Citat:
Om Tove varit medvetslös av ett hårt slag i huvudet. Har det inte behövts ngn hjälp med att hålla armarna. Då har Johanna kunnat strypa henne i lugn och ro.Ärlig talat, inte omöjligt. JJ med sin bastanta kropp på 180 cm, och lägg till en oerhört ilska och motivation till att döda, jämfört med T på sina ca 160 cm och alkohol i kroppen. Vi pratade om JJ inte hade några tydliga skador men man ser ju något som ser ut som rivmärken i hennes nacke, på hennes vänster kind och höger nyckelben. Speciellt i nacken kan jag tänka mig T har rivit henne tillbaka i ett strypgrepp, för att få JJ att släppa taget. Andra och tredje dunsen grannarna då hör (efter kroppen åker i golvet när T blir nedfällt) är JJ som tar all sin styrka och dunkar Ts huvud i golvet, vilket nog fick henne att tappa greppet om JJ och kanske även ledde till hon blev medvetslös. Sedan har JJ gått all in, suttit med all sin kroppsvikt på hennes bröstkorg, samtidigt som hon kvävde T. Beskrivningarna hon berättade om (hur T västes konstigt och hur tungan rörde sig på konstigt sätt) är garanterat sanna. Hon nämner det flera gånger så jag tror hon har den bilden fast hos sig. Men sedan är det såklart lögner att hon frös till is och var chockad osv. Hon kände sig nog rätt så exalterad när hon insåg hon hade ”lyckats”.
Men men, med det sagt betyder det inte MH inte har varit aktiv. Jag är nog 50/50. Jag vet hon inte har sovit, men jag är osäker på om hon bara lät det hända (men inte fysiskt hjälpte till), eller om hon hjälpte till genom att ta bort Ts händer runt JJs hals. I en rättegång har jag svårt att se hur de ska lägga fram att MH varit delaktig i mordet också. Men åklagargänget kanske sitter på gömda kort.
Men men, med det sagt betyder det inte MH inte har varit aktiv. Jag är nog 50/50. Jag vet hon inte har sovit, men jag är osäker på om hon bara lät det hända (men inte fysiskt hjälpte till), eller om hon hjälpte till genom att ta bort Ts händer runt JJs hals. I en rättegång har jag svårt att se hur de ska lägga fram att MH varit delaktig i mordet också. Men åklagargänget kanske sitter på gömda kort.
Men alla pratar om armarna!? Och J sitter på överkroppen med händerna runt halsen. Benen är ju helt fria då?! Kvittar om de håller för munnen, armarna och halsen, hon kan ju fortf väsnas så in i helvetet med benen! Och vi snackar då inte i 10 sek, det tar flera minuter att strypa ngn!
! eftersom polisen hade spårat toves mobil till McDonald osv alltså JJ hade med TT mobil i grannens bil.