Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Jag instämmer helt med er andra angående MH.
MH har överbeskyddande föräldrar som hon hade kunnat ringa, och blivit hämtad. Den chansen hade hon flera gånger - särskilt när JJ försvann till donken.
Vad är det för en människa som klarar av att bevittna/hjälpa till vid ett mord? Och sedan inför föräldrar och bror verka helt normal dagen efter. MH höll på med telefonen och spelade spel/kollade Pinterest i en timme när hon kom hem efter mordet. Sedan återvänder hon med JJ till mordplatsen!! Hon hade kunnat slå larm, bett sina föräldrar om hjälp. Om hon velat spela sårbar och utnyttjad, alla hade köpt det om hon bara slagit larm. Men nej, hon sitter sedan häktad i 2 veckor och ljuger och håller tyst om var Tove är dumpad och bränd.
Jag anser att man borde göra en till ordentlig utredning av MH, jag är övertygad om att hon kommer att visa samma empatistörning och psykopatiska drag som JJ.
En skör person hade inte kunnat vara så normal och sitta och hålla tyst om en gömd kropp och ljuga gång på gång inför förhörsledare. MH beter sig som en erfaren brottsling.
Om MH ändå bara hade slagit larm och berättat och hjälpt polisen! Om ändå! Hon visar ingen omsorg eller respekt för Tove, eller Toves anhöriga och sambo. MH är helt kall.
Jag vill bara säga att jag tror att MH:s föräldrar verkligen gjort allt man kan begära av ett föräldrapar med en sån här dotter. Med deras stöd och kärlek hade MH hade lyckats vända sitt liv och studierna till det bättre, och hade en framtid. Det är inte deras fel att dottern valde att ha ihjäl och bränna och gömma kroppen av en ung oskyldig kvinna.
Jag tror inte att hon i grunden har samma starka empatistörning som JJ.. Hon skrev tex engagerat på sin inslagram story om när George Floyd blev dödad och om rasism. Och att alla människors liv spelar roll. Jag tror hon sen att drogs med in i JJs mörka hål och anpassade sig till hennes hatiska världsbild.
Det är ändå svårt att förstå. Jag tänker lite som fallet med Helge och barnflickan i Knutby. En dominant och en med svagt jag. Farlig kombo.
Enligt JJ själv var hon Majas enda vän. Och pappan beskrev hur hon började leva upp när hon träffade JJ och fick någon som tog med henne på saker.
Men som sagt ändå svårt att förstå att hon inte larmade om hon inte hjälpt till. Så troligt att hon deltog i mordet.