lärkgatan med några tidsangivelser
.
.
Möjliga händelser under första tiden i lägenheten
01:52 JJ, TT och MH anländer till lägenheten
JJ började med att försöka få TT att be om ursäkt
Inga höga röster hördes från lägenheten
02:19 En trött MH gick på toaletten, letade toapapper och sov sedan i sovvalkoven
.
.
Möjliga händelser under dödandet i lägenheten
02:20 JJ bestämde sig för att döda TT när hon blev kaxig
02:20-2:30 JJ pratade med TT i lugn ton medan hon planerade mordet
02:30 När JJ visste hur hon skulle utföra mordet lurade hon TT till toaletten
02:30 TT blev överrumplad när JJ slog henne hårt i bakhuvudet
02:30 JJ låste toalettdörren för att inte bli störd
02:30-02:43 Dödandet
.
.
Möjliga händelser under färden till McD
02:43 JJ gick ur badrummet och låste dess dörr
02:43 JJ tog den sovande MHs mobil så hon ej kunde ringa polisen
02:45 JJ tog TTs mobil för att göra sig av med den
02:45 JJ gick ut för att flytta TTs cykel och slänga hennes mobil
02:45 JJ mötte grannen och förklarade ljuden från toaletten
02:46 JJ gick tillbaka i lägenheten och väckte MH
02:46 JJ gav MH sin mobil och lovade mat om 15 minuter
02:46 JJ tog med sin egen mobil så att hon kunde kommunicera med McD och MH
02:46 JJ gick ut till grannen som väntade med bilen
03:00 JJ skickade sms från McD och MH svarade i sängen
.
.
Möjliga händelser under tiden efter McD
03:09 JJ kom hem till lägenheten
MH fick sin cheeseburgare
JJ gömde MHs mobil så hon inte kunde ringa polisen
JJ flyttade på TTs cykel
JJ körde fram bilen
.
.
Möjliga händelser under tiden innan bilfärden
03:21 JJ gick upp i lägenheten igen
MH sov
JJ städade upp på toaletten
JJ la TT i ett lakan så att MH inte skulle se den döda kroppen
JJ packade plastpåsar, plastsäckar, TTs mobil och nycklar
JJ packade materiel så hon kunde bränna TT
JJ flyttade ut TT från toaletten
JJ väckte MH som låg i sovvalkoven
JJ gav order till MH att hjälpa henne bära TT
MH ville inte röra TT
JJ lovade att göra nästan allt själv
03:42 MH hjälpte motvilligt då hon upplevde att hennes egna liv var i fara
03:45 JJs bil lämnade Lärkgatan

.
Om mh var så förbaskat rädd för jj så skulle hon väl inte mer än gärna träffa och umgås med jj på söndagen igen?
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:

Stort tack! Skarpa observationer!
Kommer du möjligtvis ihåg vad M bekräftade/förnekade med sina huvudrörelser?
Citera
2023-03-27, 20:48
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heckin-bork
Vad exakt menar du att jag försöker pådyvla? Att rättegången inte är satt i sten?

I aktbilaga 154 s.17 står det antecknat att trosorna var trasiga.
Det står det inte.
Edit: Det gjorde visst det.
Senast redigerad av Matamata 2023-03-27 kl. 20:54.
Citera
2023-03-27, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Usch, mycket fokus på hur synd det är om henne och hur dåligt hon mår. Skamlöst att ens kunna uttrycka sig som hon gör när man sätter det i perspektiv till vad Tove och hennes anhöriga får/fått utstå.

Fast det handlar ju även om att de båda misstänkta måste orka medverka under rättegången så att den går framåt på bästa sätt.

Det gynnar ju ingen om JJ och MH klappar ihop och blir körda till psyket i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in