Citat:
Ursprungligen postat av
Liznekai
Ja det går ju att se om våldet mot huvudet uppstod före eller efter döden så det är ju ingen bra undanflykt. Minns inte exakt vad det stod om det i FUP men visst var det väl huvudskada före döden?
Vet inte ifall jag har uppfattat att det verkligen har framgått i FUPen, men om det går att bevisa tekniskt så blir det ju än mer intressant. Tänker på dessa dunsar, om det verkligen är från att hon "sparkar i väggen". Landar man på rygg (förutsatt att hon inte börjar rulla runt) så kan man ju sparka upp och ner, inte så mycket åt sidan mot en vägg... och eftersom de verkar fixera våldet ändå mot huvudregionen så hade det väl inte varit så långsökt att man istället dunkat huvudet mot golvet. Makabert oavsett, men tror nog mer våld har använts än vad de har berättat om, speciellt med tanke på JJs starka hat.
Citat:
Ursprungligen postat av
suffragistviolence
Håller helt och hållet med dig. Skönt med en förnuftig röst här. Säkert var det på JJ:s initiativ, men alla bevis tyder på att de agerade i samförstånd. MH får minnesluckor och ”somnar” så snart hon inte vill svara. En intressant iakttagelse är, enligt mig, att JJ faktiskt tar på sig stora delar av skulden. Tyder väl egentligen på att de faktisk är nära vänner, och att JJ till viss del vill skydda MH? Om hon istället hade skyllt på MH hade det varit väldigt svårt att fastställa bortom rimligt tvivel vem som gjorde vad. Nu spelar det det kanske inte så stor roll. Båda har erkänt att de lurade med T för att ”slå henne lite”. Hon luras upp i lägenheten, dör, de gör inget för att återuppliva henne och båda hjälps åt att dumpa kroppen. Om inte det är samförstånd så förstår jag inte vad som skulle vara det.
Ja det är nästan förvånande hur stor skuld hon faktiskt tar på sig, tror att hon har varit ärlig i väldigt stor utsträckning och att hon hoppas att rätten också tror på henne. Kan hoppas att det är på grund av att hon vill skydda MH, men får mer känslan av att hon överdrivet erkänner saker hon ändå inte kan komma undan med, just för att de ska tro henne kring alla små detaljer kring uppsåtet, där det verkar som att hon fortfarande ljuger. Däremot erkände väl aldrig MH att de hade uttalat planen om att slå henne innan de gick hem? Eller var det endast JJs utsago om att de skulle slå henne just på vägen hem som MH aldrig höll med om? Minnet sviker där.