Citat:
Ursprungligen postat av
A.Stalker
Hon är nu 20 år, 19 när brottet begicks, törs man hoppas 18 år?
Maja får 6?
Maja kommer få ränna gatlopp ändå, och hela familjen flyttar nog som missionärer till ett land långt härifrån?
Gissar att Johannas familj flyttar till Israel och även hon dit när hon släpps?
Ingen av dom två eller deras familjer kommer att kunna bo i Sverige, detta kommer att vara det mest omtalade mål vi kanske haft, det kommer serier och filmer garanterat, så unikt är det med detta fall.
JJ får säkerligen livstid, obestämt, och får ansöka om att få tidsbestömt, då och då. Men hon kan nog begära att avtjäna en del av ett tidsbestämt straff i Israel, hon är väl medborgare där?
Citat:
Ursprungligen postat av
ronny.von.pepper
Har inte läst hela FUP. Finns förhör med de personer som samsuttit med MH och JJ? I såna fall, vilka sidor? Tack på förhand!
Samsittaren med MH finns i TR B 1877-22 Aktbil 153.pdf, och kolla i det fina registret som finns där, det finns nära början faktiskt. Någon samsittning med JJ har jag inte sett, men jag har inte läst hela fuppen ännu....
Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Jag vet att om man kört upp för automat så får man inte köra med manuell växel. Verkar som alla hittar på olika orsaker för att Maja är helt underbegåvad och korkad. Vad jag läste så sa väl någon i vittnesförhöret att Maja klarade körkortet direkt på första försöket och det gällde både körning och teoriprov. Blir patetiskt när hon ska skyddas samtidigt som hon hyllas. Sååå intelligent och duktig och sååå korkad och underutvecklad.
Nu tog jag dessa uppgifter från MHs MAMMAS VITTNESFÖRHÖR i fuppen, och jag (och en annan i tråden) har poängterat att mamman troligen menade OMVÄNT, att MH alltså endast innehar körkort för AUTOMATVÄXLAD bil!!
Citat:
Ursprungligen postat av
blavinge
Exakt finns det några bevis på att MH är svagbegåvad eller har lägre IQ?
Ja, det finns en sammanfattning i MHs RPU, som finns i sammanfattningen, sida 1 i tråden......
Så, MH har mycket väldokumenterade svårigheter, jaa!! Inget hittepå av skribenter i tråden, snarare av de mer pålästa av trådens skribenter.....
Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Ja det kanske är så! och jag utgår ifrån mig själv eftersom jag tränat BJJ och MMA i många år! och vet precis hur jag ska göra för att flytta folks balans... men det jag vet är att hur tung en person än är så kommer denne att ramla om den inte har minst 1 hand som stödpunkt! men det är möjligt att det inte går att applicera på vanliga svenssons!
jaa, jag vill inte tjafsa med dig, men jag tror/misstänker även att JJ faktiskt verkligen hoppade hårt med fötterna eller knäna på TTs bröstkorg (hoppsatte sig, så hon landade mycket hårt på BO:s bröstkorg/mage så BO förutom att just slagit bakhuvudet mycket hårt i cementgolvet även tappar luften och bryter några revben.......
Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Och sedan så klarade MH också p7 undersökningen. Så nej, det tyder trots allt på att MH är normalbegåvad trots att hon har ADHD. Och ADHD är detsamma som att vara överaktiv och då fungerar man bättre i mindre grupper och lär sig bättre.
P7:an innehåller ju dokumentationen på MHs alla diagnoser och svårigheter.....