2023-03-25, 11:15
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Ja det är helt vrickat när man tänker på det.

Extrem höger kunder är också lika speciella som vänster om inte mer. Hade en 30 ish årig kund som var eeeeeextremt höger och pratade också om hur viktigt det var men könsroller och familj osv. Sen avslutade han sitt predikande med "Inte för att du bryr dig men ändå". VARFÖR SKULLE INTE JAG BRY MIG OM SÅNA SAKER!? Jag har väl också en åsikt och bara för att jag gör sexarbete så får jag inte tycka något. Tydligen så ville jag bara ha sex av honom (enligt han själv)... yeah right. Hade jag bara velat ha sex hade jag tagit någon snygg, som var bra på att knulla och som jag inte behövde ta betalt av. Avgå.

Hehe! Avgå alla! Det blir samma feltänk oavsett om det är nån som är "snälla vänstern" eller nån som är "höger om högern - den som har sett ljuset". Samma charader och samma konstiga syn på sexarbetare. Som att vi skulle vara för dumma för att ha en åsikt el bry oss öht. Det är nåt som stört mig genom åren -- det här att kunder liksom klappar mig lite på huvudet och tror att jag inte vet, kan el fattar nåt. Kanske får jag skylla mig själv eftersom jag inte berättar så mkt alls om mitt verkliga liv = vaniljjobb, högskoleutbildning och annat. Jag låtsas vara nån annan än jag är så klart, men ibland så bli det bara såååå påfrestande när man sitter och lyssnar på nån som vill förklara för en "hur det minsann ligger till".

Jag har träffat en del sk Sverige-vänner genom åren och de pratar gärna om hur feminismen har förstört Sverige, att alla svenska kvinnor är horor som i smyg blir påsatta av "blattar & negrer" innan de vill ha en svensk snäll man som försörjer dem och kan "ge dem vita barn", hat mot liberaler osv. Samtidigt som de påstår sig stå bakom sexarbetare och att kvinnor själva måste få välja (jämställdhet - huh??) och ett avkriminaliserande av sexköp. Jag kan liksom inte få ihop resonemanget riktigt.

En sida som är kul med sexarbete -- man har irl-samtal med personer man aldrig ens skulle ha träffat och jag tycker att det är kul att höra olika personers historier även om jag inte håller med.

Men de absolut bästa träffarna är så klart med kunder som inte har en massa weird föreställningar om sexarbetare, könsroller och hur samhället funkar. De som liksom kan vara ärliga mot sig själva i att de köper sex och i den situationen gör bästa möjliga för att båda ska ha det bra och inte börja diskutera en massa motsägelsefullt crap.
Citera
2023-03-25, 11:24
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
En annan sak som stör mig med "politiska" kunder är att de utgår från att det bara är kvinnor som säljer sex till män. En del är goda vänstern och vill inte upprätthålla patriarkatet, en del är alternativhöger och har också konstiga föreställningar om man-kvinna.

De är båda heeeelt ointresserade av att diskutera män som köper sex av män el personer på trans-spekrat. Snällisvänster eftersom det inte passar in politiska agendan (mäns överordnade roll i förh till kvinnor) och alt-höger pga "bögar är äckligt och mot naturen och räknas inte".
Citera
2023-03-25, 14:43
Bannlyst
Hmm, finns nog inget tillhörande av ett visst politiskt läger som är särskilt kompatibelt med att köpa sex. En kunds politiska åsikter är därför inte relevant för hur jag ser på den.

Jag har fått för mig att alla mina kunder är sverigedemokrater, men så är nog inte fallet. Men de jag vet vad de röstar på är alla sverigedemokrater eller liknande, alt right typ, och de är några stycken. Jag får känslan de vill skryta om det, som att de liksom förväntar sig en reaktion när de droppar de röstar SD. Vad ska jag säga? Att de är duktiga som går och röstar? Jag vet inte.

Något jag tycker är gulligt är att sverigedemokratiska kunder ofta har en föreställning många sexköpare är invandrare och att man måste passa sig för dem, så de inte bokar en och stenar en. När jag började jobba som eskort läste jag Lisas lappar som också skriver man ska akta sig för utländska kunder. Så trodde det var ett fenomen att många invandrare köpte sex. Men saken är att jag knappt fått några förfrågningar från dem. Jag tror inte de köper sex i så stor utsträckning. Det närmsta jag kommer förfrågningar från invandrare är personer som menar de är svarta män med jättestora kukar, men när jag kollat upp dem har det varit vanliga svenska medelålders VD-gubbar som inte ens orkat skapa en separat mejl för sitt runkspammande.

Varje gång en kund börjar prata om farliga invandrare tänker jag på Houellebecqs bok Elementarpartiklarna. Delen där den misslyckade läraren i litteratur blir kär i en elev som gillar den svarta killen i klassen. Så han ägnar hela helgen åt att skriva en rasistisk pamflett, samtidigt som han har stånd. Sen hamnar han på psyket.
Senast redigerad av strangegirl 2023-03-25 kl. 14:51.
Citera
2023-03-25, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hardtmuth
Apropå kunder som är "reko" och "laglydiga" utåt sett, men som visar helt andra sidor vid sexköp.
Jag hade en kund vars hem var så stereotypiskt hyper-vänster som det bara gick.
Med politiska affischer, prideflaggor, feminist-märken, broderade väggord i korsstygn om jämställdhet och kvinnliga rättigheter blandade med typ tio olika sorters väl omhändertagna palettblad och svensk retro-inredning.
Mycket pekade mot att han var engagerad i föreningar eller till och med jobbade med det här.
Och så köpte han sex, och deltog alltså aktivt i att upprätthålla det patriarkat som han verkade kämpa så hårt emot.
Mitt sista förtroende för mänskligheten fick sig en ordentlig törn den dagen.
Min spaning är att killar som säger sig vara feminister ofta är suspekta typer. Den typen som säger de inte ser ner på tjejer, men sen när de blir sura på sin flickvän kallar henne hora osv.

Feminist är bara en stämpel de sätter på sig själva antingen för att de egentligen hatar kvinnor men skäms för det, eller för att de tror att de ska få ligga om de kallar sig så.

Jag ser inte sexköp som ett patriarkalt förtryck men får gärna betalt om jag ska ligga med den där typen. Speciellt om de har feministisk inredning, skadestånd för huvudvärk.
Citera
2023-03-25, 16:10
Medlem
Daskapitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strangegirl
Min spaning är att killar som säger sig vara feminister ofta är suspekta typer. Den typen som säger de inte ser ner på tjejer, men sen när de blir sura på sin flickvän kallar henne hora osv.

Feminist är bara en stämpel de sätter på sig själva antingen för att de egentligen hatar kvinnor men skäms för det, eller för att de tror att de ska få ligga om de kallar sig så.

Jag ser inte sexköp som ett patriarkalt förtryck men får gärna betalt om jag ska ligga med den där typen. Speciellt om de har feministisk inredning, skadestånd för huvudvärk.
Berätta gärna mer om hur du upplever det. Har alltid hört om den stereotypen. Hur beter sig dessa män i gemen. Vilka vibbar får du?
Citera
2023-03-26, 09:29
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citykeso
Hej,

Kul tråd att läsa. Avviker en hel del från hur debatten ser ut vanligtvis. Jag tänker att vi är alla människor med våra egna problem och förhoppningar oavsett vem man är.

Jag undrar om ni jobbar utomlands ibland. Gör ni det privat då eller på club/inrättning?

Sen undrar jag om det är vanligt att polis eller social men försöker komma i kontakt med er?
Tror jag glömt av att svara på detta inlägg trots att jag brukar svara på de flesta frågor.

Nej har aldrig gjort det utomlands men vore spännande. Tror dock jag besitter för lite erfarenhet för det.

Vet inte hur vanligt det är att polis och social försöker ta kontakt. Har varit i kontakt med båda två efter att en kund blev påkommen.
Citera
2023-03-26, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daskapital
Berätta gärna mer om hur du upplever det. Har alltid hört om den stereotypen. Hur beter sig dessa män i gemen. Vilka vibbar får du?
Förklarar kort och det gör mig inte chockad att feministmannen köper sex, men om vi ska gå in på detaljer som inte rör sexköp hamnar vi utanför trådens ämne och tror frågan passar bättre i ett annat delforum ex politik.

Men kognitivt dissonant är det ju om feministmannen köper sex. Lika kognitivt dissonant som när högermannen som bryr som om kärnfamiljen men sen är otrogen mot sin fru med en sexarbetare köper sex.

Apropå politiska kunder så kom jag på vilken typ jag tycker är mest störig. Han som hör av sig och frågar ”Du ligger väl inte med blattar och negrer?”. Så man svarar ”Nej, vadårå?”. Så säger han ”Nej jag träffar inte tjejer som ligger med blattar och negrer, mitt namn är Johannes, 35, och jag vill ses den…” men jag brukar neka dem träff, för jag vill inte träffa någon som verkar helt socialt inkompetent. Ibland frågar han också ”Du är väl inte vaccinerad?” för han ligger inte med vaccinerade tjejer heller, och då nekar jag träff, för jag ligger inte med män som är helt jävla dumma i huvudet. Good luck i livet Johannes och hoppas du får röda hund av en vit kvinna som inte ligger med ”blattar och negrer”.
Citera
2023-03-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Ja det är helt vrickat när man tänker på det.

Extrem höger kunder är också lika speciella som vänster om inte mer. Hade en 30 ish årig kund som var eeeeeextremt höger och pratade också om hur viktigt det var men könsroller och familj osv. Sen avslutade han sitt predikande med "Inte för att du bryr dig men ändå". VARFÖR SKULLE INTE JAG BRY MIG OM SÅNA SAKER!? Jag har väl också en åsikt och bara för att jag gör sexarbete så får jag inte tycka något. Tydligen så ville jag bara ha sex av honom (enligt han själv)... yeah right. Hade jag bara velat ha sex hade jag tagit någon snygg, som var bra på att knulla och som jag inte behövde ta betalt av. Avgå.

Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
En annan sak som stör mig med "politiska" kunder är att de utgår från att det bara är kvinnor som säljer sex till män. En del är goda vänstern och vill inte upprätthålla patriarkatet, en del är alternativhöger och har också konstiga föreställningar om man-kvinna.

De är båda heeeelt ointresserade av att diskutera män som köper sex av män el personer på trans-spekrat. Snällisvänster eftersom det inte passar in politiska agendan (mäns överordnade roll i förh till kvinnor) och alt-höger pga "bögar är äckligt och mot naturen och räknas inte".

Citat:
Förklarar kort och det gör mig inte chockad att feministmannen köper sex, men om vi ska gå in på detaljer som inte rör sexköp hamnar vi utanför trådens ämne och tror frågan passar bättre i ett annat delforum ex politik.

Men kognitivt dissonant är det ju om feministmannen köper sex. Lika kognitivt dissonant som när högermannen som bryr som om kärnfamiljen men sen är otrogen mot sin fru med en sexarbetare köper sex.

Apropå politiska kunder så kom jag på vilken typ jag tycker är mest störig. Han som hör av sig och frågar ”Du ligger väl inte med blattar och negrer?”. Så man svarar ”Nej, vadårå?”. Så säger han ”Nej jag träffar inte tjejer som ligger med blattar och negrer, mitt namn är Johannes, 35, och jag vill ses den…” men jag brukar neka dem träff, för jag vill inte träffa någon som verkar helt socialt inkompetent. Ibland frågar han också ”Du är väl inte vaccinerad?” för han ligger inte med vaccinerade tjejer heller, och då nekar jag träff, för jag ligger inte med män som är helt jävla dumma i huvudet. Good luck i livet Johannes och hoppas du får röda hund av en vit kvinna som inte ligger med ”blattar och negrer”.

Ni borde hålla till lite i feministforumdelen (läs antifeminismforumdelen). Kom gärna dit (om ni inte redan är där)! Era perspektiv (politiska kunnande och arbetslivserfarenhet) på saker och ting behövs där. Hoppas vi ses i de trådarna!

Sorry förresten att jag gått ot i er tråd. Inte min mening.
Men av nyfikenhet. Kan ni yppa era egna politiska åsikter med era kunder? Eller strider det mot yrkesetiken?
Senast redigerad av TomatKungen 2023-03-26 kl. 15:29.
Citera
2023-03-26, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ni borde hålla till lite i feministforumdelen (läs antifeminismforumdelen). Kom gärna dit (om ni inte redan är där)! Era perspektiv (politiska kunnande och arbetslivserfarenhet) på saker och ting behövs där. Hoppas vi ses i de trådarna!

Men av nyfikenhet. Kan ni yppa era egna politiska åsikter med era kunder? Eller strider det mot yrkesetiken?
Är väl relevant så länge det rör kunder och inte politik frikopplat från SW. Jag gör en del dinner dates och vissa kunder gillar att prata om samhällsrelaterade ämnen, sådant som hänt i världen nyligen och så. Händer man kommer in på politik på en ganska generell nivå, utan att säga exakt vad man tycker.

Sen har vi alt right-männen som vill prata om att SD och Afs är bäst och att världens undergång närmar sig. Man bara mm okej berätta mer om detta så kan vi prata om att du gillar att grilla sen. Dessa män får ofta för sig jag tycker exakt som dem när jag inte gör det. Jag kanske säger ”jag förstår varför X-politiker sa så” och då säger de ”kul med en tjej som röstar SD”. Det var inte vad jag sa. Jag kan inte säga annat än vad som bekräftar deras världsbild så försöker hitta delar i den som jag kan förstå. Men samtal med dem är ju som att genomföra ett Rorschachtest, nationalism fyller huvudet och de ser den överallt, så spelar inte så stor roll vad jag säger. Jag brukar ibland i alla fall gå med på att vara sverigedemokrat, why not, jag säger ju de är bra i sängen också.

Jag har bara en kund som vet var jag står politiskt. För att han frågade och faktiskt var intresserad av ett ärligt svar. Och för att han är så pass smart att det inte går att ljuga för honom. Men det är ovanligt jag är så ärlig mot kunder och är helst inte det annars.
Citera
2023-03-26, 18:15
Medlem
Citat:
Är väl relevant så länge det rör kunder och inte politik frikopplat från SW. Jag gör en del dinner dates och vissa kunder gillar att prata om samhällsrelaterade ämnen, sådant som hänt i världen nyligen och så. Händer man kommer in på politik på en ganska generell nivå, utan att säga exakt vad man tycker.

Sen har vi alt right-männen som vill prata om att SD och Afs är bäst och att världens undergång närmar sig. Man bara mm okej berätta mer om detta så kan vi prata om att du gillar att grilla sen. Dessa män får ofta för sig jag tycker exakt som dem när jag inte gör det. Jag kanske säger ”jag förstår varför X-politiker sa så” och då säger de ”kul med en tjej som röstar SD”. Det var inte vad jag sa. Jag kan inte säga annat än vad som bekräftar deras världsbild så försöker hitta delar i den som jag kan förstå. Men samtal med dem är ju som att genomföra ett Rorschachtest, nationalism fyller huvudet och de ser den överallt, så spelar inte så stor roll vad jag säger. Jag brukar ibland i alla fall gå med på att vara sverigedemokrat, why not, jag säger ju de är bra i sängen också.

Jag har bara en kund som vet var jag står politiskt. För att han frågade och faktiskt var intresserad av ett ärligt svar. Och för att han är så pass smart att det inte går att ljuga för honom. Men det är ovanligt jag är så ärlig mot kunder och är helst inte det annars.

Ja, det låter definitivt som en jädra balansgång! Låter som det kräver goda retorikkunskaper och ett pokerface som borde kunna ge en Oscarstatyett! Jag menar: politiska diskussion kan ju uppkomma i alla sorters yrken, men i flertalet kan man ju strypa de diskussionerna rätt fint. Jag kan tänka mig att det är svårare för er prostituerade samt även för de som tex. jobbar som personliga assistenter att göra det. Eftersom det blir en annan sorts närhet till kunderna i dessa två yrken (mina fördomar, så säg till om jag har fel).

Är den kunden en stammis? Vet du vart han står politiskt? Har ni liknande politiska åsikter?
Citera
2023-03-26, 20:49
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:

Jag har inget som helst intresse av att diskutera med varken feminister (swerfs) eller antifeminister i de trådarna. Det låter jag andra sköta -- söndertjatad rundgång där -- same shit år efter år. Jag tycker att den här tråden är kul eftersom det här perspektivet har saknats på Flashback. Att sitta och jiddra online om vilka man ska försvara i krig osv ger mig absolut inget.

Sen så förstår jag inte vilken yrkesetik du pratar om -- vet du nåt som inte jag vet? En grundläggande regel är ju att man aldrig nånsin golar ut kunder -- men annars?

I övrigt så är ju relationen sexarbetare-kund egentligen inte skild från andra sociala el professionella relationer man har. Ibland är det passande att prata politik -- ibland inte och är man proffsig + kan känna av situationen så vet man hur mycket man kan prata. Och dessutom handlar det så klart om hur privat man som sexarbetare själv vill bli med kunden.
Citera
2023-03-26, 23:01
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:

Mer sällan. Tror många skulle tappa hakan om jag var öppen och ärlig om mina politiska åsikter. Ofta håller jag inte med kunder eller tycker att de gör tankevurpor i sina resonemang. Ofta vill kunder diskutera sexköpslagen vilket är fine för mig men också väldigt uttjatat. Kunder förstår inte varför den finns och vilka svårigheter den ger oss utan de tänker typ bara "jag vill inte åka dit för att jag knullar med dig. Vi är två vuxa bla bla punkt slut". Jo men det ställer till det mer än så och att du får böter är det minsta problemet i min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in