Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jag har läst P7 an och artiklarna om M. Det är olyckligt om mina formuleringar kan tolkas som att jag förminskar och dumförklarar henne. Hon förefaller minst lika smart som J, men det går inte så snabbt.
Det är mycket beklagligt att så få försöker förstå sig på Maja. Du är en av dessa få.
Maja beskrivs oerhört bra av coachen på Comeback (PH), start sid 891 i aktbilaga 153. Hans beskrivning används senare av polisen i förhören och det är därför de kommer någon vart med Maja. Han säger bland annat "Hon uppfattar nog inte att hon själv ljuger ...". Detta är typiskt! Maja presenterar SIN sanning och var den kommer ifrån behöver inte vara verkligheten. Han påtalar också hur Maja stänger ned vid press och detta uppvisar Maja tydligt i sin redogörelse för natten. Allt detta sovande är hennes sätt att säga att hon stängde ned och avskärmade sig från verkligheten.
Innan alla fanatiker kastar sig över tangenterna vill jag ha sagt: Jag anser att Maja har varit tillräckligt delaktig och skall dömas för sina brott med samma rubricering som Johanna. Dock borde Maja få ett tidsbegränsat straff och Johanna självklart livstid!