2023-03-22, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Ingen som har lekt med tanken på att det kan vara systern (Som PAJ var tillsammans med innan) som dödade henne och sen försökt sätta dit exet(för att han var intresserad av Eva)?

Cykeln som varit eftersökt stod rätt upp och ner hos väninnan(?) trots att den eftersökts.
Hunden var väl egentligen systerns och hon kunde med lättnad locka till sig den.
Systern hade varit tillsammans med PAJ och hade därav "DNA" bevis kvar (som hon sparat för hon planerat detta...) som hon kunde placera på kroppen.

Svartsjuka ja - men från ett annat håll än misstänkt.

I verkligheten är det en stor konspiration där de som medverkade i programmet egentligen gick samman för att ha ihjäl Eva och sätta dit Paj. Ett stort psykopatparty helt enkelt.

Nu kommer jag inte på vart systern höll hus när dådet skedde dock. Men den som skjutsade Eva kanske var med i hela konspirationen?

Kan mycket väl ha varit så.
Däremot tror jag inte dom planterade ut DNA.
Kom ihåg att det var klackspår i gräset.
Damcykeln var Annelis, enligt Svenska fall för FBI.
Kammen var Annelis.
Anneli gick hem i förväg.
Cykeln låg i riktning från föräldrahemmet.
Anneli kunde locka till sig Laban.
Eftersom Eva hade Laban kunde AS inte ta med sig Laban hem, han måste dödas.
Bråkade handlade om toyboyen Mats F som var Evas och Annelis kille.
Dagboken kanske fanns hos AS, inte hos Mr P.
Föräldrarna sörjde ihjäl sig.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-03-22 kl. 23:12.
Citera
2023-03-23, 08:46
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Studsen, du verkar veta exakt vilka som var på begravningen, du skriver: "Och nej, jag vill inte namnge någon av de andra som sörjde Eva". "Någon av de andra" vilket uttalande... Hur kan du veta vilka andra som var på begravningen? Var du själv på begravningen?

Jag avslutar med att citera Mark Safarik ur Svenska fall för FBI, del 1 Mordet på Eva Söderberg: "Något vi ofta märker hos gärningmän är att en sida av dem vill berätta en del av sanningen. Vi kallar detta fenomen för "läckage", de läcker viss information till en, men inte all. Det är det vi ser hända här".

Det passar mycket bra in på ovanstående text, det läcks viss information, men inte all...

Som att toyboyen var Annelis kille, framkom dom uppgifterna i TV programmet?

Dagboken torde ju ha legat hemma hos Evas föräldrar, liksom anteckningsblocket.
AS låg väl och lusläste den hela natten och ställde tillbaka blocket mot trädet när hon beger sig till jobbet på morgonen kl 05.30 då även cykeln försvinner.
Citera
2023-03-23, 10:16
Citat:
Eva var 27 år o 5 mån när hon mördades, dvs inne på sitt 28:e år.
Sen noterade du att när GN gjorde tatueringarna 2014 var vi inne på det 28 året (sen mordet skedde). Kanske gjorde han dom t.o.m. exakt 27 år och 5 mån efter mordet, dvs det 28 året hade påbörjats även här, precis som Eva's vid tidpunkten för mordet?

En rituell tatuering med synergi för att förstärka symbolvärdet?

*Eva's ålder vid mordet = 27 år och 5 mån +
*Eva's livslängd utmätt i tid = 27 år och 5 mån sedan mordet begicks den 25 sept 1987.

Om man lägger till 27 år och 5 mån fr.o.m. Sept. -87 hamnar man i februari 2014. En ren slump givetvis, eller?

GN skriver själv att tatueringen gjordes 2014 och det vore ju ett udda sammanträffande om det skulle visa sig att han gjorde den i just februari. Det här borde väl gå att kolla upp på hans Facebook eller Instagram?

Först tatueringarna som har ett minst sagt udda "budskap" och sedan det faktum att han offentligt skriver om en man som begravts tillsammans med sin hund och att det skulle ha haft något slags symbolvärde kan väl knappast vara en slump? GN är slug och verkar gilla makt och spänning, det är minst sagt sjukligt och perverst att antyda att han är Eva's baneman genom subtila budskap, för det måste väl ändå vara det han gör här?

Det var alltså 10.000 dagar från 1987-07-28(Botvid) och fram till Lucia 2014-12-13.
27 år och 5 månader.
Detta går att räkna ut på: https://www.kalkyleramera.se/kalende...a-datum/result

Det lustiga är väl att Eva också blev 27 år och 5 månader gammal samt 10.000 dagar gammal.
1960-05-05-1987-09-25.
10.004 dagar.

Frågan är om GN räknade ut samma sak den sommaren i Juli 1987 när/om han fick beställningen när Anneli fyllde år, 11 dagar före mordet.

Dom 11 knivhuggen skulle kunna symbolisera antalet dagar från Annelies födelsedag.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-03-23 kl. 10:20.
Citera
2023-03-23, 17:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Som att toyboyen var Annelis kille, framkom dom uppgifterna i TV programmet?

Dagboken torde ju ha legat hemma hos Evas föräldrar, liksom anteckningsblocket.
AS låg väl och lusläste den hela natten
och ställde tillbaka blocket mot trädet när hon beger sig till jobbet på morgonen kl 05.30 då även cykeln försvinner.

Både jag och Echoesofglory undrade över dagboken efter att Svenska Fall avsnittet hade visats. Eftersom Echoes hade tät kontakt med PG kom vi överens om att hen skulle fråga henne om Eva's dagbok. PG visste inget om den så hon frågade Anneli. Anneli i sin tur hade svarat att det inte fanns någon dagbok, Eva hade ingen sån...

Hmm.. skumt! Varifrån kom uppgiften om att Eva hade en dagbok?

GM kan ha gjort sig av med Eva's dagbok om motivet till mordet gick att utläsa i Eva's dagboksanteckningar.

Både Anneli och Mr P hade tillfälle och möjlighet att ta hand om dagboken och förstöra ev. bevis. Anneli i egenskap av att vara syster. Mr P kan ha tagit hand om dagboken i samband med att han tömde Eva's lägenhet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-23 kl. 18:42.
Citera
2023-03-23, 19:03
Avstängd
Handfatstrallarens avatar
Citat:

Studsen från 2016-11-06, 23:36 länk
Skrev inte hon dagbok som många andra flickor gjorde/gör?
Citera
2023-03-23, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Studsen från 2016-11-06, 23:36 länk
Skrev inte hon dagbok som många andra flickor gjorde/gör?

Uppgiften om Toyboyen kan mycket väl ha funnits i hennes anteckningsblock, om vilka personer hon skulle möta och hade träffat.
Denna var naturligtvis både Paj och Anneli intresserad av.
Om Anneli gick hem i förväg hade hon 2 timmar på sig att skumma igenom Evas anteckningar.
Kanske var det så att Anneli tog med sig anteckningsblocket och ville möta upp Eva för att få svar på vissa frågor om toyboyen.
Där urartar det i ett vilt tjejslagsmål mellan systrarna, vissa blir vittnen men väljer att inte anmäla.
BÅ kanske var rädd för Anneli då dom jobbade på samma ställe.
Citera
2023-03-23, 21:12
Citat:
Både jag och Echoesofglory undrade över dagboken efter att Svenska Fall avsnittet hade visats. Eftersom Echoes hade tät kontakt med PG kom vi överens om att hen skulle fråga henne om Eva's dagbok. PG visste inget om den så hon frågade Anneli. Anneli i sin tur hade svarat att det inte fanns någon dagbok, Eva hade ingen sån...

GM kan ha gjort sig av med Eva's dagbok om motivet till mordet gick att utläsa i Eva's dagboksanteckningar.

Både Anneli och Mr P hade tillfälle och möjlighet att ta hand om dagboken och förstöra ev. bevis. Anneli i egenskap av att vara syster. Mr P kan ha tagit hand om dagboken i samband med att han tömde Eva's lägenhet.

Dom viktigaste uppgifterna stod förmodligen i Evas anteckningsblock.
Känns mer som en tjej grej att man läser andras dagböcker.
Jag tror Anneli gjorde det som Mr P blev utpekad för.
GN kan ha blivit vittnet. VI VET
Omvänd psykologi.
Förgör Anneli GN, förgör han Anneli
Citera
2023-03-23, 22:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Ni behöver inte spekulera, ni får bara tro på mig. Systern frågade efter dagboken i flera år efter mordet men ingen hade sett den och polisen har den INTE. Polisen var INTE i Evas lägenhet före den misstänkta.

Det kan ju även vara så att den som frågar efter dagboken är den som har tagit den...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-23 kl. 22:31.
Citera
2023-03-24, 10:47
Citat:
Det kan ju även vara så att den som frågar efter dagboken är den som har tagit den...

För att spela oskyldig antar jag.
Anneli tog förmodligen med sig cykeln på jobbet 05.30.
Den verkar ju ha stått där hela tiden.
Jag tycker det börjar bli intressant om man vänder på pekpinnen. med Anneli som GMn.
Många bitar faller då på plats.
Framförallt om det var ett tjafs om anteckningsblocket/dagboken som förorsakade mordet.
Anneli kan mycket väl ha slitit ut dom sista sidorna om toyboyen.
Citera
2023-03-24, 12:15
Citat:
Nej det är inte RÄTT på någon punkt.
Det är FEL!

Så är det, jag har sparat ner alla dödsdagar kring dom här familjerna i ett dokument.
Jag har även spanat på vad namnen betyder(1987 års kalender) och vad det är för namnsdagar.

Det kan mycket väl finnas en religiös koppling till alla datum och namnsdagar då dom här personerna dör, med början på Botvid 1987-07-28 och med slutet 1995-06-24 Johannes döparen.

När man ser vilka dagar personerna dör på så får jag en otroligt olustig känsla.
Allt går att finna på gravar.se

Självklart kan allt vara en slump.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-03-24 kl. 12:34.
Citera
2023-03-24, 22:24
Citat:
2021-03-16, 14:09 länk
BerraSWE
Personen lär ha varit kroppsbyggare och antagligen ha gått på droger eller anabola steroider där man kan bli personlighetsförändrad.
gudfaderen Kunde jag återvända till en enda tid i mitt liv vore det exakt den tidpunkten. 29 år

Inte behövde GN bygga upp sin kropp 1986 (1987)

2021-03-11, 23:03 länk
flashmax666
Ingen kan ha undgått att lägga märke till honom när han styrt gräsklipparen iklädd endast tighta, rosa, tanga!
Eller snickra iklädd endast tighta, svarta, tanga!

På instagrambilden står det en stark MAN med ett högrest svart paket i skrevet, ... (och en hammare i höger näve).

Sedan hände det något med GN ...

BRÖLLOPSFOTOGRAFIET 1988 (1989)!

På Facebookbilden sitter det en svag man med ett plågat tärt ansiktsuttryck i fejjan ... (i en alldeles för stor kostym).

Vad hände med GN emellan åren 1986 (1987) och 1988 (1989)?

Vad fick GN att gå från MAN till man?

Jo jag tycker det ser ut som ett ärr under ögat.

Lite kuriosa, GNs dotter heter visst Elin*.
Elina är en form av Helena, som kommer av det grekiska ordet lysande eller fackla.

Men lite lustigt att GN döper sin dotter till Elin*, samma namn som Botvids fru.
Hans far dör på Botvid dagen.
Dottern föds ju före faderns död.
GN kunde knappast veta att fadern skulle dö på Botvid, om inte dottern döps efteråt.

Legenden om Botvid, mannen myten legenden.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-03-24 kl. 22:29.
Citera
2023-03-25, 10:06
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
2017-01-14, 00:14

2017-01-14, 13:09

2017-03-17, 12:37

Är det PÖ (1965) som åsyftas?

Kan det inte vara PB ?
Bor ett stenkast från mordplatsen, borde ha varit ca 21 då.
Föräldrahemmet?

Kanske var det Himlahulda som var beställaren ?
Om hon är toyboyens mamma.

Mördaren kanske kom från Herrgårdsvägen 3 i direkt anslutning till Långbacken.

Det är iaf konstigt att ingen av grannana såg någonting.

Från Herrgårdsvägen 3 hade man lätt kunna smyga på Eva bakifrån.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-03-25 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in