2023-03-17, 17:55
Medlem
immenhusens avatar
DI/II tog upp orimligt mycket av min tid för 20–25 år sedan och höll på att kosta mig mina studier, men ack vad det var värt det när man ser tillbaka på den tiden. Försökte mig på DIII när det släpptes, men blev besviken på den totala nonchalansen från Blizzards sida, där de gick ifrån den morbida gotiska känslan till att i stället kopiera WoW:s gulliga sagovärld. Helt huvudlöst. Jag kom därför inte att spela spelet alls, fastän jag köpte det dagarna efter lansering. Vågar man ge DIV ett försök, eller är den gamla skräck-genren i spelet nu helt borta för att blidka alla känsliga 00-talister? Initialt känns det så, men jag får invänta era recensioner.

/AI
Citera
2023-03-17, 18:23
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Tror att MrLlama skaa strema det?
Citera
2023-03-17, 19:27
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag har spelat av och till nu, ifrån när servern gick live. Jag åkt ut ett par gånger men är som sagt en early beta, so far så otrolig atmosfär!! mörkret och gotic känslan är precis som D2, och jag upplever fighterna betydligt mer likt D2 än D3 det är positivet verkligen. Stämningen ljuset i spelet, och miljöerna så jädra snygga!!! Det mörkt dystert, snöstorm som blåser! kråkorna flyger omkring, den klassika Diablokänslan med kult skletten är tillbaka! Jag tycker vissa ljud påminner om Diablo1 och de välkommans, och de droppas inte mängder med prylar heller vilket tycker skönt! Det kan finnas kistor som är helt tomma som gnisslar =). Verkar finnas ända upp till Torment nivå!! i spelet, blizzard har bara sagt att det bara funnits till "Nightmare som svåraste, men verkar finnas en nivå till. Det finns nog utmaning, i det här spelet jag känner redan att nästan dött på en björn ute i vildmarken förvisso en champion björn som slog så jädra hårt det blev sprickor på health kulan =).
Senast redigerad av Opilus5500 2023-03-17 kl. 19:36.
Citera
2023-03-18, 12:15
Medlem
rallykalles avatar
Efter att ha spelat till lvl 25 så är det väl som jag väntat mig.

På plus sidan så ser det väldigt bra ut, atmosfär, ljud osv. Gameplay är helt ok även om jag hatar att ha en skill på left click och att binda om den ger andra problem.

Tyvärr känns det fortfarande som man spelar ett sminkat D3 för min del. Rätt ointressanta skills med bara ett par val på varje. Massa side quests där man skall plocka blommor och döda några mobs osv är inte så upphetsande direkt, precis som i WoW.

Får se om endgame kan rädda upp det hela sen på release.
Citera
2023-03-18, 12:55
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
DI/II tog upp orimligt mycket av min tid för 20–25 år sedan och höll på att kosta mig mina studier, men ack vad det var värt det när man ser tillbaka på den tiden. Försökte mig på DIII när det släpptes, men blev besviken på den totala nonchalansen från Blizzards sida, där de gick ifrån den morbida gotiska känslan till att i stället kopiera WoW:s gulliga sagovärld. Helt huvudlöst. Jag kom därför inte att spela spelet alls, fastän jag köpte det dagarna efter lansering. Vågar man ge DIV ett försök, eller är den gamla skräck-genren i spelet nu helt borta för att blidka alla känsliga 00-talister? Initialt känns det så, men jag får invänta era recensioner.

/AI
skräcken är tillbaka
d3 var skräp från gamla wow-utvecklare
Nu är det rätt utvecklare som gillade Diablo
Citera
2023-03-18, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Tyvärr känns det fortfarande som man spelar ett sminkat D3 för min del. Rätt ointressanta skills med bara ett par val på varje. Massa side quests där man skall plocka blommor och döda några mobs osv är inte så upphetsande direkt, precis som i WoW.

Får se om endgame kan rädda upp det hela sen på release.
Glöm inte att betan är mer som ett demo än något annat, det är väldigt mycket som inte ingår(förutom endgame system). Paragon boards öppnar upp level 50+ och är stora brädor( som kan roteras och koppla till nya brädar ) påminner om Path of exiles skill träd.

Märkligt, upplever att det inte påminner så mycket om något tidigare spel i serien förutom lite i motorn (fysik D3) och atmosfären D1/D2. Det är sin egen grej.

Vad tycker du mer specifikt var ointressant med skills? Det är nästan en kopia av Diablo 2 skill-tree fast med skills från alla spel i serien som fått extra passiva effekter till råge. Skill animationer var också fina och blir maffigare i högre levels.

P.S. ska säga något jag inte gillar hoppas förändras till release eller med tiden, interfacen, det är för mycket konsol känsla över det hela, vill se något betydligt snyggare som passar in bättre med den övriga vackra kartan.
Senast redigerad av Imladris 2023-03-18 kl. 14:05.
Citera
2023-03-18, 13:34
Medlem
Loxuss avatar
Alltså, har väl kul, men...spelet är så grått, grått och grått. Och brunt. Och grått. Tråkigt.
Nej, Diablo 2 var inte grått och brunt. Det var bättre på den biten.

Tyckte jag när jag spelade stängda alphan också.

Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen

/AI

Har du sett nåt alls från spelet? Vad är det du tycker tyder på det?
Senast redigerad av Loxus 2023-03-18 kl. 13:37.
Citera
2023-03-18, 13:40
Medlem
Spelet har också äntligen fått sitt eget officiella forum, D3 forumet är nu ett minne blott.
https://us.forums.blizzard.com/en/d4/
Citera
2023-03-18, 15:15
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Vad tycker du mer specifikt var ointressant med skills? Det är nästan en kopia av Diablo 2 skill-tree fast med skills från alla spel i serien som fått extra passiva effekter till råge. Skill animationer var också fina och blir maffigare i högre levels.

Körde barb och det är ju typ samma skills än så länge som i D3. Whirlwind, Rend, hammer of the ancient etc. Valen man kan göra i trädet är ju inte så spännande. Lite mera dmg, lite mer fury regen, 3% chans att stunna osv.

Jag inser att det är mycket som kommer senare, så får ser hur allt kommer ihop i endgame. Just nu känns det som en D3 expansion.
Citera
2023-03-18, 15:21
Medlem
Halloween2s avatar
Var det något spel jag verkligen såg i fram i mot och ville ha (förutom Half Life 3) så var det Diablo 3. Och helvete vad 3an sög tyckte jag, otroligt besviken.

Så är osäker på denna, kanske ser/blir bättre ut när det är 100% klart.
Citera
2023-03-18, 15:24
Medlem
Nihennas avatar
Förstår att de vill ha lite D2-nostalgi, men jag saknar verkligen min demon hunter och witch doctor från D3 Utöver det så gillar jag spelet skarpt so far. Det blir nog inte ett köp på release, men definitivt så småningom.
Citera
2023-03-18, 15:45
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Har du sett nåt alls från spelet? Vad är det du tycker tyder på det?

Har hitintills bara kollat på förhandsvisningarna som funnits tillgängliga på YouTube. Ser visserligen "mörkare" ut, men samtidigt fick jag ingen riktig genuin känsla av gore. Det kan kanske ha att göra med att grafiken är så pass len och fin i dag (motsägelsefullt, jag vet). Får nog ta och ge det en chans hos en kamrat nästa vecka, som sitter på betan.

EDIT: Kollade faktiskt nu på de videos som vanliga spelare har lagt upp de senaste dygnet (utan utvecklare som sitter i bakgrunden och för ett samtal). Verkar riktigt grymt.

Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
skräcken är tillbaka
d3 var skräp från gamla wow-utvecklare
Nu är det rätt utvecklare som gillade Diablo

Tack! Precis vad jag ville höra. :-)

/AI
Senast redigerad av immenhusen 2023-03-18 kl. 15:50. Anledning: Tillägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in