2023-03-20, 21:18
Medlem
ellaaas avatar
Jag tycker att det är en alldeles för specifik och ”smart” detalj av MH att säga att JJ skulle ha låst dörren till toaletten om det inte vore sant.

Jag tror att JJ fick ner Tove på golvet på badrummet och instinktivt låste för att hålla henne kvar därinne medan misshandeln/mordet fortsatte.

Sedan huruvida hon öppnat för att släppa in MH som kanske slumrat och vaknat av oljudet är svårt att säga. Men isåfall borde hon inte ha gjort det förrän Tove redan var död eller medvetslös (hon skulle nog inte låsa upp mitt i). Och då skulle MH ändå inte behöva hålla i Toves händer.
Citera
2023-03-20, 21:19
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tyckte negern sade att JJ höll på och städade badrummet då hon lägligt nog sov. Det var på morgonen innan hon skjutade hem den lågbegåvade mytomanen.

Svarar vanligtvis inte på rasistinlägg, men gör ett undantag. Hon var vaken när Tove dog. Och deltog säkert i städningen. Bevis på det? Hennes och Johannas strumpor slängdes eftersom de städade ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag instämmer helt med er andra angående MH.

MH har överbeskyddande föräldrar som hon hade kunnat ringa, och blivit hämtad. Den chansen hade hon flera gånger - särskilt när JJ försvann till donken.

Vad är det för en människa som klarar av att bevittna/hjälpa till vid ett mord? Och sedan inför föräldrar och bror verka helt normal dagen efter. MH höll på med telefonen och spelade spel/kollade Pinterest i en timme när hon kom hem efter mordet. Sedan återvänder hon med JJ till mordplatsen!! Hon hade kunnat slå larm, bett sina föräldrar om hjälp. Om hon velat spela sårbar och utnyttjad, alla hade köpt det om hon bara slagit larm. Men nej, hon sitter sedan häktad i 2 veckor och ljuger och håller tyst om var Tove är dumpad och bränd.

Jag anser att man borde göra en till ordentlig utredning av MH, jag är övertygad om att hon kommer att visa samma empatistörning och psykopatiska drag som JJ.

En skör person hade inte kunnat vara så normal och sitta och hålla tyst om en gömd kropp och ljuga gång på gång inför förhörsledare. MH beter sig som en erfaren brottsling.

Om MH ändå bara hade slagit larm och berättat och hjälpt polisen! Om ändå! Hon visar ingen omsorg eller respekt för Tove, eller Toves anhöriga och sambo. MH är helt kall.

Jag vill bara säga att jag tror att MH:s föräldrar verkligen gjort allt man kan begära av ett föräldrapar med en sån här dotter. Med deras stöd och kärlek hade MH hade lyckats vända sitt liv och studierna till det bättre, och hade en framtid. Det är inte deras fel att dottern valde att ha ihjäl och bränna och gömma kroppen av en ung oskyldig kvinna.

Jag tror inte att hon i grunden har samma starka empatistörning som JJ.. Hon skrev tex engagerat på sin inslagram story om när George Floyd blev dödad och om rasism. Och att alla människors liv spelar roll. Jag tror hon sen att drogs med in i JJs mörka hål och anpassade sig till hennes hatiska världsbild.

Det är ändå svårt att förstå. Jag tänker lite som fallet med Helge och barnflickan i Knutby. En dominant och en med svagt jag. Farlig kombo.
Enligt JJ själv var hon Majas enda vän. Och pappan beskrev hur hon började leva upp när hon träffade JJ och fick någon som tog med henne på saker.

Men som sagt ändå svårt att förstå att hon inte larmade om hon inte hjälpt till. Så troligt att hon deltog i mordet.
Citera
Medlem
Jag har fortfarande inte läst hela FUP’en jag pusslar kontemplerar lever mig in bedömer sanningshalt och leker Sherlock Holmes helt enkelt, men jag kan inte låta bli att återkomma i tanken till att det någonstans framgår tydligt att Johanna hämtar lakanet själv, varför, dom är ju två, o c h drar ut Tove själv och rullar in henne i lakanet?
Jag ska läsa hela fupen hålla käften och sen komma med analys.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Jag tycker det känns ganska tydligt att MH har någon form av intellektuell funktionsnedsättning och därmed inte agerat helt logiskt utan blivit starkt manipulerad och påverkad av JJ och bara gjort som hon blivit tillsagd samt hållit tyst av rädsla. Hon om någon har ju både hört och sett vad JJ är kapabel till. Detta i kombination med att hon var i stort behov av JJ som sin enda ”vän” och verkade vara henne villkorslöst trogen.
Det är ju precis det du beskriver som lögnhalsen vill att rätten ska tro. Förmodligen har advokaten hjälpt till på traven så negern ska verka mer korkad än hon är. Klarar man av att ta körkort och mörda så finns det gott om hjärnceller. En 4-åring vet att man inte kan döda någon och skulle tycka det var otäckt. Maja tyckte nog att det var häftigt och spännande.
Citera
2023-03-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Var tänker du dig att M skulle sitta?

Ovanför eller strax bredvid T s huvud.
Citera
2023-03-20, 21:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det finns inget som bevisar att hon sov, endast motbevis. Och hennes beskrivningar av hur trött hon var låter ju som när ett dagisbarn ljuger. Hon blev medvetslös direkt vid hemkomst. Sov sig igenom när hela huset skakade (nivå jordbävning om man ska tro på grannen) svarade dock direkt på ett sms (när hon sov) somnade mitt i ätandet av burgaren. De kanske ramlade i trappan (när de bar ner Tove) för att Maja somnade på stående fot? Lite konstigt att hon inte drog den! Ja och hon somnade i bilen med, halvsov säkert hela vägen dit (med ett lik i baksätet) och somnade direkt när JJ sa det är ”lugnt” efter att de fått ut TT ur bilen. Full av adrenalin så klart, men nej Maja sov. Vänta, somnade inte hon direkt när de kom fram till Storgatan igen? Snälla och bej!

Maja var vaken. Hon deltog. Och somnade först när hon var hemma, efter att hon hade spelat lite och kollat Pinterest. Flera timmar efter att Tove dog.

Hoppas inte hon kommer undan med det här. Hon är lika iskall och nästan lika livsfarlig som Johanna. Lögnerska som vill behaga allt och alla. Det är vad hon är!
Vem skulle kunna sova under såna där omständigheter? Borde i så fall bero på att hon kände sig nöjd och belåten. Människan ljuger och är vidrig.
Citera
2023-03-20, 21:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Svarar vanligtvis inte på rasistinlägg, men gör ett undantag. Hon var vaken när Tove dog. Och deltog säkert i städningen. Bevis på det? Hennes och Johannas strumpor slängdes eftersom de städade ihop.
Vad är det som är rasisistiskt? Hon är neger och har du något problem med det? Dom kallar sig själva för negrer som betyder svart.
Citera
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Jag tror inte en sekund på att negern låg och sov utan deltog aktivt i mordet. Faktum är att hon inte ens hade kräkt vilket framkom i FUP. Lögner i båda led.

Hon var så klart vaken och gjorde i alla fall inget för att förhindra mordet. Att hon ska ha hållt fast armarna är något J påstår. Finns inga bevis för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Ohyggligt hela händelsen. Tycker synd om alla anhöriga till samtliga av dessa ungdomar. Det finns nog ingen som har barn som tror att ens barn ska mörda. Jag kan inte förställa mig fullt ut hur deras föräldrar känner/mår.

Håller med dig. Man tror ju aldrig någonsin som förälder att ens barn ska komma att begå ett så fruktansvärt brott som mord. Vidare tror jag att JJs och MHs föräldrar var chockade till en början och inte ska ha trott att det kunde vara sant men har börjat att inse att så här förhåller det verkligen sig.
Citera
2023-03-20, 21:24
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Vem skulle kunna sova under såna där omständigheter? Borde i så fall bero på att hon kände sig nöjd och belåten. Människan ljuger och är vidrig.

Det är klart som fan att hon ljuger... men om hon tror att hon kommer kunna visa sin fula nuna i hemkommunen sin efter detta så får hon nog tänka om... horungen som mördade Natalie i Svall fick ju flytta från landet till släkten i Finland... folk glömmer inte sådana här vidriga dåd.
Citera
2023-03-20, 21:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Njudungsgymnasiet i Vetlanda.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nått som är ganska sjukt är väl att detta äckel gått på Njudungsgymnasiet samma skola som horan Jonna Henningson... verkar vara något med kvinnliga psykfall och den skolan... det måste ju vara något slags rekord... att de som skriver in sig i svensk kriminal historia kommer därifrån.

Det kände jag inte till att Jonna Henningsson hade bott i Vetlanda..

Det måste vara rekord för ett gymnasium att haft två kvinnliga f. d. elever som har skrivit in sig i den svenska kriminalhistorien. Dessutom båda hästtjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in