2023-03-21, 00:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja hatet mot MH lär leva kvar under hela föngelselivet. Är nog MH som kommer vara huvudpersonen i de låtar hon pysslar ihop i fängelset. så jag skulle som MH vara rädd den dagen hon kommer ut. I hennes värld kommer det vara MHs fel om hon blir dömd.

Tror inte hon kommer att komma ut igen... hon är inte frisk på en fläk.
Citera
2023-03-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Troligtvis är det så att det kan vara MH som har börjat att prata. Eftersom de fick sitta med fulla restriktioner de första 14 dagarna har båda blivit hårt pressade och då är det troligtvis MH som har börjat att prata.
Johanna började prata först.
Citera
2023-03-21, 00:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Den vännen är väl den mest sannolika att ha ihjäl henne också, nu när hon skvallrade till slut.

Hon får flytta tillbaka till Johannesburg, byta namn där och gå under jorden. I Sverige är hon inte säker, när JJ kommer ut.
Citera
2023-03-21, 00:07
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Obduktionen är tydlig med att inga tecken på sexuell aktivitet finns i något hål hos Tove.

Inte så insatt men några funderingar..
Hur träffsäkert är den på en 2v död kropp som delvis brunnit upp?
Borde ju också vara skillnad på om ett manligt kön penetrerats eller om det var lesbianskt sex.. Man kanske kollar flytningar eller andra fysiska tecken eller?

Men kan de stämma att de var i lägenheten över en timme annars? Menar, själva mordet kan ju lika gärna också vara mer utdraget än spekulationerna att allt började och slutade i badrummet..
Citera
2023-03-21, 00:08
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Många i tråden övertygade om att JJ kommer att dömas för mord. Men menar att MH kommer dömas för medhjälp till mord. Nu har ju Rullman gått all in och åtalat båda för mord. Enbart. Är det inte då så att om rätten inte finner att bevisningen kommer upp till mord,så kommer MH frias helt?

Fråga. Varför åtalar han inte MH för mord och i andra hand medhjälp till mord???
Det kan ju enbart Rullman svara på.

Om hans plan fallerar så blir det väl en ny vända i Hovrätten och där kan åtals punkterna ändras gentemot åtalet i TR.

Sen är det ju även åtal för brott mot griftefriden...
Citera
2023-03-21, 00:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Nej precis jag är jävligt glad att oavsett dom kommer livet vara förstört för de båda,

Ja och de har de förtjänat också... jag har ingen som helst sympati för dem... det enda jag tycker är synd med Sverige är att våra fängelser är som "hotell"... så de kmr att ha det relativt bekvämt medans Tove ruttnar bort i en grav... och att dessa två vidriga fittor kommer man att komma ihåg! medans Tove kommer att falla i glömskan.
Citera
2023-03-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Här: https://gofile.io/d/iYNmq1
Om du ska fortsätta läsa förhör med tex JJ trycker du på ” play” på fil 3. Den översta är obduktions iakttagelser med obehagliga foton ( insåg jag när jag öppnade den) men där står utlåtande om orsak till att TT dog osv

Får jag fråga vad det är för bilder som ör obehagliga?
Ser bara svarta hemliga foton
Citera
2023-03-21, 00:11
Medlem
Citat:
Obduktionen är tydlig med att inga tecken på sexuell aktivitet finns i något hål hos Tove.
Ärligt hur kan man utesluta det när det kommer till lesbiskt sex? Fingeravtryck i slida? Saliv på bröst? Men om man hällt på brandfarlig vätska och det brunnit?
Citera
2023-03-21, 00:12
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nej. Det var Maja och Johanna blev helt ställd och förnekade ändå när förhörsledarna framförde detta. Är 100% säker då det var det sista jag läste innan jag gav upp efter 10 timmar.
Citera
2023-03-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nej
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Jag tror de skulle kunna få MH att minnas saker bättre och berätta sanningsenligt vad som hände den kvällen! om man utövade lite waterboarding på henne
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det förekommer ju så kanske är det så?
Men i förhör så ljuger hon en del
Hon ändrar saker hon sagt och det gör att man blir fundersam?
Ja det förekommer dagligen i helt ” vanliga ” familjer och förhållanden och är ju tyvärr inte alls ovanligt… så med vänner är det nog samma om man dessutom är ung
Ja, jo hon ljuger ju o hittar på vartefter hon får frågor….och måste anpassa sin story får man anta. Hade hon kunnat berätta den från början utan påtryckningar fr JJ om vad som ska sägas o inte osv med sin egen rädsla som ovan hade hon kanske inte behövt ljuga o ändra…. Man vet ju inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in