Citat:
Hej. Håller med! Jag hade mer än gärna haft 10 avsnitt med Lampers. Enormt kunnig och jordnära person.
Med ad hoc menar jag inte "hur som helst".
Jag syftar på ’för detta särskilda ändamål eller tillfälle’.
Och med det menar jag att Engström inte nödvändigtvis behövde ha en långsiktigt genomtänkt plan i sitt agerande. Att jag mycket väl kan se att han agerade i stunden efter den subjektiva utmaning han såg framför sig. Och på det byggde han sedan. Och han agerar ju framöver rätt reaktivt. Tex Rapportinslaget är ju en respons.
Med ad hoc menar jag inte "hur som helst".
Jag syftar på ’för detta särskilda ändamål eller tillfälle’.
Och med det menar jag att Engström inte nödvändigtvis behövde ha en långsiktigt genomtänkt plan i sitt agerande. Att jag mycket väl kan se att han agerade i stunden efter den subjektiva utmaning han såg framför sig. Och på det byggde han sedan. Och han agerar ju framöver rätt reaktivt. Tex Rapportinslaget är ju en respons.
Ja, det finns kanske inslag av ad hoc senare. Men är Rapport-inslaget en reaktion på att han pressats på något sätt? Han är besviken över att ha sorterats bort?
Det initiala agerandet med hela batteriet av åtgärder 1/3 är inte ad hoc. Det är samlat och planlagt och inte lösningar varefter "problem" dyker upp (det är det jag menar med hursomhelst). Ja, om han var GM var han väl förmodligen väldigt stressad osv. Men det är likväl ett synnerligen förekommande och förslaget agerande, vilket väl var frågan. Eftersom det går så dåligt ihop med det fortsatta tok-agerandet.
Citat:
Här hänger jag nog inte med. LJ går väl fram från sitt "gömställe" innan GM har försvunnit från krönet? Engström observation är väl inte knuten till just när LJ tittar in mot Sveavägen?
Han ser ju bara personen "mot väggen". Det framgår ju inte att de tittar på varandra.
Han ser ju bara personen "mot väggen". Det framgår ju inte att de tittar på varandra.
Ja, LJ går fram till korsningen när GM försvinner ur sikt. LJ spanar på GM som kutar uppför andra halvan av trappen. När GM försvinner bortom krönet står LJ rådvillt kvar och undrar vad han ska göra. Nu kollar han mot mordplatsen? Ser att andra hjälper till där. Då beslutar han sig för att springa efter GM?
Om detta stämmer, hur vet då GM att LJ står och tittar mot mordplatsen?
Citat:
Jag tror inte Engström tänkte så långt i rollen som GM. Att han skulle "bränna sitt utseende".
Han ville nog bara övertyga världen om att han var ett vittne.
Han ville nog bara övertyga världen om att han var ett vittne.
Ok, det låter väl lättare att svälja än det där att han ska "förekomma utpekanden genom att röja sitt utseende".
Senast redigerad av Roerlig 2023-03-23 kl. 14:19.
Senast redigerad av Roerlig 2023-03-23 kl. 14:19.