2023-03-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nejdå Tomatkungen har varit klar och tydlig hela tiden. Det är du som är svårt efterbliven och trögfattad. Har du assistans dygnet runt? Annars fattar jag inte hur en sån som du klarar dig i samhället.

Haha t.o.m. du märker att hon behöver hjälp och rycker in
Citera
2023-03-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det handlar inte om vad jag anser utan om att du skrev att det var säkert i skyddsrum i Sverige, men du verkar inte riktigt veta vad du tycker utan vacklar fram och tillbaka.

Du får nog ta och läsa mina inlägg grundligt igen. Finns inget vacklande där inte.
Citera
2023-03-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du får nog ta och läsa mina inlägg grundligt igen. Finns inget vacklande där inte.

Är det säkert i svenska skyddsrum, ja eller nej?
Citera
2023-03-21, 17:49
Medlem
Citat:
Är det säkert i svenska skyddsrum, ja eller nej?

Huruvida det är säkert i Sveriges skyddsrum får du fråga MSB om.
Jag skriver mer om platsbrist: att man kanske inte ens får plats med sina barn i dem. och då är man verkligen osäker när tex. bomber faller. Då är det säkrare för barnen att vara i fred utomlands.
Citera
2023-03-21, 17:50
Medlem
Citat:

Men du borde väl ha en åsikt när du nyss skrev att du skulle sätta dina barn i säkerhet där. Är det säkert eller inte?
Citera
2023-03-21, 17:52
Medlem
Citat:
Men du borde väl ha en åsikt när du nyss skrev att du skulle sätta dina barn i säkerhet där. Är det säkert eller inte?

Jag skriver mer om platsbrist: att man kanske inte ens får plats med sina barn i dem. och då är man verkligen osäker när tex. bomber faller. Då är det säkrare för barnen att vara i fred utomlands. Ett land som är i fred, minskar också risken för att barnen ska känna sig hotade till livet och minskar risken att de utvecklar PTSD.
Detta har du redan fått svar på. Du får börja läsa samtliga mina inlägg i tråden, grundligt. Så har du svar på alla de frågor du loopar om och om igen.
Citera
2023-03-21, 17:53
Avslutad
Citat:
Du förstår väl ändå skillnaden mellan att ta sin tillflykt till ett skyddsrum för att överleva ett akut bombanfall och att ta sin tillflykt till ett ställe där inga bomber faller överhuvudtaget?
Citera
2023-03-21, 18:12
Medlem
Citat:

Så när du skrev att du skulle sätta barnen i säkerhet där så menade du inte det?
Citera
2023-03-21, 18:16
Medlem
Citat:
Så när du skrev att du skulle sätta barnen i säkerhet där så menade du inte det?

Detta har du redan fått svar på. Du får börja läsa samtliga mina inlägg i tråden, grundligt. Så har du svar på alla de frågor du loopar om och om igen.
Citera
2023-03-21, 18:22
Medlem
Citat:

Nej du hänvisade till MSB eftersom du inte ville svara på om det var säkert i svenska skyddsrum trots att du skrev att du skulle sätta barnen i säkerhet där.

Hur kan du påstå att du sätter barnen i säkerhet där när du inte kan svara på om det är säkert där?
Citera
2023-03-21, 18:30
Avslutad
Citat:
De är betydligt säkrare utomlands om det är krig i Sverige. Det inser du väl ändå?
Sverige har bara 7 miljoner skyddsrums-platser. På 10 miljoner invånare. Dessutom ger det givetvis PTSD och andra problem, för barn att leva under ständigt dödshot och flyglarm. Skyddsrum ser jag som en absolut nödlösning om jag inte hinner placera mina barn i säkerhet utomlands.

Det bästa för Sverige är ju att barn under 16 år och äldre över 70 år inte ens befinner sig i Sverige, utan är i säkerhet utomlands om det är krig i Sverige. Så kan unga och vuxna mellan 16-70 år försvara landet eller göra sin plikt i civilförsvaret. Och det finns plats i skyddsrummen om folk behöver sätta sig i säkerhet.

Men hinner man inte förflytta sina barn och äldre till säkerhet i annat land, så får man tränga in dem i övertrånga skyddsrum, om så behövs. Det kanske du tycker är en bra ide´?

Men rugguggla jensan och blatteketchup! För tusan! Har ni fortfarande inte greppat att russkisen invaderar oss på en till två dagar enligt Försvarsmakten själva?!
Frågan är egentligen bara retorisk alltså! Sverige är inte Ukraina! Fortfarande!

Däremot hade inte svennorna varit värda att försvara i händelse av krig naturligtvis. Återigen, det är ju retoriskt. Så chilla lite i botten av rödtjutet haha
Citera
2023-03-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Men rugguggla jensan och blatteketchup! För tusan! Har ni fortfarande inte greppat att russkisen invaderar oss på en till två dagar enligt Försvarsmakten själva?!
Frågan är egentligen bara retorisk alltså! Sverige är inte Ukraina! Fortfarande!

Däremot hade inte svennorna varit värda att försvara i händelse av krig naturligtvis. Återigen, det är ju retoriskt. Så chilla lite i botten av rödtjutet haha

Jo. Jag fattar det, om du läser mina inlägg så ser du. Expat fattar dock inte detta.
Jag är rätt övertygad om att vi alla i Sverige hinner bli slavsylta, innan vi ens hinner tänka orden "vi måste fly". Om kriget kommer till Sverige, så har det gått så långt att det inte längre handlar om mainstream-krig. Utan då handlar det om kärnvapenkrig och skit. Jordens undergång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in