2023-03-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Är försvaret dumma i huvudet? De menar alltså att Tove kvävdes av sina egna spyor? Hur förklarar de skadorna vid struphuvudet? De kan på fullaste allvar inte tro på vad de själva säger. Eller?

/AI

Försvaret gör sitt jobb; att så tvivel.
Citera
2023-03-27, 10:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Hon har haft många månader på sig i häktet att tänka på kronologin och allt som hänt och ska därmed kunna svara sanningsenligt och tydligt vid det här laget. Men att spela på sin "långsamhet" gynnar henne bättre förstås. Hon fortsätter dupera dig och en del andra i omgivningen och vinner sympatier på grund av sina svårigheter.

Jag påminner dig och alla andra som luras av MH:s om hur många mördare som har autism, ADHD, ADD och dylika diagnoser. Det finns otaliga trådar med den här typen av mördare här. Minst var och varannan FUP består av mördare som lider av diverse svårigheter.

Om något skulle jag snarare säga att risken för att man skadar andra människor är högre när det finns psykisk ohälsa, neuropsykiatriska diagnoser etc. En frisk och sund människa mördar inte sina vänner. Störst andel mördare i anstalter består av psykopater/sociopater som JJ och av människor som har MH:s svårigheter.
Att förstå innebär inte att bli lurad.

NPF ger en sårbarhet som gör att de kan ha svårigheter att tolka och hantera vissa situationer, MEN aggressivitet och tendens att skada andra ligger INTE i diagnosen. Det har andra orsaker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Det är mycket beklagligt att så få försöker förstå sig på Maja. Du är en av dessa få.

Maja beskrivs oerhört bra av coachen på Comeback (PG), start sid 891 i aktbilaga 153. Hans beskrivning används senare av polisen i förhören och det är därför de kommer någon vart med Maja. Han säger bland annat "Hon uppfattar nog inte att hon själv ljuger ...". Detta är typiskt! Maja presenterar SIN sanning och var den kommer ifrån behöver inte vara verkligheten. Han påtalar också hur Maja stänger ned vid press och detta uppvisar Maja tydligt i sin redogörelse för natten. Allt detta sovande är hennes sätt att säga att hon stängde ned och avskärmade sig från verkligheten.

Innan alla fanatiker kastar sig över tangenterna vill jag ha sagt: Jag anser att Maja har varit tillräckligt delaktig och skall dömas för sina brott med samma rubricering som Johanna. Dock borde Maja få ett tidsbegränsat straff och Johanna självklart livstid!

Du låter dig luras din dumma simp!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Antingen la hon ifrån sig telefonen och medverkade i mordet, då det är svårt att hålla en telefon samtidigt som man är delaktig eller så har hon lyckats somna på studs och inte vaknat av tumultet. För mig är det mer osannolikt att hon lyckats somna på studs och är i sådan djupsömn att hon inte vaknar av oljudet.

Tycker det verkar uppenbart, telefonen registrerade inga steg under tiden hon satt på Tove eller badrumsgolvet för att hjälpa J att döda Tove. Men när Tove väl dött klev jon såklart upp igen och steg kunde registreras.
Citera
2023-03-27, 10:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Försvaret gör sitt jobb; att så tvivel.

Bör ju vara en tämligen omöjlig uppgift... om det inte är samma idioter som inte vet vad en snippa är!
Citera
2023-03-27, 10:46
Medlem
DeDeThes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Många. Plus den förflyttar ju inte sig själv.
Kanske om JJ har en linbana för mobiler monterad i taket

Fast inte alla.
Därför kan det inte fungera som bevis.
Skulle se det som troligare att man ta upp telefonen och går omkring
kanske i panik och i vilja att ringa någon (efter dådet).

(Och Ja sorry att det blev MJ. Jag menade naturligtvis MH)
Citera
2023-03-27, 10:46
Medlem
maxatdunders avatar
Plus inga försök eller nämnande av varken MH eller JJ att försöka rädda hennes om hon nu kvävdes... JJ ville att Tove skulle dö, däremot vill JJ inte bli straffad för det.
Citera
2023-03-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att förstå innebär inte att bli lurad.

NPF ger en sårbarhet som gör att de kan ha svårigheter att tolka och hantera vissa situationer, MEN aggressivitet och tendens att skada andra ligger INTE i diagnosen. Det har andra orsaker.

Det allra viktigaste är att samhället skyddas ifrån såna här skräpmänniskor, diagnoser eller annat dyl. är ointressant ur det perspektivet.
Citera
2023-03-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Du låter dig luras din dumma simp!

Tycker att ni som hävdar att Maja skulle vara smart och ligga ett steg före är både naiva och cyniska på samma gång.

Maja är trög. rädd. långsam.

Hon har varit medveten om mordet. Hon har bara tur nog att det ej går att bevisa.

Coacher, psykologer, föräldrar och vänner beskriver henne likadant allihopa. Med andra ord att hon är efter.
Citera
2023-03-27, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Jag följer framförallt https://sverigesradio.se/artikel/fallet-tove-folj-forsta-rattegangsdagen-har och tycker den är ok. Det är mycket som sägs och de ska rapportera, inte transkribera det som säga.
Kanske bättre att du åker dit och lyssnar imorgon? Då missar du inget.
tack för hjälpen 🙏🏻
Lite svårt bor i Norrbotten 😂 plus att det är väldigt få platser. jag förstår att man inte kan skriva allt. Men det viktigaste iaf. Annars är det ju ingen idé ha live rapportering.
Senast redigerad av FMR 2023-03-27 kl. 10:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Plus inga försök eller nämnande av varken MH eller JJ att försöka rädda hennes om hon nu kvävdes... JJ ville att Tove skulle dö, däremot vill JJ inte bli straffad för det.

Exakt.

JJ har försökt att mörda TT förut, skrivit hatte ter samt googlat på hur man mördar någon diskret.

JJ ÄR LIVSFARLIG OCH KOMMER MÖRDA IGEN OM HON FÅR TILLFÄLLE.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Antingen la hon ifrån sig telefonen och medverkade i mordet, då det är svårt att hålla en telefon samtidigt som man är delaktig eller så har hon lyckats somna på studs och inte vaknat av tumultet. För mig är det mer osannolikt att hon lyckats somna på studs och är i sådan djupsömn att hon inte vaknar av oljudet.

Det står att appen har registrerat steg vid 02:19 sen vid 02:43 (inte helt 100 på tiderna)
33 steg vid ena tillfället och 44 vid det andra.

Frågan är hur dessa appar registrerar steg, hon har ju knappast gått 33 steg på under 1 minut 02:19 sen 44 steg under en minut 02:43.

Appen måste väl spara stegen kanske var 20de minut? Att den räknar stegen sen sparas det var 20de minut eller något sådant?

alltså har hon gått dessa 44 steg mellan 02:19 och 02:43?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in