2023-03-22, 22:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det här är ju förhör.
Johanna sitter ju i häktet och kan ju inte prata med någon, allra minst vittnen.

Nä, jag menar att hon vill få sin berättelse att se ut som att hennes version är riktig, och att det finns människor där på Nöjet som har sett det.

Jag tror däremot att hennes version inte stämmer riktigt, men hon är van att ljuga. Hon är van att försöka backa upp stina storys med påhittade vittnen, liksom här, vilket gör att en berättelse låter mer trovärdig.

Johanna vet att de kan komma att motkolla henne, men eftersom alla vet att folk var fulla och inget är säkert vad gäller det man har sett eller inte, så kan hon alltid backa upp det med att jag trodde han såg, eller han var kanske för full för att minnas.

A 153/654
Förhör med J*ulia:

"J*ulia tillfrågas om de inte sa något mer till varandra och Julia svarar att de sa endast hej till
varandra. J*ulia delges vad Johanna sagt i ett förhör att J*ulia ska ha lugnat ner Johanna efter att
Johanna bråkat med Tove. Julia säger att det inte stämmer och det är väl något som man
borde komma ihåg med tanke på vad som hänt.
"

Jag tror att Johana hittar på det här med J*ulia, allt för att få det att se ut som att det är Tove som oprovcerat angriper henne och att Johanna har blivit lugnad av Julia, dvs de skulle hem och prata ut och Johanna har inga intentioner att skada Tove.

Då är jag med på vad du menar!
Citera
2023-03-22, 22:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det var verkligen provocerande att läsa och samtidigt som förhörsledarna i dåläget inte invände direkt. I slutet i alla fall så kom lättnaden då dom påpekade om hennes ständiga sovande och påvisade att det inte var något sanningsenligt. Hoppas hon sitter så i rätten också då det förmodligen ger henne några extra år på kåken. Jag tippar att hon kommer få 16-18 år och den andra livstid.

Ja! jag hoppas det också! och som jag redan sagt jag tror nog både JJ och MH vill vara inne på kåken nu det är nog säkrare för dem där än ute i samhället...

Hagamannen höll ju på att bli ihjälslagen i norrbotten med en golfklubba och de hände flera år efter han begått sina brott och avtjänat sitt straff.
Senast redigerad av nousernameneeded 2023-03-22 kl. 22:40.
Citera
2023-03-22, 22:38
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ingen tror väl att MH är oskyldig!
Men jag personligen tror inte hon var med under själva mordet. Polisen uppger också för MH i ett förhör att "badrummet är helt nedsudlat av TTs DNA, men absolut INGET DNA från MH finns i badrummet........
Däremot tror jag att MH samstämmigt med JJ har lurat dit TT och att MH varit behjälplig med både det ena och andra.

Nej, jag tror kroppen var för bränd för det, visserligen "bara" bränd i ytan/huden, men det räcker ju liksom för att förstöra DNA-spår.

Ja, men enligt MHs mammas vittnesmål så fick MH INTE köra automatväxlad bil vilket deras Volvo var/är.
Men på min tid så brukade det vara tvärtom, att vi som har körkort på manuell växel också kan köra automatväxlad (jag tog körkort 1986).

Så kanske MH har körkort med någon slags restriktion, om nu inte MHs mamma/föräldrar har missuppfattad det, eller har någon egen hittepå-regel.....
Jag vet att om man kört upp för automat så får man inte köra med manuell växel. Verkar som alla hittar på olika orsaker för att Maja är helt underbegåvad och korkad. Vad jag läste så sa väl någon i vittnesförhöret att Maja klarade körkortet direkt på första försöket och det gällde både körning och teoriprov. Blir patetiskt när hon ska skyddas samtidigt som hon hyllas. Sååå intelligent och duktig och sååå korkad och underutvecklad.
Citera
2023-03-22, 22:39
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Det var verkligen provocerande att läsa och samtidigt som förhörsledarna i dåläget inte invände direkt. I slutet i alla fall så kom lättnaden då dom påpekade om hennes ständiga sovande och påvisade att det inte var något sanningsenligt. Hoppas hon sitter så i rätten också då det förmodligen ger henne några extra år på kåken. Jag tippar att hon kommer få 16-18 år och den andra livstid.

Om MH frias för mord och enbart får griftefridsbrott, då måste väl åklagaren gå vidare till hovrätt för ett annat brott (mord igen/medhjälp etc) då han enbart har åtalat för mord i tingsrätt ?

Med andra ord, hon kan väl inte fällas för medhjälp till mord i TINGSRÄTTEN om han inte har åtalat för det ?
Citera
2023-03-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hon är nu 20 år, 19 när brottet begicks, törs man hoppas 18 år?
Maja får 6?

Jag tror JJ får livstid för mord och MH får nog 15 år för dråp.
Citera
Medlem
Tror JJ bara blev så arg över att TT vågade dels förolämpa henne och dessutom slå mot henne på klubben
Hon går till vakter och hon går till polis för att få nån liten hämnd iaf men får inget gensvar. Då bestämmer hon sig för att göra nåt själv, när hon väl ska slå henne så kan hon inte hålla sig o stryper henne till döds
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
"MUGSHOTEN" på JJ ger så iskalla kårar!
Hon ser rakt igenom dig! Typ; "EVIL INCARNATED"..

Länk:

https://samnytt.se/atal-maja-och-johanna-strop-och-eldade-upp-21-ariga-tove-i-vetlanda/

De ser efterblivna ut ..
Citera
2023-03-22, 22:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Bråket på Nöjet är sant
men frågan är vem som gjorde vad?
Att bråket skett vet vi
T skrev meddelande till AW att Johanna slog mig
Oavsett vem som gjorde vad så mördar man inte
Det visar bara att J är en svart själ
Må hon aldrig bli utsläppt

Javisst, bråk har skett.
Kanske slog de varandra, men jag tror att det är Johanna som provocerar först.

Jag tror inte att bråket i sig är avgörande för mordet, utan dessa mordiska tankar har liksom grott i Johanna så länge, att hon får svårt att hålla sig när tillfället ges.

Ja, Johannas själ är svart, värre än man kunnat ana.
Citera
2023-03-22, 22:44
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja! jag hoppas det också! och som jag redan sagt jag tror nog både JJ och MH vill vara inne på kåken nu det är nog säkrare för dem där än ute i samhället...

Hagamannen höll ju på att bli ihjälslagen i Timrå med en golfklubba och de hände flera år efter han begått sina brott och avtjänat sitt straff.
Ingen av dom kommer någonsin kunna sätta sin fot i trakten efter detta. Dom passar bäst ihop med likasinnade psykopater vilket blir deras nya hem.

Många 20-åringar drömmer om egen lägenhet, bil och ett fast jobb. Stryparen hade allt detta men valde bort alltihop när hon njöt som mest där i badrummet. En blivande seriemörderska som precis hade startat sin karriär. Dock förstod hon inte fullt ut hur man eldar men det hade hon nog snappat upp så småningom. Blev i alla fall 4 personers räddning.
Citera
2023-03-22, 22:45
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
De ser efterblivna ut ..

Som stryper dig, när du minst anar det (JJ)! Moaoooahaha....!
Citera
2023-03-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chablisnoir
Hur var det?
Har MH körkort?
Om hon har det, så har hon nog inte så stora handikapp.
Bara en tanke.

MH har körkort. Att få ett körkort idag är ganska svårt så MH är trots allt begåvad.
Citera
2023-03-22, 22:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ingen av dom kommer någonsin kunna sätta sin fot i trakten efter detta. Dom passar bäst ihop med likasinnade psykopater vilket blir deras nya hem.

Många 20-åringar drömmer om egen lägenhet, bil och ett fast jobb. Stryparen hade allt detta men valde bort alltihop när hon njöt som mest där i badrummet. En blivande seriemörderska som precis hade startat sin karriär. Dock förstod hon inte fullt ut hur man eldar men det hade hon nog snappat upp så småningom. Blev i alla fall 4 personers räddning.

Jao! det har du helt rätt i! men tror inte någon av dem kmr kunna sätta sina fötter någonstans i Sverige utan att bli igenkända med undantag för MH då hon kan flytta in i valfrit negerförort och smälta in där bara hon byter namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in