2023-03-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
JJ är bortom all räddning. Gissar att de inte låter henne dela cell med någon.

Tänk om de ändå lyckats reda ut en av alla bränder. Känns som det lagts för lite resurser på att utreda dessa.

Var flera i förhören som trode JJ tänt på dörrarna, inkusive MH. Förstod de inte allvaret och tipsade polisen då det skedde?

Min vilda gissning att alla förstått allvaret och därför lät bli att tipsa polisen.

Vill man reta upp en psykopat?
Citera
2023-03-22, 21:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Är MH såhär efterbliven eller spelar hon bara?

Hon har papper på det.
Citera
2023-03-22, 21:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
haha det kortet fick hon verkligen mycket nytta utav!

asså dessa två jävla missfoster är så jävla blåsta att klockorna står stilla... och jag vet inte vem som är dummast av dem...

Men att läsa fupen när JJ försöker skylla på grannen hon hörde inte själv hur jävla korkad den historien lät?
Det var verkligen makabert att läsa hur hon ville få grannen fälld för mord helst. Kanske var därför hon hade med sig Toves telefon till Donken så han skulle bli fälld.. Så djävla korkad brud och speciellt då hon ville kremera Tove där i skogen med en liten dos bensin.
Citera
2023-03-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja hon kommer bli farlig när hon släpps ut
Hon glömmer inte
Otäck och farlig människa
Undra vad hennes föräldrar känner när de läser allt detta?
Hon är nu 20 år, 19 när brottet begicks, törs man hoppas 18 år?
Maja får 6?
Maja kommer få ränna gatlopp ändå, och hela familjen flyttar nog som missionärer till ett land långt härifrån?
Gissar att Johannas familj flyttar till Israel och även hon dit när hon släpps?
Ingen av dom två eller deras familjer kommer att kunna bo i Sverige, detta kommer att vara det mest omtalade mål vi kanske haft, det kommer serier och filmer garanterat, så unikt är det med detta fall.
Senast redigerad av A.Stalker 2023-03-22 kl. 22:00.
Citera
2023-03-22, 22:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det var verkligen makabert att läsa hur hon ville få grannen fälld för mord helst. Kanske var därför hon hade med sig Toves telefon till Donken så han skulle bli fälld.. Så djävla korkad brud och speciellt då hon ville kremera Tove där i skogen med en liten dos bensin.

Ja jag fattar inte varför vissa i tråden tycker hon verkar vara intelligent... jag har träffat på hundar med mer intelligens än dessa två missfoster tillsammans...
Citera
2023-03-22, 22:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hon är nu 20 år, 19 när brottet begicks, törs man hoppas 18 år?
Maja får 6?
Maja kommer få ränna gatlopp ändå, och hela familjen flyttar nog som missionärer till ett land långt härifrån?
Gissar att Johannas familj flyttar till Israel och även hon dit när hon släpps?
Ingen av dom två eller deras familjer kommer att kunna bo i Sverige, detta kommer att vara det mest omtalade mål vi kanske haft, det kommer serier och filmer garanterat, så unikt är det med detta fall.

törs man hoppas på att hon aldrig mer kommer ut? eller är det bara ett straff som man delar ut till män i detta landet?
Citera
2023-03-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror att ett upplägg likt det rättsmedicinska skulle göra stor skillnad: Klar redovisning av vilka metoder som använts och varför, standardiserad tolkningsmall samt gemensam redovisningsmodell.

Det var väl något ditåt även revisionen efterlyste?

Bland buset så kan det finnas ett intresse att använda ”antiforensiska” åtgärder. Dvs att helt enkelt försöka dölja hur man använder sina bärbara enheter.

Flaggar då polisen för mycket med vilka program de använder så vet buset det och så kan de anpassa sig.

Och rent rättsligt så finns ju en acceptans hos domstolarna då de ju släpper igenom detta utan att det någonstans visas var de bevisen har sitt ursprung och med vilka metoder de har extraherats. Inte i alla fall men då är vi tillbaka till att det jobbas på olika sätt.

Kolla fupen för hon som dödades av sin man brandmannen i Stockholm. Där har de visat att de använder bl.a. gratisprogrammet iLEAPP/xLEAPP (samma jag hänvisade till när jag gjorde mitt inlägg om hur lösa detta hemma i köket) för att få fram koordinater ur hans mobil och gjort ett på många sätt föredömligt protokoll för att visa hur han rört sig i Stockholmstrakten. Dessutom har de låtit en kille på NOA kvalitetssäkra protokollet så det ska se bra ut innan det gick i tryck s a s.

Jag blir inte klok på vad som hänt här då formuleringarna är väldigt luddiga kring när exakt den första ”full file system” görs, om alls…, vad som felat med ”uppdateringen” och varför de först 31/10-2/11 nånstans gör det de borde gjort veckor tidigare.

Först då tar åklagaren beslut om husrannsakan på distans vilket inleds 28/10 i Google, via Snapchat och sen 31/10 med iCloud där de får upp spåret på platsen i mobilen (de ser den viktiga platsen men det är också luddigt exakt var då de hänvisar lite konstigt i dokumenten) som sen genom ”full file system” extraheringen görs nånstans 1-2/11 om jag förstår det rätt.

Förhörsledaren pratar ju om en ”tisdag” då IT-forensikerna skulle ha fått fram koordinaterna efter att ha jobbat som ”galningar”. Och den tisdagen är ju då 2/11. Och för att vara papegoja så menar jag ju då att det kunnat vara tisdag 18/10.
Citera
2023-03-22, 22:02
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirella
Kanske p g a det fetade….. 👇

Jag tror att dom verkligen har detta i åtanke under förhören. Det hade nog slagit bakut på ett eller annat sätt annars. När man läser MHs förhör så hör man ju nästan hur det knakar när hon tänker och försöker förstå.
Jag tror förhörsledaren tvärtom insåg hur dum MH ville spela och tog ingen större notis om att hon skulle vara så utvecklingsstörd som påstås. I bland så stod det att hon var såå intelligent och hade A i samtliga ännen utom matte typ...
Citera
2023-03-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
törs man hoppas på att hon aldrig mer kommer ut? eller är det bara ett straff som man delar ut till män i detta landet?
Vi har inte mycket att jämföra med ung kvinna begår lustmord med hjälp av väninna.
Självklart ska hon i mitt tycke sitta tills tänderna ramlar av på ålderns höst, men det ser nog inte ut så i verkligheten
Citera
2023-03-22, 22:05
Medlem
ziracorns avatar
"MUGSHOTEN" på JJ ger så iskalla kårar!
Hon ser rakt igenom dig! Typ; "EVIL INCARNATED"..

Länk:

https://samnytt.se/atal-maja-och-johanna-strop-och-eldade-upp-21-ariga-tove-i-vetlanda/
Citera
2023-03-22, 22:05
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tror förhörsledaren tvärtom insåg hur dum MH ville spela och tog ingen större notis om att hon skulle vara så utvecklingsstörd som påstås. I bland så stod det att hon var såå intelligent och hade A i samtliga ännen utom matte typ...
Hemkunskap .. ? neeeh.
Citera
2023-03-22, 22:07
Medlem
Har inte läst hela FUP. Finns förhör med de personer som samsuttit med MH och JJ? I såna fall, vilka sidor? Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in