2023-03-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Arbetarklass enligt Wikipedias definition: "anställda med avsaknad av högre utbildning eller begränsad autonomi i yrkesutövningen. Det senare innebär att arbetet i betydande utsträckning definieras av vilka arbetsmoment som ska utföras och i mindre grad av vilket mål som ska uppnås."

Högutbildade och självständigt egenföretagande konstnärer hör inte till arbetarklassen. Kulturskråna är besvärliga att peta in i den vanliga treklassordningen, men arbetarklass är dessa människor faktiskt inte.
Läste att Anders Zorn ofta morrade om snobberiet bland borgare, han var av enkel börd och kände sig aldrig helt accepterad i de högre skikten. Han var en oäkting precis som Elsas pappa, och av enklare bakgrund. Trots att han var förmögen.
Citera
2023-03-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Fy vad det är mycket träningshets och poserande framför speglar just nu på Elsas blogg. Mådde lite illa av bilden med henne och Sandra i dagens inlägg. Det är alltså två personer närmre 40 år som har ett sådant bekräftelsebehov att de måste ta spegelselfies på gymmet för att tala om för sina bloggar/sociala medier att de har tränat. Dessutom, vem fan tränar i endast sport-bh/magtröjor? Jo fjortisar...

Tänkte exakt samma. VEM vill se dessa två stå o dra in magen o pluta m läpparna?? Är man intresserad av träning o träningstips följer man ett träningskonto. Elsa följer jag pga inredningsintresse, skiter i hennes träning.

Tycker det är konstigt att någon som påstår sig må bättre än på många år verkar ha ett allt större bekräftelsebehov med att posera på selfies. Hon verkade betydligt coolare och mer harmonisk för några år sen, men det va tydligen fejk. Fattar att man inte visar allt på sociala medier osv men ändå konstigt att ge så motsatt intryck.
Citera
2023-03-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Tänkte exakt samma. VEM vill se dessa två stå o dra in magen o pluta m läpparna?? Är man intresserad av träning o träningstips följer man ett träningskonto. Elsa följer jag pga inredningsintresse, skiter i hennes träning.

Tycker det är konstigt att någon som påstår sig må bättre än på många år verkar ha ett allt större bekräftelsebehov med att posera på selfies. Hon verkade betydligt coolare och mer harmonisk för några år sen, men det va tydligen fejk. Fattar att man inte visar allt på sociala medier osv men ändå konstigt att ge så motsatt intryck.

Så sant.
Citera
2023-03-24, 23:59
Medlem
Kul att tjockistanterna i tråden yrade om hennes påstådda övervikt, men sedan när hon faktiskt gick ner i vikt så var det plötsligt inte så roligt längre, utan nu heter det att hon är anorektisk istället......

Jag tycker Elsa är söt! Plus att hon verkar ha någonting som ni rynkiga tjockistanter i tråden saknar: Ett intressant liv. Den här tråden visar ju nämligen att hon får mer uppmärksamhet på en dag än vad ni fått under hela er livstid.
Citera
2023-03-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlssonss374
Kul att tjockistanterna i tråden yrade om hennes påstådda övervikt, men sedan när hon faktiskt gick ner i vikt så var det plötsligt inte så roligt längre, utan nu heter det att hon är anorektisk istället......

Jag tycker Elsa är söt! Plus att hon verkar ha någonting som ni rynkiga tjockistanter i tråden saknar: Ett intressant liv. Den här tråden visar ju nämligen att hon får mer uppmärksamhet på en dag än vad ni fått under hela er livstid.
Märklig kommentar! Jag tycker hon är snyggare nu när hon är smalare. Tycker fläsk är fult. Men hon visar upp sig konstant med fula selfies, vilket för mig är helt obegripligt beteende av en vuxen kvinna.
Citera
2023-03-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Märklig kommentar! Jag tycker hon är snyggare nu när hon är smalare. Tycker fläsk är fult. Men hon visar upp sig konstant med fula selfies, vilket för mig är helt obegripligt beteende av en vuxen kvinna.

Instämmer! Tycker hon va snygg både innan o efter viktnedgång. Men förundras över allt detta konstlat poserande och plutande med läpparna. Kanske en följd av att hon är så otroligt nöjd med att ha förändrat kroppen men ganska tråkigt som content.
Citera
2023-03-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Instämmer! Tycker hon va snygg både innan o efter viktnedgång. Men förundras över allt detta konstlat poserande och plutande med läpparna. Kanske en följd av att hon är så otroligt nöjd med att ha förändrat kroppen men ganska tråkigt som content.
Ja, jag tycker att hennes selfies känns som något man tar på sig själv för att man tycker man är så himla snygg, och sen skickar till kompis eller sparar i mobilen för att kolla på då och då (jag gör ej så men jag tänka mig att vissa kanske gör så?) men istället visar hon upp dom offentligt konstant, i varje inlägg hon gör.
Citera
2023-03-25, 15:02
Medlem
Citat:

Hon är fortfarande överviktig. Anorektisk?!?! Jösses folk behöver glasögon
Citera
2023-03-25, 15:04
Medlem
Sorry råkade dubbelposta
Senast redigerad av Fridafogel99 2023-03-25 kl. 15:08.
Citera
2023-03-25, 15:34
Medlem
Citat:

Hm vad menar du? Ingen har väl beskrivit henne som anorektisk? Hon är ju inte ens speciellt smal, mer normal, och helt klart snyggare nu än som tjock.
Citera
2023-03-25, 16:24
Medlem
Citat:

Det vi alla här diskuterat är om hon bantat eller, som vissa tror, bara har börjat träna lite mer än tidigare och då vips gått ner 20-30 kilo. Ingen har vad jag har sett kallat henne anorektisk?
Citera
2023-03-25, 19:34
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Det vi alla här diskuterat är om hon bantat eller, som vissa tror, bara har börjat träna lite mer än tidigare och då vips gått ner 20-30 kilo. Ingen har vad jag har sett kallat henne anorektisk?
20-30 kilo? Nu får ni väl ge er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in