2023-03-21, 00:22
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
NEJ
"Ändrade inställning
Kvinnan som är 20 år gammal har tidigare nekat till brott, men ändrade nyligen sin inställning. Hon erkänner misshandel och gravfridsbrott. Kvinnan fortsätter att neka till mord och säger att hon inte haft uppsåt att döda någon. 18-åringen forsätter att neka till brott."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/atal-drojer-for-mord-i-vetlanda

"Sedan dess har båda kvinnorna suttit häktade. Den 20-åriga kvinnan har tidigare medgett att hon varit delaktig i Toves död.
Nu erkänner 18-åringen att hon flyttat på Toves kropp, rapporterar SVT Jönköping."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQj8Ea/18-aring-erkanner-att-hon-flyttat-kropp
Citera
2023-03-21, 00:22
Medlem
Ursäkta men skickar igen då jag tycker det här var något extra i förhören….
Och kan inte hitta mitt inlägg pga seg uppkoppling och åker ut fr tråden osv
En till ” aha känsla ” jag fick när jag läste förhören är att JJ berättade att hon ” fällde Tove” Jag har inte sett någon annan beskrivning från henne om det…?
MH har fått berättat för sig från JJ detsamma, att hon fällde Tove…
I förhör med MH säger hon fällde och sen plötsligt ” knäade henne ” ,
Man förstår att de reagerar för de frågade igen , ” knäar” ?
Kanske säger man knäa om man spelar fotboll?
När jag läste knäa så tänkte jag antagligen samma som förhörsledaren ” knäa”?!?!
Ett knä upp i skrevet tror jag de flesta tänker
Men MH förklarar sedan vad hon menar med ”Knäa”, typ fäller bakom Toves knäveck tror jag hon menar även om hon beskriver det annorlunda…
Hur kommer det sig att hon själv använder sig av DET uttrycket när JJ bara sagt ” fällde”?
Det måste ju vara hennes egen beskrivning av ” fälla”, som dessutom de flesta inte använder sig av o även inte JJ….
Om nu JJ är duktig på språk osv i betyg sett plus är ju svensk precis som Maja … om det inte är ” fotbolls termer” så skulle hon väl knappast sagt Knäa”?
Långt inlägg men gärna synpunkter på hur ni tänkt om det eller reaktioner?
Citera
2023-03-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja, men du begriper väll att jag inte talar om ”normalt sex”, jag menar att hon kickar går igång njuter helt enkelt.
Jag har inte formulerat färdigt hennes person, men det finns mycket att väva en bild av, föraktet mot killar, att hon inte behöver ha sex med dom fastän hon är tillsammans så länge som ett år, hennes bästis pojkflickan hon ter sig nästan asexuell, jag tror hon går igång och får sina kickar på helt annat sätt än dasen i mysen så att säga.

Ok! Jag tolkade det som rent sexuellt (kanske lite färgat av vissa andra puckon härinne som sjukligt låst sig vid sådant). Det du beskriver låter både relevant och intressant!
Citera
2023-03-21, 00:26
Medlem
Citat:
Jo hon säger att Maja är med i bilen men hon säger ju att de bara ska pka iväg o äta haschkakor
Den första som erkänner brott är Maja nör hon säger att hon o Jj åker iväg för att göra sig av med liket
Yes.
Jag är trött jag är äckelmagad jag har läst Twin Peaks, ska pausa för ett tag.
Citera
2023-03-21, 00:27
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Byxor nerdragna och brösten synliga är ändå jävligt udda för att inte anses på något sätt sexuellt?
Antingen åkte dom upp när dom släpade henne eller också ville JJ att det skule se ut som en våldtäkt om liket hittades. Hade du själv velat gosa med ett lik?
Citera
2023-03-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
"Ändrade inställning
Kvinnan som är 20 år gammal har tidigare nekat till brott, men ändrade nyligen sin inställning. Hon erkänner misshandel och gravfridsbrott. Kvinnan fortsätter att neka till mord och säger att hon inte haft uppsåt att döda någon. 18-åringen forsätter att neka till brott."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/atal-drojer-for-mord-i-vetlanda

"Sedan dess har båda kvinnorna suttit häktade. Den 20-åriga kvinnan har tidigare medgett att hon varit delaktig i Toves död.
Nu erkänner 18-åringen att hon flyttat på Toves kropp, rapporterar SVT Jönköping."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQj8Ea/18-aring-erkanner-att-hon-flyttat-kropp

Det som händer i fupen är att JJ blir konfronterad med att M erkänt att de gör sig av med liket på den hör resan. Då säger hon att hon är chockad o vill ha paus

Kan inte kopiera från fupen på mobilen
Citera
2023-03-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Antingen åkte dom upp när dom släpade henne eller också ville JJ att det skule se ut som en våldtäkt om liket hittades. Hade du själv velat gosa med ett lik?
Verkar det som att Johannas förehavanden dom två tre senaste åren kan appliceras på vad normalt funtat folk gör?
Citera
2023-03-21, 00:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

bara för att person a inte vill knulla ett lik betyder inte att person b inte har nekorfiliska böjelser.

nu tror jag inte detta är sexuellt oavsett utan vill bara påpeka att allt är möjligt med dessa två sjuka individer... MH har väl vad jag uppfattat de som pedofiliska tendenser? vem sitter annars och googlar på småbarn.
Citera
2023-03-21, 00:31
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det kan ju enbart Rullman svara på.

Om hans plan fallerar så blir det väl en ny vända i Hovrätten och där kan åtals punkterna ändras gentemot åtalet i TR.

Sen är det ju även åtal för brott mot griftefriden...

Det var en retorisk fråga !!!!!!

Sen har du tvärfel i övrigt !!!

Enligt första stycket i 45 kap. 5 § RB får väckt åtal inte ändras. Åklagaren får dock under vissa förutsättningar utvidga åtalet till att avse annan gärning. Sådan utvidgning får dock inte ske i högre rätt, dvs i Hovrätten eller Högsta Domstolen, utan endast i tingsrätten. Från Lawline

Vad gäller griftefriden, har de båda erkännt och kommer dömas för detta. Därför tog jag inte med det i mitt inlägg. Det var så självklart !
Citera
2023-03-21, 00:31
Medlem
Citat:
Sätt på en normal porrulle så du slipper fantisera om sex med lik.
Hon kanske inte hade sex med den döda kroppen men något sexuellt/upphetsning/kick är jag hundra på att hon upplevde.
Hon va ju besatt av Tove.
Citera
2023-03-21, 00:33
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Det som händer i fupen är att JJ blir konfronterad med att M erkänt att de gör sig av med liket på den hör resan. Då säger hon att hon är chockad o vill ha paus

Kan inte kopiera från fupen på mobilen

Okej, det som händer i FUPen.

Med andra ord minst två olika sk. Journalister som farit med osanning och fått sin clickbaites
till artiklar publicerade då...

Kanske en anmälan till Pressombuds mannen borde ske isåfall!
Citera
2023-03-21, 00:35
Medlem
Citat:
Initialt ja, men eftersom hon gick upp igen borde hon lämnat kvar den då hon visste att hon inte hade möjlighet att göra sig av med den med nytt sällskap.
Därför lutar det åt någon annan förklaring
Nej, T:s telefon följde med till Donken. Hon får frågor om det under ett av förhören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in